یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

نتیجه ماک و حال و هوای این روزهام

چهارشنبه, ۴ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۱۸ ب.ظ

بله دیروز سه شنبه جواب امتحان ماک اومد، اوورال شدم ۶ و از همه مهم‌تر اینکه اون ریدینگ که اون دفعه شده بودم ۴، ایندفعه شدم ۶.۵ 

خب من این مدت اون کتاب لغات ضروری برای آیلتس را خوندم که تو هر یونیت سه تا بخش داره که هر بخش یکسری سوال و متن داره و مجموعا ده یونیت داره، البته من ۹ تاش را خوندم. و از همه مهمتر اینکه که یه روش برای زدن تست را در یوتیوب دیدم که فکر کردم روش خوبیه و با اون سبک سؤال‌ها را زدم. سه جلسه کلاس رفتم که یکی از دوستان معرفی کرده بود که یک‌جلسه و نیم رفت برای رایتینگ و یک جلسه و نیم برای ریدینگ. معلم خوبی بود اما بنظرم این تغییر نمره ی من ربطی به ایشون نداشت. هرچند که سر کلاس هم بهم گفت سطح تو شش، شش و نیم هست. اینکه چهار شدی برای این بوده که با زمانبندی و روش سر امتحان نرفته بودی که بنظر خودم هم همینه، لطفا کسی بهم نگه خب آدم عاقل تو اینهمه خوندی خب چرا با اینکه میدونستی بحث زمانبندی اینقدر مهمه براش هیچ کاری نکرده بودی! :( 

معلمه برای رایتینگ یه کتاب هم گفت بگیرم که در واقع اولین کتابی هست که خریدم- بقیه کتابها همگی دست دوم بودند-  کتابش آیلتس ادونتیج رایتینگ اسکیل هست. چون من بیست روز قبل امتحان با این آقا کلاس گرفتم فقط یه یونیت از کتاب را باهام کار کرد که خب حقیقتش روش خودم را بیشتر دوست دارم و دیگه باهاش کلاس نمیروم، یعنی همون مدلی هست که خودم کار میکنم اما ایشون این چیزها را آماده کرده و میگه بیا بخون و حفظشون کن که خب من ترجیح میدم خورد خورد بخونم و حالا هر چقدر شد ته نشین بشه تو ذهنم. شاید بعدها فکر کنم روش ایشون بهتره و پشیمون بشم که دیگه باهاش کلاس نمیگیرم اما خب فعلا تصمیمم اینه که با سبک خودم جلو برم. 

در مورد لیسنینگ، واقعا بزرگ‌ترین اشتباه را دارم میکنم که مرتب و هر روزه کار نمیکنم. باید اون درس های رایگان تو زبان برتر را که پانزده روزه هست را مرتب گوش بدم و بعدش کتابهای کمبریج را شروع کنم به زدن. 

در مورد اسپیکینگ که باز دوباره همون شش شدم، یه طرحی دارم که مطمین نیستم درسته یا نه، امتحانش میکنم نتیجه را دو هفته دیگه میام مینویسم. 

بین امتحان اصلی قبلی و این ماک سه ماه فاصله افتاد. یکماه اول بعد از امتحان اصلی به ریکاوری و خرید یه واحد آپارتمان گذشت:). از نیمه های ماه دوم شروع به خوندن کردم و البته دندانپزشکی رفتن هم تو برنامه هام بود که هفته ای دو یا سه جلسه میرفتم و این که از هفته اول مهر باز ذهنم درگیر اتفاقات سی اسی اخیر شد یعنی طوری حالم بد بود و رکود و افسردگی داشتم که به هیچ وجه نمیتونستم روی درس خوندن تمرکز کنم و عملا ده روز آخر به جد میگم که شاید ده ساعت هم درس نخوندم. پس میتونم بگم این تغییر نمره حاصل نهایتا یک ماه درس خوندن من هست. الان باید باید باید منظم تر و منسجم تر هر چهار اسکیل را با هم تمرین کنم و برای امتحان اصلی بعدی آماده بشم. 

 

در مورد تغییرات اخیر در سبک زندگی ام، مهم‌ترین چیز اینه که سه روز پیش موکلم بعد از جلسه دادگاه بهم یه وی -پی - ان خوب داد، من‌گوشی ام اپل هست و نمیرفتم جایی دنبال وی - پی- ان یجورایی  انگار با خودم لج کرده بودم، به قول دوستم خودم را تو یه جزیره حبس کرده بودم! این موکلم کارش کلا لپتاپ و گوشی و ... هست یعنی واردات و فروش دارند. قبل دادگاه اومدم بهش پیام بدم دیدم آی مسیج اون فعاله که خب نشون میداد اون هم اپل داره و با آی مسیج پیام میدادیم، همین شد که خودش بهم گفت اتفاقا دیدم یکماهه واتساپ نیستید، بعد دادگاه بهتون پروکسی بدم. خلاصه با طناب ایشون از چاه دراومدم، اولین کاری که کردم فعال کردن واتساپ بود، بعدش تلگرام را که چندین ماه پیش لاگ آوت کرده بودم را رفتم فعال کردم و کلی چیز میز از کانالها دارم برای خوندن. نمی‌دونم پانته آ وزیری را میشناسید یا نه؟ فوق العاده هست این دختر، قدیم تو اینستاگرام بود که دیگه اونجا اذیت می‌شد بست و اومد تلگرام کانال زد. نزدیک دویست تا مطلب استخون دار تو کانالش نخونده دارم که این چند روزه کلی از اونها را خوندم. در مورد خود مراقبتی و موفقیت و اهمیت و روش روتین ساختن های مفید و کمالگرایی و حتی هوشمندی در فضای مجازی مینویسه. دکترای عمران داره و ساکن آمریکاست پس این چیزها عمدتا تجربیات خودته و نتیجه مطالعاتش. همینجا بگم که هنوز مقاومت کردم و اینستاگرام را فعال نکردم! 

درمورد مسایل سی اسی اخیر، با تحسین به جسارت زنان ایران نگاه میکنم، نمیخوام تفکیک جنسیتی کنم و بگم فقط زن‌ها هستند البته که مردان هم هستند اما اعتراف میکنم شگفت زده شده ام! من آدمی بودم که مثلا روز دختر هر سال از حجم استاتوس های روز دختر و لوس بازی حتما منفعل نبودم و یه استاتوس مخالف با وضع غالب میذاشتم و الان میبینم تو این همه حجمی که سیستم سعی کرده بود زن‌ها را عقب مانده و لوس و فانتزی بار بیاره این زن‌ها و دخترها چقدررررر رشد کرده بودند! واقعا شرمنده ی قضاوت های خودم هستم! و البته دلم میسوزه که این طفلکی ها اینقدر طفلکی هستند اما چاره ای نیست، این خاک برای هیچکدوم ما سبزی و آرامش نداشته، باشد که طعم آرامش و افتخار را بچشیم. 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۸/۰۴
زری ..

نظرات  (۹)

ااا منم کانال یانته آ رو دنیال می کنم:)

پاسخ:
چقدررررر خوووووووب:))

چقدر خوشحالم که نتیجه ماکت همون سطح زبان خودت شد عزیزم.

 

منم خیلی با کلاس خصوصی نمی تونستم ارتباط برقرار کنم. یعنی کلا من self learner هستم و خودم باید قلق یادگیری خودم تو هر موضوع رو پیدا کنم.

 

امیدوارم به زودی امتحان اصلی رو بدی و نتیجه دلخواهت رو بگیری.

 

می دونی مثال زنان و دختران مثال دانه هایی هست که سالها زیر خاک می مونند و این به معنی عدم رشدشون نیست بلکه وقتی سر از خاک در بیارن با سرعت بسیار زیادی رشد می‌کنند و اتفاقا هم گیاهان مقاوم تری هستند.

 

امیدوارم به زودی خورشید آزادی و خرد و نور در ایران طلوع کنه.

پاسخ:
سلام صبا جونم. عزیزم امروز تحلیل آزمون را خوندم اووووف چقدررررر هنوز کار دارم و باید درس بخونم :( 

آره دقیقا میفهمم چی میگی که باید خودت قلق درس خوندن را بفهمی 

مرسی عزیزم، واقعا دوست دارم اموراتم بیفته روی یه غلطک درست و حسابی!

آفرین خیلی مثال خوبی زدی، دقیقا این دخترها و زن ها زیر خروارها فشار و تیرگی نظام بودند اما بیکار نمونده بودند و از هر طریقی غیر از تبلیغات نظام داشتند اطلاعات و آگاهی کسب میکردند! امیدوارم موفق باشند و پیروز و سربلند!

آمیییییین

زری خانوم، باید این مرحله رو هم بگذرونیم

نابرده رنج گنج میسر نمیشود

مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد

امیدوارم همه مون آخرش به گنج برسیم :)

پاسخ:
سلام سارا جان، بله موافقم هیچ راه میانبری وجود نداره و باید همه مون این مراحل را بگذرونیم 
امیدوارم همه مون نتیجه تلاش ها و زحماتمون را ببینیم :) 
۰۵ آبان ۰۱ ، ۰۶:۴۴ امیررضا پوراسدی

سلام ، وقت بخیر،  اگر قصد شما از کسب نمره آیلتس برای تحصیل در خارج از کشور هست ، می تونید از آزمون TOEFL HOME EDITION هم استفاده کنید و نمره مطلوب رو بدست بیارید . با آرزوی بهترین ها. 

پاسخ:
سلام، ممنونم از پیشنهادتون، بله میشناسم این آزمون را اما ترجیح میدم فعلا روی آیلتش تمرکز کنم و این شاخه اون شاخه نشه. 

سلام بهتون تبریک میگم امیدوارم همیشه موفق باشید یه خواهشی ازتون داشتم میشه لطفا اسم تمام منابع و کتابایی که استفاده کردین رو لطفا بنویسین تا بتونم تهیه کنم و استفاده کنم از لطفتون پیشاپیش سپاسگذارم  

پاسخ:
سلام سپیده جان، ممنونم از لطفت. عزیزم انشاالله تا آخر هفته یه پست برای این موضوع مینویسم. 

سلام خوبی؟ چه عالی خسته نباشی نتیجه و‌ پیشرفتت عالی بوده. چقدر خوب خودت نتیجه رو تحلیل کردی،شک نکن آزمون بعدی نتیجه بهتر هم خواهد شد.

منم اینستاگرام رو‌کلا بیخیال شدم و میبینم چقدر بهتره و چقدر وقت تلف کنی بوده.منم تو تلگرام پانته ا وزیری رو دنبال میکنم واقعا عالیه

پاسخ:
سلام عزیزم، ممنونم از لطفت. هر چند الان پاسخنامه و تحلیل رایتینگ را خوندم بنظرم اومد چقدررررر اوضاعم داغوووونه :( اما خب دیگه چاره ای نیست باید یه کاری اش بکنم این مسیر را! 
واقعا اینستاگرام با همه ی منافعی که داره برای من ضررهاش بیشتر بوده، خیلی راضی ام که مدتهاست ندارمش. خوشحالم سلیقه هامون در مورد پانته آ مشابهه:))

سلام. تبریک میگم، چه پیشرفت خوبی داشتی، امیدوارم پرقدرت ادامه بدی و به نتیجه دلخواه برسی

نکنه جلسه گوگل میت در مورد لایف کوچینگ که در کانال پانته آ مطرح شد را هم حضور داشتی :))) فردا جلسه دوم است ;)

پاسخ:
سلام آوا جان، آره عزیزم فعلا دارم روی لیسنینگ یه فکری میکنم :) 
نه اون موقع تلگرامم لاگ آوت بود، این چند روزه تو کانال خوندم که تو گوگل میت بوده اند. نمیدونستم فردا جلسه دومه! برم تو کانال ببینم لینک جلسه چطوره؟ الان یه جورایی تشویق شدم فردا باشم جلسه را! :)
سلام. دیروز نتونستم جلسه دوم را شرکت کنم، هر کاری کردم گوگل میت منو به جلسه راه نداد... امیدوارم تونسته باشید شرکت کنید و براتون مفید بوده باشه...
پاسخ:
سلام، نه آوا جان من هم نتونستم:( برای من گوگل به سختی باز میشه! فکر کن چند روزه نتونستم جیمیل را حتی باز کنم:(

چه خوب که تجربه ت رو اینجا مینویسی. این زبان برتر رو هم که گفتی سرچ کردم، البته فکر کنم بیان برتره. خخخ. ولی مرسی، سورس خوبیه. 

منم فکر نمی کردم زنامون انقدر خوب باشن، حتی نسل جدید، دهه هشتادیا، فکر می کردیم چیزی از توشون درنمیاد، ولی بی نظیرن.

تازه اینا یه درصد پتانسیل جامعه هم نیست، یه کم فضا بازتر بشه ببین چه پتانسیلایی کشف میشه. 

پاسخ:
آره بیان برتر:)) خدا خیر بده این گوگل را که خودش اصلاح میکنه:)
دقیقا لاندا جان من یه طوری به این دهه هشتادی ها نگاه میکردم که انگار ما خیلی کارمون درست بوده و شاخ غول ها را میشکوندیم و اینها خوش گذرونده‌اند:( الان شرمنده ی تصور خودم هستم واقعا اینها بینظیرند! 
واقعا دانش و آگاهی هست که داره با اسلحه و تیر میجنگه، فکر کن اگر تو شرایط برابر قرار بود این دو گروه مقابل هم قرار میگرفتند!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی