یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

کمی منضبط باشم :)

دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۰۱:۰۳ ق.ظ

دیدید یه موقع هایی یه چیزی به ذهنتون میرسه بعد سریع انگار نشانه ای دال بر انجام آن کار را میبینید؟ حالا شده حکایتِ من! امروز داشتم با خودم فکر میکردم گشتن تو پیج های زبان اینستاگرام هیچ دردی از من دوا نمیکنه! من میدونم نیاز به خوندن چی دارم و تمام منابع را هم دارم! پس چرا روزی چندین بار میام این پستهای اینستاگرام را بالا پایین میکنم؟

 این اکانت من کلا زبان و حقوق هست شاید کمتر از انگشت های دست پیج های غیر حقوقی و غیر زبانی باشه. خودم هم هیچ پستی نذاشتم، چهار سال پیش یه اکانت دیگه داشتم که اون را هم دی اکتیو کردم اون عمومی بود و همه چیزی داشت، خیلی ایده از اونجا گرفتم اما همون چهار سال پیش بعد از یکی دو سال داشتنش با شاید پونصد تا پست، فکر کردم هرچقدر ایده از اینجا گرفتم دیگه بسه! دیگه برم دنبال زندگی ام چیزهایی را که یاد گرفته ام را پیاده کنم و این شد که اونجا را همون موقع دی اکتیو کردم و تا دو سه سالی اصلا تو اینستا نبودم تا اینکه با این اکانت فعلی ام بهش برگشتم smiley 

خلاصه این فکرها تو ذهنم گذشت و با این فکر تو ذهنم که باید اینجا را دی اکتیو کنم، داشتم اینستا گردی میکردم که یهو یه مطلب دیدم از پیج زبانشناس (زبانشناس را حتما براتون معرفی میکنم)، که داشت میگفت شما از اینستا زبان یاد نمیگیرید، مطالب اینجا پراکنده است و اگر بخواهید زبان یاد بگیرید باید این تایم را آبکش شده و متمرکز روی مطالب مرتبط بذارید. گفت من خودم دارم اینجا تولید محتوا میکنم اما بهتون میگم اگر روزانه یکساعت میخواهید زبان بخونید زمانی را که تو پست های اینستا هستید را جزئش حساب نکنید. دقیقا دیدم همینه! برای کار من و هدف من، منابع مشخص است و مطمئنا اینستا یکی از آن منابع نیست! 

مطلب بعدی اینکه، تصمیم گرفتم یه کم به خودم سخت بگیرم. واقعا آدمی با مشغله ی من اگر قرار باشه خیلی گل و گشاد زمانش را مصرف کنه، اصلا عجیب نیست که همیشه از برنامه ریزی اش عقب باشد:(

اما معرفی زبانشناس، زبانشناس یک اپلیکیشن خیلی خیلی فوق العاده هست که توش یعالمه مطلب و منابع زبانجمع شده، نسخه ی رایگانش را هم اگر بخواهید استفاده کنید بازهم کلی مطلب داره اما یکسری امکاناتش برای کاربرایی هست که اشتراک را خریده باشند که البته اون هم واقعا ارزون هست و ارزشش را داره. خلاصه حداقل نسخه ی رایگانش را داشته باشید کلی مطلب و پادکست داره، نسخه ی پولی اش کتاب و فیلم و دیکشنری های خیلی خوبی داره و جعبه ی لایتنر و ... .  

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۱۸
زری ..

نظرات  (۱۴)

 اینستاگرام جهت تبلیغات کاربرد داره از نظر من!

تصمیم بسیار خوبی گرفتی و بهت تبریک میگم :) 

پاسخ:
آره همینطوره باهات موافقم. 
ممنونم عزیزم :*) 

آره فضای مجازی حتی اگه آموزشی هم باشه سطحی هستن اکثرا 

پیج زبان شناسی چه خوب گفت

به نظرم اپلیکیشن ، پادکست یا پیچ و کانال هیچی جای کتاب خوندن رو نمیگیره ( فقط میتونن در کنارش یه راهنما باشن)

پاسخ:
دقیقا موافقم اون هم وقتی که برای آزمون بخونیم، باز برای زبان عمومی شاید خوب باشند

وقتی مشکل را بدونیم  یک چهارم راه را رفتیم. وقتی راه حل را بدونیم یک چهارم دیگه. حالا مونده تلاش، زمان بندی برای رسیدن به مقصد و دیسیپلین.

شک ندارم موفق میشی و به اون نقطه ای که میخوای میرسی.

پاسخ:
چه کامنت خوبی بود نسرین جان، ممنونم

خیلی وقت بود که ننوشته بودی. خوشحالم که اپلیکیشن مناسبی رو پیدا کردی.

پاسخ:
در واقع زبانشناس را برای آیلتس استفاده نمیکنم. اما تو گوشی ام هست هر وقت بخوام یه چیزی را گوش بدهم ازش استفاده میکنم. برای آیلتس منابعش مشخصه یکسری کتاب دارم و چند تایی فایل پی دی اف و سایت ielts-up 
۲۱ بهمن ۰۰ ، ۱۶:۰۰ ربولی حسن کور

سلام 

برم دانلودش کنم!

پاسخ:
سلام، آره حتما بگیریدش. مطمئنم ازش لذت میبرید. 
یه مدت باهاش کار کنید میبینید چقدر خوبه!
نظرتون را بعدا بهم بگید

سلام. خوبین؟

با نظرتون در مورد اینستاگرام موافقم. من حساب کابری ام را دد تا کردم، دوست و آشناها را نگه داشتم، بقیه پیج هایی که فالو میکردم را انداختم تو حساب کاربری دوم، و عملا دیگه نمیخونمشون :))

من زبانشناس را چند وقت پیش نصب کردم، یکی دو روز ازش استفاده کردم دیدم زیاد برام کاربردی نداره. برای پادکست ترجیح دادم از خود اپلیکیشن پادکست کانالهایی که دوست دارم مستقیما گوش بدم، مثلا TED npr، برای مطالعه روزمره و غیر آموزشی هم مجلاتی که میشه از سایت هایی مثل efl here  دانلود کرد را هر وقت خواستم بخونم. effortless english  هم کانال پادکست داره.. کدوم قسمت نرم افزار برای شما خیلی کاربرد داشت؟ کار کردن با لایتنر اش راحته؟ اتفاقا دنبال لایتنر آنلاین بودم.. الته ترجیح میدم بتونم هم با سیستم هم گوشی به لایتنر دسترسی داشته باشم...

پاسخ:
سلام عزیزم. 
در مورد زبانشناس، درست میگی تمام چیزهایی که تو این اپلیکیشن جمع شده، در واقع جاهای دیگه هم هستند و میشه بهشون دسترسی داشت. اما برای من این حسن را دارد که به محیطش آشنا هستم و همه ی اینها یکجا جمع شده است و اینکه اگر بخواهیم تعیین هدف کنی میتونی بهش زمان بدهی مثلا بگویی روزانه یکساعت. یعد هر وقت این تایمت پر شد قسمت مربوط به اون روز تیک میخوره و اینطوری تشویق به حفظ زنجیره ات میشوی. و دیگه اینکه یکسری از این منابع را من در لپتاپ دارم و دیدی آدم یه موقع هایی دوست داره با گوشی اش ور بره یا لپ تاپ در دسترس نیست، اینطوری من سریع میآم سراغ زبانشناس و این تمایل با گوشی بودن را اینطوری برطرف میکنم. در مورد جعبه لایتنر من تا چند ماه پیش اشتراک داشتم و حقیقتش هیچ وقت تو عمرم نتونستم از جعبه لایتنر استفاده کنم و اصطلاحا باهاش حال نکردم :( الان هم که اشتراکم تموم شده و در واقع اصلا دسترسی به لایتنر ندارم. راستی من نمیدونستم effortless english  کانال پادکست داره. اما مجموعه اینکه بتونم یه متنی را چندین دفعه گوش بدهم و متنش را هم بخونم برام خیلی خوبه. یهموقع هایی یک ساعت دارم کارهای خونه را انجام میدهم هدفون تو گوشمه و چندین بار یه متن را گوش میدهم و در آخرش یکبار هم از روی نوشته هاش نگاه میکنم و اینطوری فکر میکنم برام مفید باشه. 

سلام. بله درسته، حس تیک زدن و داشتن نظم روزانه میتونه انگیزه بخش باشه، متن پادکست را هیچ وقت نگاه نمیکنم، شاید بهتر باشه متن را هم ببینم

ممنون از معرفی و اطلاعات خوبتون... شاید دوبار برگردم تو اپ زبانشناس :)

پاسخ:
سلام، پس معلومه سطح زبانی خوبی داری که فقط با گوش دادن متوجه ی موضوع میشوید و نیازی به متن نداری. من ضعیفم، متن های زیادی را که متوجه نمیشم، یکسری هم که تیکه تیکه متوجه میشم نمیتونم تو ذهنم انسجام متن را نگه دارم. تنها راهش گوش دادن فعالانه هست که دارم سعی میکنم تو برنامه ام داشته باشمش. مرسی از تو، من هم رفتم سایت و پادکست effortless English را یه نگاهی انداختم:)

تمام کلمات را متوجه نمیشم، ولی بعد از چند ماه گوش دادن به پادکست، مفهوم اصلی را کاملا متوجه میشم، تفریحی و از روی علاقه گوش میدم... من هم چند ماه پیش انسجام مطالب را متوجه نمیشدم، ولی کم کم راه افتادم...

سطح زبانم متوسط است، چون اصصصلا روی رایتینگ ام کار نکرده ام و صفر هستم. سپیکینگ و ریدینگ ام متوسط است، لیسنینگ بهترین مهارتم است در واقع :)))

برای رایتینگ اگر راه حلی دارید من را راهنمایی بفرمایید، متشکرم

پاسخ:
برای رایتینگ من راه حل هام من درآوردی هست :))) 
من میام تو گوگل ترنزلیت شروع میکنم به نوشتن و اصلا کاری ندارم تو قسمت ترجمه ی فارسی چی میآره، بعد که متنم تموم شد یکبار ترجمه ی فارسی را میخونم اگر کلیت درست بود بعد ترجمه را برعکس میکنم و نگاه میکنم اگر قرار باشه اون فارسی را خودش انگلیسی کنه با چه اصطلاحاتی میآورد. ببین اصلا راه اصولی نیست اما باعث میشه از نوشتن نترسم :) 
اگر هم هدف رایتینگ آیلتس داری، که شدیدا بهت توصیه میکنم سایت ielts_up را یکسر برو، خیلی عااالی روش های جواب دادن به هر نوع از سوالات رایتینگ را یاد داده و نمونه هم گذاشته که یاد بگیری. اما باید اصول را که یاد گرفتی به هرحال شروع به نوشتن کنی. که اون  اصولی را که یاد گرفتی پیاده کنی و اینکه سمپل ها را باید بخونیم که بهمون ایده واصطلاح یاد بده که اصلا بدونیم چی باید بگیم :) که برای سمپل هم کتاب رایتینگ لیز و کتاب essay from examiner را میخونم. 

ممنوووون از راهنمایی ات... فعلا هدف آیلتس ندارم، ولی میترسم یک روزی لازمم بشه با اوضاعی که داریم

امروز صبح داشتم پادکست گوش میدادم یاد شما افتادم، دیدم منم بعضی کلمه های پادکست را متوجه نمیشم، اما به  فهم کلی و انسجام درکم از موضوع، صدمه نمیزنه.

پاسخ:
قربونت عزیزم، آره به قول خودت جسته گریخته رایتینگ را بذار تو برنامه ات. اگر روزی لازمت شد کمتر اذیت بشی
خیلی خوبه مفهوم و انسجام مطلب را داری. 

من خیلی چیزا از اینستا یاد گرفتم 

در زمینه ی شیرینی پزی و اشپزی و این چیزا .. کلا بستگی به ادمش و نیازش و اینا داره . موفق باشی عزیز من خیلی تحسینت میکنم 

پاسخ:
آره مهربانو جان درست میگی خیلی چیزها میشه ازش یاد گرفت، برای استفاده ی من گزینه ی خوبی نبوود

از جعبه لایتنر غافل نشین . گنجینه لغت من رو خیلی بزرگ کرد 

پاسخ:
اینطوری که شما میگی من باید یه تجدیدنظر اساسی کنم، حتما خوبه باید عادت بدهم خودم را به استفاده و کار کردن باهاش

زری جان خوبی؟

درس خوندن خوب پیش می ره؟

کلاس رفتن به نظرم خیلی انگیزه می ده و هل دهنده حسابی هست .

پاسخ:
سلام رویا جان، خوبم عزیزم شکر
درس خوندن هم بد نیست، 
رویا جان من در وضعیت فعلی خیلی با کلاس حال نمیکنم ترجیح میدم خودم برنامه ریزی کنم فقط امیدوارم بتونم به برنامه هام پایبند باشم

زری جان من هر مدت یه بار دی اکتیو میکنم چون به همین نتایج تو میرسم بعد دوباره یادم میره و اکتیو میکنم و بعد یه مدت اینقد حوصله ام سر میره که باز دی اکتیو میکنم فقط نمیدونم جرا دوره ی این اینستاگرام تموم نمیشه ؟! 

پاسخ:
اوووووف آره والله تموم هم نمیشه دوره اش؛) 
من حوصله ام سر نمیره، بیشتر یه حس ابتذال بهم دست میده که دی اکتیو کردم. 

به فارسی سرچ کنیم زبانشناس ؟ اپلیکیشنه یا سایته ؟ ببخشید من درست نفهمیدم

پاسخ:
بله فارسی سرچ کن. هم سایت داره و هم اپلیکیشن. من اپلیکیشنش را ریختم روی گوشی. نمیدونم کار کردن با سایتش راحت و خوش قلق هست یا نه؟ اپلیکیشنش خوبه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی