یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

فیلم درمانی :)

پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۱:۴۷ ق.ظ

این روزها خیلی ساعت درس خوندنم کم شده در حد روزی یک ساعت. در عوض تو این مدت چهار تا فیلم دیدم. now is good و یه فیلم دیگه به اسم nomadland , یه فیلم دیگه به اسم blue is the warmest colour و فیلم the two pops  . آهان فیلم زنان کوچک را هم برای بار دوم بخاطر همراهی با دخترم دیدم. پارسال با هم دیده بودیم اما چون تو این هفته کتابش را خونده بود گفتیم فیلم سینمایی اش را دوباره با هم ببینیم. دوست دارم در مورد این فیلم ها بنویسم. اما الان دو سه ساعتی هست که پای لپتاپ نشستم و هر کاری کردم بجز درس خوندن:( الان این پست را همینطوری میذارم به امید اینکه بعدا بیام بشینم در موردشون بنویسم. ایام به کام 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۱۰
زری ..

نظرات  (۱۱)

سلام :)

حتما بیا و از فیلم ها برامون بگو اگر به مذاقم خوش اومد برم ببینمشون😀

تا وقت برای اونایی که موضوعش شاید برام جالب نباشه نذارم😏

این یعنی زیادی راحت طلبم آیا؟ :/  هلو برو تو گلو...

 

پاسخ:
انشاالله میآم مینویسم اما بنظرم خوندن مطلب من شمشیر دولبه هست چون حرفه ای در موردشون نمی نویسم شاید داستان لو بره و اصلا از دیدنشون پشیمون بشی. شاید هم متن یه جوری آماده بشه که کنجکاوت کنه :)
۱۰ تیر ۰۰ ، ۱۸:۲۸ کامشین مبینان

اگر به سینمای کوئیر آشنایی نداشته باشی فیلم Blue is the warmest color انتخاب سختی برای دیدن خواهد بود. 

من Nomadland را تارگی دیدم خیلی خوشم آمد

پاسخ:
نه کامشین جان به سینمای کوئیر آشنایی نداشتم در واقع این اولین فیلمی بود که تو این موضوع و حیطه میدیدم  اما فوق العاده از فیلم لذت بردم. بنظرم اومد تجاری سازی، هدف فیلم نبود. یعنی نیومده بود یه سری مفاهیم را قربانی نمایش کنه علیرغم اینکه خیلی بی پرده نمایش میداد اما این نمایش در راستای بیان همان فیلم بود. 
اووووف namadland را هم خیلی دوست داشتم. چقدر واقعی بود و چقدر تحول آدم را خوب نشون میداد. خیلی چیزها نه به اون زیبایی ای هست که تصور میکنیم و نه به اون تلخی و یأس آلودگی که ازشون تصور داریم. در عین حال که منکر تلاش و کوشش و سخت جونی آدم ها نبود. دوستش داشتم. 
۱۰ تیر ۰۰ ، ۲۲:۰۳ ربولی حسن کور

سلام

تعریف nomadland و blue is the warmest color را شنیدم اما ندیدمشون.

ظاهرا دومی رو که نمیشه با خانواده هم دید!

پاسخ:
سلام. دومی یه فیلم قوی فرانسوی هست، در مجموع پیشنهاد میکنم ببینید یه جورایی دید واقعی تری به ادم میده. 
برای دیدن با خانواده فیلم دوم را پیشننهاد میکنم من تنهایی دیدم اما تو برنامه ام هست تو فیلم دیدن های با دخترم بذارم برای پسر شما که بزرگتر از دختر منه خیلی خیلی میتونه جالب باشه. در مورد زندگی کردن و کار کردن بهش کلی دید بازتری میده. 

اگر فیلم ها رو به زبان انگلیسی می بینی ، میتونه خودش یه جور درس خوندن باشه. 

چون شنیدن هم کمک بزرگیه برای یاد گرفتن بکار بردن ضمیر ها و فعل و فاعل ووو

پاسخ:
آره عزیزم به زبان انگلیسی میبینم البته چون زمانم محدوده و فقط یکبار میخوام ببینم با زیرنویس فارسی میبینم. هرچند یکیشون فرانسوی بود.  فیلمهایی که حرفی برا زدن داره را نمیشه خیلی به امید حدس زدن فیلم بود. بنظرم کمک چندانی به انگلیسی خوندن من نباشه البته که بی تاثیر نیست اما نه آنقدرها :) واقع بین باشم:))

من یه مدته کم فیلم می بینم چون بجاش سریال می بینم :) 

 

این آخر هفته ببینم می تونم یکی از فیلم هایی رو که تو دیدی ببینم:) آخه تو فیلم الکی نمی بینی:) 

 

کدومشون رو بیشتر توصیه میکنی؟ 

پاسخ:
مرسی صبا جونم از نظر لطفت به من :) 
بهت پیشنهاد میکنم Nomadland  را ببینی. 
لینک دانلود مستقیمش را دارم اگر نتونستی پیدا کنی بگو تو تلگرام برات بفرستم. 
بیا بگو چه سریالهایی میبینی؟ 
البته فیلم   blue is the warmest color  هم خیلی فیلم قوی ای هست. اما خب موضوعش یخرده خاص هست. موضوع آدمهایی که به جنس موافق تمایل دارند تا حدودی برای من ناشناخته بود یکی از دوستانم که این مدلی هست این فیلم را به من معرفی کرد، جالبه بعدش گفت فکر نمیکردم خوشت بیاد اما من واقعا از دیدن فیلم لذت بردم. خیلی واقعی داری تمام دغدغه ها و چالش های این افراد را چه با خودشون و چه با آدمهای اطرافشون میبینی.  البته فهمیدم کلا ادبیات و سینمای فرانسه خیلی به مذاق من خوش میاد، این فیلم فرانسوی هست.   

پس درینصورت فارسیت قوی میشه (لبخند)

پاسخ:
ها ها ها آرررره :))

ما اینجا هدایت شدیم دیگه چیزی رو دانلود نمی کنیم :)) از سایت های معتبر به تماشا می نشینم:) 

 

یه برگه بالای وبلاگم هست به اسم <فیلم و سریال> هر چی رو ببینم اونجا می نویسم :) 

پاسخ:
میبینی چقدر زود خارجکی شدی :)))
 
عه راست میگی قدیم گفته بودی ها، میام سر میزنم:*)
الان دیدم this is us تو لیستت هست انگار هنوز تموم نشده، یه دوستی به من پیشنهاد داد با دختری با هم ببینیم. تو هم پیشنهاد میدی؟

خواهر ایران مجبور بودیم دزدکی زندگی کنیم🙈😆 اینجا خو مجبور نیستیم.

 

اتفاقا چک کردم فقط یکی از فیلم ها رو من می تونستم ببینم باید صبر کنم تا بیاد تو شبکه های مدنظرم.

 

تا وسطاش دیدم ولی خیلی دوستش دارم. خیلی ظریف هست. پر از نکته روانشناسیه! من از دختری و سطحش اطلاع ندارم. یکی دوقسمتش رو ببین اگر اوکی بودی با هم ببینید.

پاسخ:
سطح زبانش؟ 
کدوم فیلم را الان میتونی ببینی؟

سطح فکری منظورم بود!

 

The two pope's؟

پاسخ:
آهان. پس باید شروع کنیم به دیدن ببینم چطور پیش میریم.
خوب بود این دو پاپ ببینش بنظرم، اما خب اون دو تا فیلم دیگه را بعنوان پیشنهاد ویژه از من داشته باش:))

شما سواد فیلم دیدن، نقد سینمایی ندارید. از گفته هاتون مشخصه که نمی تونید تم و فضا فرم و محتوا و ژانر رو توضیح بدین. توصیه بهتون می کنم نقد بخونید بعد از هر فیلم. بهتره اسم فیلم ها رو هم فارسی بنویسید تا هم معنا رو سریع تر مخاطب بفهمه هم اینکه هر چیزی بهتره برگردان به زبان ملی ایران بشه

پاسخ:
سواد نقد فیلم را میدونم ندارم و هیچ ادعایی هم براش ندارم. اما سواد فیلم دیدن اصلا نمیدونم منظورت چیه که ببینم دارمش یا ندارم؟ 
نقد فیلم ها را خوندن را دوست دارم اما متاسفانه وقتم خیلی خیلی محدوده به حدی که برای دیدن همین فیلم ها هم کلی به خودم حال دادم که نشستم دیدمشون اما در مورد تم و فضا و ژانر که نوشتید من ترجیح میدهم بجای درگیری با این چیزها به ادراکات خودم از فیلم بپردازم و حقیقتا اینقدر کتاب خوب خوندم که ذهنم خالی نباشه و بتونم به ادراک خودم از فیلم اعتماد کنم و منفعل نباشم. امیدوارم هدفتون از این کامنت این نباشه که به من امر و نهی کنید که چطوری فیلم ببینم :)) 
و در مورد اسم فیلم ها، من اینها را به همین نام میشناسم و اتفاقا اگر یکی بخواد سرچ کنه اینطوری منابع بیشتری برایش هست.  

سلام زری جان

من خاموش نوشته هاتون رو میخونم و نوشته هاتون رو خیلی دوست دارم :)

      

Blue is the warmest color

رو نگا کردم به توصیه شما و وقتی به صحنه های رمانتیک بهتره بگم! رسیدم گفتم خب حالا تموم میشه تاااااا نمیدونم چند دقیقه صبر کردم با چشای از حدقه دراومده که بلاخره تموم شد! من به هیچ وجه مذهبی نیستم، به علایق انسانها راجع به شریک عاطفی شون هم کمال احترام رو دارم ولی آیا واقعا طولانی بودن اون صحنه ها توسط دو تا بچه دبیرستانی، اونم صحنه هایی که از نزدیک تصویر برداری شده، ضروری بود؟؟ تجاری سازی نیس به نظرت؟! مثلا خود شما حاضری اجازه بدی دختر نازنینت  تو سن نوجوانی دقیقا همچین صحنه ای رو بازی کنه؟! خدا دختر مثل دسته گلت رو حفظ کنه، به هیچ وجه خدای نکرده قصد رنجوندن و جسارات ندارم ولی در جواب کامنت  خانوم کامشین مبینان نوشتی که به نظرت تجاری سازی، هدف فیلم نبود. یعنی نیومده بود یه سری مفاهیم را قربانی نمایش کنه علیرغم اینکه خیلی بی پرده نمایش میداد اما این نمایش در راستای بیان همان فیلم بود. 

باور میکنی دچار افسردگی شدید شده بودم تا چند روز که چرا دوتا بچه باید همچین صحنه هایی رو اونم اینقدر کشدار بازی کنن، به نظرت اون صحنه ها تاثیری در اینکه  این فیلم کلی جوایز بین المللی گرفته و حتی برای اولین بار دو بازیگر اصلی هم کنار کارگردان فیلم، جایزه اصلی رو برنده شدن نداشتن؟!

زری جان من کاملا موافق این هستم که بچه از وقتی که دست چپ و راستش رو میشناسه باید راجع به جنس مخالفش و علایقش و همه این مسائل در همه جوانب آموزش صحیح  ببینه که براش عادی بشه و دچار مشکل نشه  در بزرگسالی ولی آخه پرده دری توسط دو تا بچه تا این حد ! همه زیبایی های فیلم در نظرم صفر شد :(  

نقدهایی که راجع به فیلم نوشته شده بود رو هم خوندم البته سایت های انگلیسی زبان اونا هم چندان از این روند راضی نبودند حتی بازیگرای فیلم گفتن هرگز دیگه با این کارگردان کار نخواهند کرد و نویسنده رمانی که از روش این فیلم ساخته شده وقتی فیلم رو دیده اعتراض کرده ،

 نمیدونم والا شایدم من خیلی امل بازی درمیارم  :(

پاسخ:
سلام شیرین جان، ممنونم از کامنتت. 
عزیزم اول جواب کامنت را اینجا نوشتم اما ترجیح دادم کامنت شما و جوابم را بصورت یک پست مستقل منتشرش کنم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی