یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

سلام، این روزها تو زندگیم سگ میزنه گربه میرقصه:( یعنی بساطی دارم که نمیدونم خوشحال باشم یا ناراحت؟ یعنی صادقانه بگم حرف مفت زدم خوشحالم و هیجان زده:))) اما یعالمه مشکلات الکی و حاشیه ای از چند جهت داره بهم تحمیل میشه که عیش ما را مکدر کرده است خخخ

براتون بگم که ویزای سوییس را گرفتم :))) یادتونه گفتم وقت سفارتم جور نمیشه و فلان؟ خلاصه که با همون وقت ویزیتوری رفتم مدارک را دادم و اصلا هم مهم نبود وقتم چه نوعی هست، میدونید آدم وقتی تو یه زمینه ای تجربه نداره و مصر هم باشه که خودش کارش را پیش ببرم و مثلا به این شرکت‌ها نسپاره خب کلی استرس های اضافی را مجبوره تحمل کنه، مدارک را دادم و گفت تا سه هفته کاری جوابش میاد، دیگه این سه هفته رد شد و من هیچ ایمیلی ازشون نگرفتم پریروزها زنگشون زدم گفت اره از هفته پیش اومده!!! بهشون میگم چرا ایمیل نزدید؟ هیچی نگفت! حضوری هم که رفتم پاسپورت را بگیرم باز هم گفتم چرا ایمیل نزدید؟ خانمه سرش را بلند کرد نگاهم کرد و باز هیچی نگفت!!! آخه اون موقع که مدارک را دادم گفت اگر اطلاع رسانی تلفنی میخواهی باید هزینه جدا بدهی وگرنه ایمیل میکنیم و خبرتون میدیم من هم گفتم همون ایمیل خوبه، حالا نگو پول ندهی کلا ایمیل هم نمیزنند اووووف خولاصه اینکه پاسپورت را پریروز گرفتم و چشمم به جمال ویزا روشن شد:))) گداها کلا هفده روزه داده اند البته که دوره یازده روز هست و من هم واقعا بیشتر نمیتونستم بمونم اما اگر مثلا بیست روز بود شاید راحت‌تر میشد برنامه ریزی کرد. خیلی برای این سفر هیجان دارم و استرس. من هیچ تجربه این مدلی ندارم و الان باید خیلی چیزها را برنامه ریزی کنم و وسط همه ی این نگرانی هام آقای شوهر داره برام گربه میرقصونه:( میدونید تصمیم دارم برم این سفر را و خدا بخواد میرم مگر به هر دلیلی بجز عدم تمایل شوهرم، یعنی اگر نروم حتما دلیلی دیگه غیر از ناراضی بودن شوهرم هست چون هرطوری فکر میکنم و هرطور میخوام درکش کنم و از دید اون به قضیه نگاه کنم نمیتونم بهش حق بدهم، اما میدونید چقدرررر میتونست این تجربه برام شیرینتر میبود اگر اداهای ایشون را نداشتم:((( 

حالا الان اون چیزی که مساله هست برنامه ریزی برای سفر سوییسه:)) من سه روز قبل از شروع دوره ویزام شروع میشه و دو روز بعد از اتمام دوره مدت ویزام تموم میشه، وسط دوره هم دو روز و نصفی وقت خالی دارم. بچه هایی که تجربه اروپا را دارید خیلی خیلی خیلی ممنون میشم بیایید بهم بگید آیا این برنامه ای که دارم میریزم خوبه؟ تصمیم دارم اول برم زوریخ، و این سه روز را اختصاص بدم برای اونجا و البته مسیر زوریخ به ژنو را به اینصورت برم؛ زوریخ، برن، آوران، ژنو! حالا یه چمدان هم خواهم داشت که بعیده خیلی سبک باشه چون تصمیم دارم مقداری مواد غذایی بردارم که هزینه هام را در ژنو بتونم مدیریت کنم. هفته اول ژنو باشم تا جمعه ظهر که کلاسها تموم میشه، بعدش برم فرانسه پاریس اینجا از جمعه ظهر تا یکشنبه را میتونم تو فرانسه باشم، بعد برگردم ژنو و دوباره پنج روز دیگه تو ژنو باشه بعد از اتمام دوره بروم به سمت ایتالیا دو روز هم اینجا ویزام مهلت داره که تو ایتالیا باشم و از اونجا برگردم ایران:) دوستانی که تجربه دارید بیایید به من بگید این برنامه ریزی من چقدر عملی هست؟ حواستون به اون چمدونه هم باشه:( 

دوستانی که تجربه دارید هر گونه اطلاعات در مورد نحوه گرفتن بلیط (بلیط هواپیما برای رفت و برگشت و داخل اروپایی اتوبوس یا قطاری)، هتل هاستل یا آپارتمان ایر بی آن بی و هر چیز دیگه ای که برای اقامت ارزون‌تر و خوب باشه و محل های تفریحی و گردشگری و هر چیزی که خودتون فکر میکنید، به شدددددددت استقبال و قدردانی میشه  :) 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۰۴
زری ..

نظرات  (۲۳)

عزیزم مبارک باشه ویزاتون به سلامتی برید و خیلی هم خوش بگذره

این دوره چه دوره ای هست عزیزم؟

پاسخ:
سلام نیلوفرجان، ممنونم 
عزیزم سامراسکول وایپو و دانشگاه ژنو
۰۴ خرداد ۰۲ ، ۱۲:۵۵ راسینآل نوشت

ارزون ترین جاها برای اقامت Jugendherberge ها یا همون هاستل طور هستن مدل dorm یا خوابگاهـی ! بسته به روحیه ات داره ، بعضیا خیلی هم دوست دارن با ملل دیگه هم آشنا میشن و تو یه محیط عمومی میخورن و میخوابن در عین اینکه کمد و جای شخصی برای وسایلشون هم دارن و اینا که البته همونا اتاق های Privat هم دارن نگران نباش!

بین شهری هم با flixbus خیلی ارزونه اگر مبدأ و مقصدت داشته باشن که احتمالش زیاده یک مسیر یک ساعته رو با حدودا 15 یورو میتونی بری!

نظرم اینه که پاریس رو کلا حذف کن به هیچیش نمیرسی و عملا نشدنیه کلا حتی شهرهای کوچیک هم دیدنی های خودش رو دارن مثلا همین روستاهای اطراف آلپ رو که میگردی هزارتا چیز دارن پنیر و عسل سوغاتی بگیر و مثلا آب evian هست مال رشته کوههای آلپه اونجا تازه اش رو میتونی بگیری ! چمدون هم حتما یه کری آن یه کوله و یه لارج داشته باش چون خرید میکنی و ... جات کم میاد و خوب اونجا بارکشی خیلی روتینه :)) 

این اطلاعات منیه که هنوز نرفتم (همسر اونجاست و خانواده زیاد رفت و آمد میکنن) حالا دیگه خودم رفته بودم راهنمای سفر برات میچیدم :))) خخخ

پاسخ:
ممنونم از توضیحات خوبتون، برای جای اسکان امروز با دو تا دختر ایرانی هم آشنا شدم که دوره را شرکت میکنند البته یکیشون زوریخ هست ولی خب برای ژنو قراره هماهنگ کنیم، الان که سه نفر هستیم فکر کنم بتونیم خونه مستقل بگیریم که هم قیمت خوابگاه بشه برامون. باز هم ببینیم چی میشه. 
در مورد فرانسه، من یه اشتباه تایپی داشتم برگشتم میشه یکشنبه غروب یا شب، یعنی تقریبا دو روز و نصفی دارم، بنظرتون باز هم کم هست؟ 
در مورد خرید حقیقتش من معمولا خیلی اهل خرید نیستم مگر اینکه حراج بخوره بهم :)))) آمار حراجی ها را از کجا میتونم در بیارم؟ البته که سوییس بعیده بتونم، اما شاید فرانسه و ایتالیا اگر بروم بشه خرید کرد. 
اطلاعاتتون خیلی خوب‌بود مرسی، انشاالله خودتون هم قسمت بشه کلی جاهای جدید بروید و تجربیات شخصی خودتون را بخونیم:) 

سلااااام!

کلییییی مبارک باشه!

خیلییی هیجان انگیزه!

برای اقامت: airbnb که سرچ میکنین حتما superhost باشه طرف. + اگر اتاق تو خونه کسیه و جای مستقل نیست، صاحبخونه حتماااا خانوم باشه.

 

درمورد برنامه من خیلی نظری ندارم. چمدون یه مقداری سختش میکنه. اگر برگشتتون به ایران از همون ژنو بود شاید میتونستین جایی بذارین چمدون رو به امانت و برگشتنی بگیریدش. اینجوری سفر خیلیییی راحت‌تر میبود با یه کوله پشتی.

من از سوییس فقط زوریخ رو دیدم و بلد نیستم بقیه جاهاش رو. از فرانسه فقط پاریس رو و از ایتالیا فقط رم و فلورانس رو. برای همین نمیتونم راهنمایی کنم در این مورد. 

ولی چیزی که میتونم بگم اینه که خوب میکنین خوراکی با خودتون ببرین. به شدت گرونه سوییس. به شدددددت.

 

پاسخ:
مرسی مهسا جان، در مورد جاهایی که دیدی من هم تقریبا اینها را می‌روم بجز ایتالیا که رم بعیده بتونم بروم و به میلان و فلورانس بسنده کنم:) اینها را تو وبلاگت سفرنامه داری درسته؟ بیام اونجا بخونم. 
دقیقا بخاطر گرانی دارم چمدان برمیدارم که بتونم یکسری مواد غذایی بردارم:( اره همینطوره چمدان یه کم کارم را سخت میکنه:(  
در مورد اریبی آن بی مرسی از راهنمایی حواسم را جمع میکنم!

راستی دلیل مخالفت همسرتون چیه؟ شاید اگر نگرانیهاشونو بگین بتونیم کمک کنیم برای برطرف کردنش که اینجوری سفرتون هم دلنشینتر بشه به خاطر همراهی با موافقت ایشون :)‌

پاسخ:
از نظرش ضرورتی نداره! 

سلام عزیزم خوش خبر باشی، بسیار بسیار خوشحال شدم یادته گفتم اینو اپلای کن شاید شد. من یه تجربه سفر به سوییس دارم ده سال پیش البته. با پرواز قطری رفتیم اون موقع از ترکیش ارزونتر بود، الان پگاسوس ارزونترین پروازهای اروپا رو داره اونارو چک کن حتما. برای گشتن زوریخ همون دو سه روز بسه. اون موقع بین شهری بیشتر قطار بود ولی کلا اتوبوس ارزونتره فلیکس بوس. بعد هم که میری ژنو برای دوره (من زوریخ و لوزان رو دیدم فقط)ولی برای بعدش من شنیدم برای پاریس سه چهار روز لازمه نمیدونم تو یک روزو نیم روز برسی جایی رو ببینی یا نه خستگیش بمونه برات. ولی میتونی شهرهای نزدیکتر فرانسه رو بری ما اوین رفتیم اون طرف دریاچه بود با کشتی رفتیم و  کلا چند ساعت گشتیم تموم شد. برای ایتالیا هم فکر کنم شمالش میلان و نهایتا ونیز نزدیک باشن به سوییس. ولی خب قیمت پروازهارو هم چک کن ببینی از کجا به صرفه هست برگردی ایران. کاش وقت داشتی پیش منم میومدی. بلیط هواپیما از سایتهای ایرانی ارزونتره. مواد غذایی حتما بیار کنسرو غذای آماده هر چی که به ذهنت میرسه چون غذا به نسبت ایران گرونه و چون خوشمزه نیست ارزش نداره به نظرم.

پاسخ:
سلام عزیزززم آره یادمه تو هم گفتی با همین وقت برو سفارت رو:)) آره الان پگاسوس ارزون‌ترینه من هم دیشب تو سرچ هام متوجه شدم. 
ببین من اشتباه تایپی داشتم برای پاریس، دو روز و نصف وقت دارم، بنظرت باز هم کمه؟ 
این گزینه کشتی و اوین را باید سرچ کنم، تو روزهایی که کلاس هست بعد ازظهرها شاید بشه روش فکر کرد:)
آره واقعا اگر چند روز اضافه وقت داشتم بنظرم آلمان را میذاشتم تو برنامه ام:( اما الان واقعا نمیشه.
 بلیط هواپیما از سایتهای ایرانی ارزون‌تره؟ یعنی بنظرت همین چند تا سایت ایرانی را بگردم و بینشون انتخاب کنم؟ اگر سایت خاصی خارجی برای بلیط سراغ داشتی اسمش را بگو وگرنه همین ایرانی ها را بگردم:) 
پس در مورد غذا تقریبا همه دوستان اتفاق نظر دارید که با خودم مواد غذایی بیارم :))) 

راستی بلیطهای داخلی رو هم هر چه زودتر بخر چون خیلی متغیر هستند و با نزدیک شدن به زمان خودش گرون میشه هی. راجع به جا هم نمیتونم راهنمایی کنم چون ما خونه دوستامون رفتیم سوییس، ولی بوکینگ رو سرچ کن هر چه ارزونتر همونو بگیر.

پاسخ:
عه نمیدونستم بلیط های داخلی را هم باید زودتر بگیرم! چقدر این مقایسه کردنها سخته:( ایکاش یکی پیدا میشد میگفت بیا فلان چیز و فلان چیز را بگیر :))

وای چقدر عالی تبریک میگممم

امیدوارم مشکلی پیش نیاد و با خیلا راخت و دل گرم برین و این تجربه جالب رو بگذرونین و برای ما هم تعریف کنین :)

پاسخ:
مرررررسی نازنین جان:) 
ممنونم عزیزم واقعا دلم میخواد برام یه تجربه خوب باقی بمونه! 

سلام مجدد سایتهای خارجی بوکینگ و اسکای اسکنر خوبن برای بلیط و هتل اینا ولی من همیشه مقایسه کردم فیمت فلای تودی فکر کنم از همشون ارزونتر بوده، تو پگاسوس حواست باشه بلیط بی بار ارزونتره ما یک بار بیدقتی کردیم. راستش من پاریس نرفتم تجربه بقیه رو شنیدم یا اگر هم میای بلیط جاهایی که میخوای بری باید گویا از قبل بگیری. آره فکر کنم بعد از ظهر شدنی باشه برای اوین.

آره مقایسه خیلی سخته من خودمم خیلی سخت میگیرم ولی چاره ای نیست وقتی میخواییم زمان و هزینه رو اپتیمم کنیم. 
 

پاسخ:
مرسی عزیزم توضیحاتت خیلی مفیده برام! ممنونم 

فقط برای ایتالیا سفرنامه‌طوری دارم :)) برای فرانسه و سوییس نه.

 

ای بابااااا :دی دلیلشون خیلی کلیه. مع الاسف قابل رفع نیست اینجوری. 

پاسخ:
بروم ایتالیا را بخونم :) 
نه عزیزم قابل رفع نیست!

چقدر برات خوشحالم زری جون، مردها هم غر نزنن، میمیرن. حتما برو و حسابی بگرد. فقط یک نصیحت دارم که هر جا جا میگیری بخصوص پاریس نزدیک مرکز شهر بگیر. درسته که گرونتره ولی اینطوری میتونی بگردی و هر وقت خسته شدی، بری یک ساعتی استراحت کنی و دوباره بری بیرون.

پاسخ:
سلام ترنج جان، مررررسی عزیزززم!
 امیدوارم در حد غر زدن بمونه فقط:)))
آره باید یه حساب کتاب درست و حسابی کنم! 

انشالله به سلامتی :))

چرا از سایت کوچ سرفینگ استفاده نمی کنی ؟

من اکثر سفرنامه هایی که خوندم از همین سایت استفاده کردن حتی یک خانم مذهبی که تنها سفر می کرد اونم نوشته بود .

یه ذره تجربه عجیبیه و نمی دونم شاید دوست نداشته باشی .

پاسخ:
سلام رؤیا جان، برای کوچ سرفینگ حتما خوشم میاد:)) فقط نکته اش اینه باید استارتش را بزنم
مرسی یادآوری کردی ، سلامت باشی و برقرار

تبریک میگم.. چه عالی... امیدوارم با دل خوش این سفر را بری و بهت حسابی خوش بگذره

پاسخ:
سلام آوا جان، ممنونم عزیزم از محبتت… امیدوارم خوب پیش بره!

وااااااااااای زری جون

خدا رو شکر 

چه حس خوبی گرفتم با خوندن پستت

به به به به

قول بده بعد از اومدنت فوراااااا یه پست کامل و جامع بنویسی برامون

پاسخ:
سلام ساناز جان، ممنونم عزیزم سلامت باشی
چشم حتما مینویسم
شما چه کردی؟ کارآموزی شروع شد؟

زرررری جون وااای چه عااالی مرررسی که این خبر خوب رو دادی. چقدر خوشحال شدم برات دوست سخت کوش و با انگیزه ی من . 

میدونم اگر آقای همسر ادا در نمی آورد چقدر بیشتر خیالت راحت بود ولی خب دیگه کاریش نمیشه کرد من میدونم چرا از نظر ایشون ضرورت نداره، چون یه فرشته ی بد رو شونه ی چپش داره که سیخش میزنه چرا باید خوشحال باشی براش زری در راه پیشرفته . دست خودشم نیستاااا:) فلذا شما کار خودتو بکن که میدونم میکنی . هر جور حساب کنی لایقش هستی عزیزم . نوش جانت باشه با اینهمه تلاش و پیگیری

پاسخ:
ممنونم مهربانو جان:) سلامت باشی عزیزم. 
من سعی میکنم متوجه ی حس و حال شوهرم باشم اما خب سخته! 
مرسی امیدوارم بتونم بروم و تجربه ای باشم برام:)

سلام زری جون

مبارک باشه

میشه لطفا بگی چطوری از برگزاری این دوره مطلع شدی و ثبت نام کردی؟

پاسخ:
سلام عزیزم، سلامت باشی. 
عزیزم این دوره از سامراسکول های وایپو هست که با دانشگاه‌های مختلف برگزار میکنه. البته معمولا هزینه جا و غذا با خودمون هست:( برای اپلای کردن یه انگیزه نامه میخواد و یه رزومه. نمیدونم آیا رشته تون حقوق و گرایش مالکیت فکری هست یا نه؟ این دوره ها مرتبط با حقوق هست و اصلا وایپو میشه سازمان جهانی حقوق مالکیت فکری که زیرمجموعه سازمان ملل هست.  

طبیعی انقدر برات خوشحال شدم که گریه کردم؟ خیلی مبارک. امیدوارم خیلی بهت خوش بگذره

پاسخ:
عزیزم مریم جان، ممنونم از اینهمه محبت و مهربانی ات. 
برات بهترینها را آرزو میکنم

من چند سال قبل چند روز ژنو بودم، شهر قشنگیه و همینطور که بقیه هم گفتن حتی برای ما که از یک کشور اروپایی رفته بودیم خیلی گرون بود و همه چی نزدیک دوبرابر کشورهای دیگه اروپا. بنظرم اینکه میگن پاریس نرید که کمه ربطی نداره. درسته که پاریس جاهای دیدنی زیاد داره ولی شما به اندازه دو روزی که هستید می‌تونید جاهایی که براتون الویت داره دیدنش رو برید. فلورانس هم من دیدم که واقعا شهر قشنگیه و بنظرم میلان رو حذف کنید چون خیلی بدرد توریست نمیخوره و به فلورانس هم دوره. بجاش پبزا می‌تونید برید. یا اگه ایتالیا براتون دور بود شهرهای آلمان هم خیلی قشنگن، نزدیکتر هم هست به سوئیس. 

پاسخ:
مرسی آتوسا جان که تجربه ات را گفتی، خودم هم دوست دارم پاریس را بروم و به قول تو همونقدر که وقتم اجازه میده بگردم :) 
در مورد فلورانس و میلان مرسی از توضیحت، اتفاقا فکر میکردم بروم میلان و بلیط برگشتم به ایران/استانبول هم از میلان باشه، اما الان باید بیستر روش فکر کنم. بعد از اتمام دوره دو روز  وقت دارم بنظرت این دو روز را از ژنو بروم به سمت ایتالیا یا آلمان؟فکر میکنم آلمان دور باشه و عملا همه اش تو مسیر بشوم؟ 

بله شروع شده

خیلی هم سخته ولی چون دوست دارم فعلا برام لذت بخشه

امیدوارم در ادامه هم همین حس رو داشته باشم

پاسخ:
به سلامتی عزیزم، آره بمرور بهتر و راحتتر هم میشه چون چم و خم راه را یاد میگیری و البته استرست هم کمتر میشه.

به به زری جان از خوندن همین برنامه سفرت کلی هیجان گرفتم

بهترین ها پیش روت که تجربه خوبی خواهد بود

پاسخ:
مرررررسی مینو جونم:) امیدوارم بهتر از انتظارم پیش بره :) 

به به مبارکه به خوشی و سلامتی، اینجور فرصت ها خیلی عالی هستن و ارزش نداره به خاطر ناراضی بودن همسر گرامی کام خودتون رو تلخ کنید. برو حالش رو ببر که غنیمته. برنامه هات رو هم تا حد زیادی می تونی اجرا کنی چون حمل و نقل ریلی توی اروپا خیلی راحت و در دسترسه و خیلی هم جذابه. من تجربه گشت سه تا کشور آلمان، ایتالیا و فرانسه رو توی 15 روز داشتم اونم سه نفره با بچه 10 ساله. شما که تنها می‌تونی تا عرش سیر کنی عزیزم. خوش بگذره فراووووووووون.

پاسخ:
مرسی شادی جان سلامت باشی عزیزم. 
من مشکلم اینه ویزام هجده روزه هست که از این مدت مجبورم دو تا چهار روز را ژنو باشم :( باید هم زمانبندی و هم هزینه را با هم مدیریت کنم، اما خب به قول شما همین هم غنیمته :)) 

خیلی خیلی خوشحالم برات 

ایشالا که سفر خوبی باشه برات

من هیچ تجربه ای ندارم ولی برات آرزوی میکنم خیلی خیلی بهت خوش بگذره.ایول به شما 

خوشحال شدم برات خوش بگزره و عالی پیش بره

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی