یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

من سرزنشگر۲

سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۸:۴۹ ب.ظ

در راستای «من سرزنشگر» الان یادم افتاد دو سال پیش تو همون دوران کرونا و اینکه کلی کورس ها آنلاین شدند، یه کورس من برداشتم که یادمه تو ایمیل پذیرشم یه جمله نوشته بود که شما باید به خودت افتخار کنی که تو این دوران استرس برای این کورس ثبت نام کردی:)) من هیچ وقت عادت ندارم از اینکه یه کاری را شروع کردم(فارغ از نتیجه) به خودم آفرین بگم؛( 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۰۱/۱۱/۲۵
زری ..

نظرات  (۷)

۲۵ بهمن ۰۱ ، ۲۱:۱۳ 🖤فهیمه 🖤

زری؟

پاسخ:
جانم؟
۲۵ بهمن ۰۱ ، ۲۲:۰۲ 🖤فهیمه 🖤

ادعابذغعرذلیرل فدا جونت **-*

 

خوبی ؟

ولیتانت مبارکک

 

و اینکه ی اعتراف کوچولو شما رو اشتبا گرفتم با یکی دیگه خخخ ولی باز ه م خوبه باهاتون اشنا شدم

پاسخ:
بر شما هم مبارک باشه. 
عیبی نداره:)

زری جان احیانا درگیر مقایسه خودت با دیگران نیستی؟

 

پاسخ:
نه صبا جان مشخصا با آدم خاصی نه، اما خب همیشه این تو ذهنم هست که مثلا فلان کار را وقتی اینهمه آدم تونستند و شده، برای من هم شدنیه و باید بتونم.

اهان دقیقا همین.

وقتی میگی این همه آدم تونستند پیش خودت فکر نمیکنی از اون همه آدم عقب هستی؟

 

دقیقا منظور من از دیگران فرد خاصی نبود. دیگران میتونه یه گروه باشه.

 

اما چطور با خودت مهربون بشی؟

چیزهایی که داری رو بشمار! روزی یکیشون شاید. خیلی از کارهایی که انجام میدی/فرصت هایی که داشتی/ داری همون دیگرانی که به نظرت از پس فلان کار براومدند- اون کار رو نتونستند انجام بدن. یا اصلا فرصتش تو زندگیشون فراهم نبوده. 

وقتی به داشته هات با دقت نگاه کنی می بینی کم که نیست هیچی خیلی خیلی هم زیاد هست. اینجوری بهتر میتونی با خودت مهربون باشی. 

پاسخ:
خب پس دوست داشتن خودم گره زده میشه به دیدن درست داشته هام؟ 
خب صبا جان دقیقا این همون تله ای هست که الان توش هستم، بنظرم من باید بتونم خودم را فارغ از دستاوردهام دوست داشته باشم و با خودم مهربون باشم. 

داشته ها الزاما دستاورد نیست. البته من نمیدونم تعریف تو از دستاورد چی هست. 

سلامتی/ فرزندان سالم/ خانواده سالم/ پدر و مادر خوب و حامی و توان مالی و ... چیزهایی هست که حداقل من می دونم. 

خیلی از آدمها آرزوی داشتن چنین چیزهایی رو دارند و اگر از شدت تلاش خودشون رو هم بکشند نمی تونند بهش برسند. منظور من چنین چیزهایی بود. 

مهربانی/صداقت/جسارت و شجاعت/ مسیولیت پذیری و ... هم ویژگیهایی هست که تو داری (ذاتی بوده یا واسش تلاش کردی) ولی خیلی ها زندگی هاشون لنگ چنین ویژگی های شخصیتی هست. 

اینا داشته های تو هست از دید من و هزار یک چیز دیگه ای که خودت اگر یکساعت فکر کنی بهشون و همه زندگی در مهاجرت و امتحان زبان خلاصه نکنی میبینی که کم هم نیستند. 

 

پاسخ:
اهان الان متوجه شدم منظورت چیه، نیاز دارم بیشتر بهش فکر کنم و احتمالا یه چیز مفصل براش بنویسم. مرسی صبا جونم اینطوری من رو با خودم به چالش میکشونی عزیزم.

سلام خانم زری

فکر می کنم همه ما باید توی یک دوره تشکر از خود شرکت کنیم.از بس نقاط مثبت خودمون رو نمی بینیم.

خوشحالم که دارم وبلاگ شما رو می خونم و کامنت می ذارم 

پاسخ:
سلام پرژین جان، بطور کلی همینه که میگی چون ما همه مون نتیجه ی  نظام آموزش پرورشی هستیم که اولین چیزی که بهمون یاد میدادند نقش پررنگ نفس لوامه بود! من یادمه تو راهنمایی که این را از معلم ها شنیدم فکر کردم تنها راه نجات رشد و قوی شدن این نفس لوامه است! اما خب بعضی ها زودتر یادگرفتند که این اراجیف چقدر مخرب هستند! من که تازگی ها دارم میفهمم! 

من هم خوشحالم اینجا را میخونی و برام کامنت گذاشتی:)

نکنه اون کورس learning how to learn بوده؟ :)) باید بگم من هم تمومش نکردم و هنوز دارم بابت تموم نکردنش خودم را سرزنش میکنم... تا مدتها توی لیست کارهام بود و وقتی نداشتم که براش بگذارم...

پاسخ:
نه این کورس نبود، البته من کورسی را که گرفته بودم پاس کردم اما جالب بود وقتی پاس کردم این حرف را نزد، صرفا برای ثبت نامش بهم این را گفت:) 
اگر هنوز دلت پیش اون کورس هست، یه نگاه بکن شاید هنوز باز باشه و یا دوره جدیدش را گذاشته باشند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی