یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

روزمرگی بعد از امتحان آیلتس

دوشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۱۲ ق.ظ

سلام، امیدوارم همگی خوب باشید 

خب من دیروز امتحان ایلتس آکادمیک را دادم و امروز صبح هم پاشدم برم کارت ملی ام را بگیرم که شش ماه پیش گفتند آماده هست و نرفته بودم بگیرم و دو هفته پیش اس ام اس زدند مه ظرف ده روز کاری بیا بگیر:)) که صبح پاشدم کلی رفتم اون کله تهرون که دیدم کسی نیست و ظاهرا جمع کرده اند و هیچ کسی هم نمیدونست کجا رفتند! و فقط یه کاغذ زده بودند که تا اطلاع ثانوی نیستیم! خدایی نوبرند! عصری هم گرفتم خوابیدم که خستگی امروز و دیروز که امتحان بود در بره، واقعا بهش نیاز داشتم، دیروز بعد از امتحان شوهر و بچه ها اومدن پارک ساعی که تا من امتحانم تموم میشه پرنده های پارک ساعی(یکسری قفس داشت قدیم) را ببینند که الان اونها نبودند و خب ما نمیدونستیم، خلاصه امتحانم را دادم و رفتم تو پارک پیداشون کردم و بعد از ده دقیقه راه افتادیم رفتیم سوار ماشین شدیم و رفتیم خونه مامانم اینا برای روز پدر:) تو ماشین به دخترم میگم زندگی خیلی عجیبه اون دفعه اونقدررررر حالم بعد امتحان بد بود و این سری اینطوری پذیرفته ام که شکست بخشی از مسیر هست و اگر قرار باشه کش بدهم بقیه زندگی ام را الکی درگیر میکنه و  ساعت‌ها و روزهام از دست میره!   تا شب اونجا بودیم و برگشتیم خونه دیگه سریع خوابیدم، امروز هم که تا عصر ساعت سه بیرون بودم، همون صبح آبگوشت را گذاشتم و برگشتیم خونه ناهار آماده بود:) 

از غروب که از خواب بیدار شدم  شروع کردم رایتینگ تسک را از سایت لیز بخونم که دیگه دیدم نه خونه خیلی کثیفه، با کلی غرغر و اعصاب خوردکنی جارو‌کشیدم، چهارشنبه که من رفته بودم امتحان اسپیکینگ بدم به اقای شوهر گفتم یه جارو درست حسابی بکش تا من میام، اما من نمی‌دونم چرا فقط وسط فرش ها را میکشه! امروز حارو میکنه پسفردا همه جا کثیفه! ای بابا! خب درست همه جا را بکش!!! خلاصه کلی غر زدم و جارو کردم گفتم فردا صبح دیگه بلند شدم خونه تمیز باشه عصبی نباشم و بشینم سر امتحان جنرال که یکشنبه هفته آینده هست. بعد از حارو هم رفتم حمام الان هم ساعت دوازده شب هست ده دقیقه ای میشه از حموم اومدم و هنوز سرم خیسه فقط شال بافت کشیدم به سرم که احتمالا قبل خواب سشوار کنم که سرما نخورم، لوبیا قرمز خیس کردم و گوشت و سبزی از تو فریزر گذاشتم بخچال که فردا صبح برای ناهار قرمه سبزی بذارم:) این چند روز دیگه هم بخونم و یه کم تایپ هم تمرین کنم انشاالله یکشنبه اون امتحان هم تموم بشه، بیشتر از رایتینگ برای لیسنینگ دلشوره دارم، دیروز خیلی برام شنیدن سخت بود:( این مدت تو خونه اوضاع لیسنینگ بهتر بود اما دیروز سر امتحان اصلا خوب نبودم حالا امتحان کامپیوتری هفته آینده مطمئنم با توجه به اینکه باید تایپ کنم اوضاع سختتر و بدتر هم میشه:( 

‌خیلی خوابم میاد! 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۱۷
زری ..

نظرات  (۸)

سلام

خسته نباشید

آزمونش چطوری بود؟

ما هم دیشب قرمه سبزی خوردیم😄

پاسخ:
سلام، سلامت باشید:) 
آزمون که مثل همیشه هست، اون که متغیره شرایط ماست:)) بنظرم هر نمره ای که نیاز داریم حتما حتما باید تو تمرینات نیم نمره بیشتر بگیریم تا سر امتحان به اون نمره مطلوب برسیم وگرنه لب مرزی باشیم سر امتحان نیافتیم پایین مرز:) 

آره قرمه سبزی غذای راحت و خوشمزه! من هر روز بخوام یه غذای خوب بذارم و در عین خال وقتم را نگیره قرمه سبزی میذارم:) 
نوش جونتون 

عزیزم. خدا قوت حسابی.

زری جان نتیجه آزمون تو هر چی باشه باید تو رو یه قدم به سمت جلو ببرتت! اگر الان نمره دلخواهت رو گرفتی که عالی و در راستای مهاجرت یه قدم بزرگ برداشتی. ولی اگر نمره دلخواهت رو هم نگرفتی باز هم یه قدم رو به جلو رو برداشتی. دو تا آزمون ایلتس رو تجربه کردی! و نقاط ضعف و قوتت دستت اومده و میدونی کجاها باید بیشتر تمرکز کنی و ترجیحت آزمون کامپیوتری هست یا کاغذی و خیلی چیزهای دیگه!

خودت رو با زری دو سال پیش مقایسه کن. قطعا به خودت افتخار خواهی کرد :)

پاسخ:
ممنونم صبا جان، سلامت باشی!

آره عزیزم همینطوره که میگی، دقیقا پارسال تو اسفند ماه بود که اعتماد بنفس این را پیدا کردم‌ که برای تیرماه امسال امتحان را بوک کنم، هنوز یکسال نشده! واقعا به خودم حق میگم به خودم بگم آفرین:)) ولی خب هم مسیر سخته و هم من خسته ام! 
اما به قول بابام یه خستگی در کن و دوباره شروع کن:) 
۱۷ بهمن ۰۱ ، ۰۷:۱۸ مینو حسینی

چقدر سبکی بعد امتحان رو دوست دارم!

امیدوارم نمره مورد نظرتو بگیری عزیزم 

پاسخ:
مرسی مینو جان، من هم امیدوارم!
اره واقعا تحمل اون حجم از استرس و فشار خیلی سخته! اون سبکی بعد از امتحان انگار ریکشن بدنمون هست به اینکه استرس را از روش برداشتیم:)

سلام زری جان :)

خسته نباشین و خداقوت واقعن. امیدوارم نتیجه دلخواه رو از آزمونتون بگیرین و برین سراغ مراحل بعدی :)

من که خودم هنوز اصلن سراغش نرفتم و امیدوارم بتونم جوری مهاجرت کنم که نیاز به آیلتس نباشه :)))))

پاسخ:
سلام نازنین جانم، 
مرسی عزیزم، امیدوارم. واقعا درجا زدن خیلی فرسایشی هست. 
خخخ بنظرم تنها راهش ازدواج باشه که نمره ایلتس نخواد:))) حالا خارج از شوخی، واقعا شروعش حتی برای خودش یه گام محسوب میشه بنظرم، از بس انرژی میگیره از آدم! مخصوصا اگر مثل من سطح جنرال را هم بخواهی همزمان با منابع ایلتس بکشونی بالا:( برای تو و هر کسی که سطح زبان خوبی داره خیلی راحت‌تر و منطقی تر پیش میره، برای من همینکه اعتماد بنفس پیدا کردم و پارسال این موقع امتحان اولم را برای تیرماه بوک کردم خودش یه مرحله بود! نازنین جان اگر نهایتا برنامه آیلتس را داری، زودتر شروع من به خوندن ‌و شاخ غولش را بشکن:)

امیدوارم نتیجه بهتر از تصورت باشه .

لیسینینگ واقعا سخته باز اسپیکینگ خیلی فرق داره .

قرمه سبزی رو من با لوبیا قرمز نگذاشتم تا حالا ، همیشه با لوبیا چیتی می گذارم:))

یک بار هم باید با لوبیا قرمز امتحان کنم .

 

پاسخ:
وااای رویا جان مدام یه چیزهایی یادم میاد که بنظرم میاد نمره ام هی پایینتر میشه:( خیلی حس بدی هست، و غیر منطقی! خب الان کاری از دستم برنمیاد:( بجای اینکه بشینم برای امتحان هفته بعد بخونم مدام به قبلی فکر میکنم و ذهنم را خسته تر و ناامیدتر میکنم :( 
واقعا لیسنینگ خیلی مهارت عمیق می‌خواد، هرجند الان فکر کردم بقیه هم همینند خخخ 

من با لوبیاچیتی هم گذاشتم، چندان فرقی نداره. 
۱۸ بهمن ۰۱ ، ۰۰:۱۲ زهرا یگانه

سلاام، وقت بخیر. 

اگه کسی بخواد سطح جنرال زبانش رو بالا بکشه، پیشنهادی دارید؟:😅

پاسخ:
زهرا جان سلام،  میگند کل(کچل) اگر طبیب بودی، سر خود دوا میکردی :))) قضیه ی من هست:) من اصلا خودم وضعیت خوبی ندارم که بخوام برای بقیه راه و چاه نشون بدم. اما اگر صرفا بخوام از تجربه خودم بگم بنظرم خیلی مهمه که شما برای چی میخواهی سطح زبان جنرال را ببری بالا؟ اگر مثلا برای امتحان آیلتس هست، با کتابهای تخصصی آیلتس اینکار را بکن، اما اگر صرفا هدفت یادگرفتن زبان هست که بتونی فقط باهاش مکالمه کنی با کتاب های داستان و فیلم ها و پادکست و البته مهمه که سطحش متناسب باهات باشه مثلا برای فیلم شاید بهتر باشه کارتن های بچه گانه نگاه کرد چون واقعا جملاتی یاد میگیری که در زندگی روزمره استفاده می‌شوند ولی فرضا یه فیلم‌جنایی دیدن چقدر یاد میگیری ازش(بخاطر سرعت بالای فیلم و تنوع زیاد کلمات اصلا احتمال یادگیری میاد پایین) و جقدر از چیزی که یاد گرفتی لازمت میشه در زندگی روزمره؟ بنظر من در مقایسه با کارتن بچه گونه واقعا کارتن ها کاربردی تر هستند. و همینطور پادکست و کتاب داستان. 
اما مهم‌ترین چیز که در هر مدل درس خوندنی مهم و ضروری و ثابت هست، تکرار و استمرار و پشتکار هست! شما به هر دلیلی که بخواهی زبان یاد بگیری باید جدی باهاش و پشتکار داشته باشی که نتیجه ببینی وگرنه هدر دادن زمان هست. 
اپلیکیشن زبانشناس خیلی غنی هست و بخش های زیادی از آنرا میتوانی از همون نسخه رایگانش استفاده کنی و البته پولی اش هم سالی صد تومن پارسال من گرفتم که واقعا ارزش داره، امتحانش کن. 

خوب دیگه از یک خوان گذشتید، امیدوارم در مراحل بعدی هم موفق و پیروز باشید.

پاسخ:
نه شادی جان هنوز نگذشتم! یه امتحان دادم که اصلا به نتیجه اش امیدوار نیستم، اما خب میشه گفت یه پله از پله های شکست را پشت سر گذاشتم. 

سلام خوبی؟ خسته نباشی از امتحان. با تمام وجودم درک میکنم که الان چقدر خسته و سردرگمی . بیخیال همه چیز و بررسی این امتحان باش و فقط به امتحان هفته بعدت فکرکن و به خلاصی بعدش...  امیدوارم با این امتحانا به نتیجه دلخواه برسی ولی اگر هم نشد حتما راه های دیگه ای هست. راستی نمیدونم الان هدفت کاره یا تحصیل ولی زمان کرونا اکثر دانشگاهها امتحان دولینگو رو هم قبول داشتند. رو اونم یه تحقیقی بکن چون میدونم از ایلتس راحتتره و هزینش کمتره میتونی چند تا بدی تا نتیحه دلخواهت رو بگیری.

 

پاسخ:
سلام ارغوان جان، ممنونم عزیزم سلامت باشی. 
آره باید رو خودم کار کنم که انرژی بیخودی سر چیزی که فایده نداره نذارم، راست میگی در مورد دولینگو شنیدم، هفته آینده امتحانم را بدهم، یه چند روزی بگذره کارهای عقب افتاده را راست و ریست کردم بعدش بشینم ببینم این دولینگو وضعش چطوره:) 
باز هم ممنونم و امیدوارم اوضاع برای تو بر وفق مراد باشه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی