یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

نقطه تفاهم عقلم و قلبم

سه شنبه, ۱۸ بهمن ۱۴۰۱، ۰۷:۲۲ ب.ظ

یه موقعهایی فکر میکنم چقدر پر انرژی ام و میتونم دوباره شروع کنم به خوندن و نقاط ضعفم را تقویت کنم و بروم دوباره امتحان بدهم و نمره خوبی بیارم، یه موقعهایی حس میکنم وااای چقدر خسته ام و چقدر بی توانم و اصلا در خودم توان ادامه دادن را نمیبینم، میترسم از دوباره شکست خوردن. عقلم بهم میگه اینهمه آدم تونسته اند پس تو هم میتونی، منابع درست را انتخاب میکنی و اینقدررررر گوش میدهی و اینقدررررررر میخونی که لیسنینگ و ریدینگ برسه به نقطه اطمینان و اصلا همون بشه مرحله ای که نقطه قوت کارنامه ات بشه، اما دلم میترسه و خسته هست و میگه تو رو خدا ولم کن، عقلم میگه ولت کنم بعدش چکار کنیم؟ چکار میشه کرد؟ قلبم میگه نمی‌دونم اما دست از سر من بردار، من دیگه طاقت و توانش را ندارم، عقلم میگه باشه یه کم خستگی در کن بعد دوباره شروع میکنی، قلبم میگه نههههههه من خسته تر از این حد ها هستم که با یه خستگی در کردن حالم جا بیاد، درضمن یه جورایی از شکست دوباره میترسم، اینجا دیگه عقلم میگه پاشو خودت را جمع کن یعنی چی میترسی از شکست؟ قلبم میگه فقط دلم آغوشی را می‌خواد که در اون احساس امنیت و حمایت کنم، عقلم هم فقط تو این نقطه با قلبم موافق میشه. 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۱۸
زری ..

نظرات  (۴)

عزیزم. بیا بغلت کنم :)

 

مهمترین عامل خستگی همون ترس از شکست هست! 

اگر مثلا روز اول برنامه ت این بود که تو امتحان اول نمره آیلتس ۵ بگیری. دومی ۵.۵ سومی ۶ و چهارمی ۶.۵! الان اینقدر احساس خستگی نمی کردی.

تو هدف آخر تو ذهنت هست و وقتی می بینی بهش نرسیدی حس شکست داری ولی وقتی به پله های وسط راه نگاه کنی می بینی اتفاقا تو خیلی خوب و با سرعت عالی داری پله ها رو میری بالا و تو هیچ کدومش هم شکست نداشتی. خستگی طبیعی هست ولی حس شکست نه!

الان نمی دونم خونه تون طبقه چندم هست ولی همین فردا پس فردا برو مثلا یه ساختمان ۶ طبقه یا ۷ طبقه! (نمره چند آیلتس میخوایی؟) از طبقه یک تا ۴ احتمالا یه نفس بری. ولی اگر تو طبقه ۵ نفس کم آوردی و وایسادی آب خوردی و یک استراحت کردی به معنی شکست هست؟؟!! به معنی این هست که تو دیگه باید رسیدن به طبقه ۷ رو فراموش کنی؟؟

پاسخ:
صبا جان موافقم باهات وقتی برمیگردم و زری پارسال این موقع و الانم را نگاه میکنم حقیقتا به خودم آفرین میگم و فکر میکنم همینکه می‌روم سر امتحان برای من نصف راه هست؛) اینقدررررر که این امتحان و اصلا زبان برای من شاخ غول بوده و هست اما خب الان یه شاخ نصفه نیمه و شکسته هست! 
موافقم باهات باید سعی کنم مدااااام به طبقه آخر نگاه نکنم، حواسم را بدهم به همون پله هایی که توش هستم و گهگداری یه نگاه بندازم به طبقه آخر که انرژی بگیرم نه اینکه ناامید بشم. 
مرسی از کامنت و مرسی از بغل :)) 

بیا بغلم زری جان

طبیعیه بعد تلاش زیاد اگه نتیجه دلخواهت نیاد حس خستگی میاد سراغ آدم!

من نمیدونم نمره چند آیلتس میخوایی ولی خب یه وقتایی هم باید قدرت پذیرش داشته باشیم اگه نمره خیلی بالایی لازمه زمان زیادی هم برای رسیدن بهش نیازه. 

پاسخ:
مینو جان، مررررسی از بغل 
امروز صبح اومدم وبلاگت و از آرشیوت چند تایی پست خوندم، من کلا سلف موتیویتد هستم :))) 
وااای مینو‌ این چند روز بعد از امتحان هر روزش یه مدلی گذشته، ناخودآگاه میبینم نشستم دارم حالت‌های مختلف سوالات و جواب‌هایی که دادم را مرور کنم و احتمالات گوناگون را درنظر میگیرم و معدل میگیرم که تقریبا احتمالا نمره ام چند میشه!!! فکر کن چه کار عجیب و بیفایده و انصافا احمقانه ای!!! 
متاسفانه برای رشته حقوق نمره زبان بالا لازمه:( خیلی از دانشگاه‌ها اورال هفت را گفته اند با رایتینگ هفت! خب واقع بین باید باشم و اینها را حذف میکنم از لیستم. اما واقعا زیر شش و نیم بعید میدونم هیچی بکارم بیاد:( بین بچه هایی که پذیرش میگیرند تو گروه ها که میدیدم اورال هشت شایع بود! واااااای نمیدونی به اینها فکر میکنم دوباره فلج میشم:( 

یک جمله ای توی یکی از کتابهای پائولو کوئیلو هست که قلب میگه "ما قلب ها از ترس می میریم"

پاسخ:
مخصوصا وقتی عقل هم پشتش را بگیره :( اما خب عقل باید زود خودش را جمع و جور کنه!

خدا قوت زری عزیز

به امید اون روز که بیای مثل صبا جان بگی یک یا دو سال پیش این پست رو نوشته بودم  و الان تو کشور محبوبم ، دارم ثمره اون خستگی ها رو می بینم .

پاسخ:
سلام عزیزم، واقعا امیدوارم تلاش های همه مون ثمر بده.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی