یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

مشورت برای ورود به منطقه شنگن

دوشنبه, ۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۷ ق.ظ

سلام به همگی، بچه‌هایی که تجربه سفر اروپا دارید، میشه یه راهنمایی به من بکنید، من ویزا شنگنم برای سوییس هست اگر ‌ورود را از فرانسه، ایتالیا یا المان بزنم بنظرتون احتمال داره افسر ریجکت کنه؟ تا حالا همچین چیزی شنیدید که اینقدر سخت بگیرند؟ بنظرتون همچین ریسکی نکنم و هواپیمای ورود را به خود سوییس بگیرم و بعد دوباره هزینه کنم و از اونجا مثلا بروم یکی از این کشورها؟ این را برای این میگم که سه روز زودتر از شروع دوره تاریخ شروع ویزام هست و من هم میخوام هم در زمان و هم در هزینه تا میتونم صرفه جویی کنم:)) مرسی هر کی میدونه و تجربه ای داره زودتر بهم بگه دیگه داره دیر میشه بلیط رفت را حداقل بگیرم:( 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۰۸
زری ..

نظرات  (۹)

۰۸ خرداد ۰۲ ، ۱۳:۰۶ راسینآل نوشت

من تا حالا همچین چیزی نشنیدم
فکر میکنم از هرجا ویزاتون هست از همونجا باید ورود کنید!

من ویزای ایتالیا داشتم گفتن بهتره که ورودتون ایتالیا باشه و  بعد برید کشور دیگه. برای همین اولش از فرانکفورت رفتیم میلان .

بهتره از همون سوئیس برید. ممکنه براتون مشکل پیش بیاد. در مورد اینکه بهتره آلمان برید یا ایتالیا هم سوال کرده بودید، اگه ایتالیا براتون راحتتره رفتنش، ایتالیا برید چون  واقعا قشنگه و جاهای دیدنی خیلی بیشتر داره و غذای بهتر. 

سلام زری. اولا که تبریک میگم بابت قبولیت. این سامر اسکول رفتنت بعدن تو پروسه اپلایت برای جای دیگه خیلی امتیاز مثبتی خواهد بود. چون داری نشون میدی که تجربه سر کلاس خارجی زبان نشستن تو یه کشور اروپاییو داشتی. 

در مورد ورود به کشور چون ویزا شنگنه مشکلی پیش نمیاد معمولا افیسر ممکنه بپرسه چرا اینجا رو برای ورود انتخاب کردی؟یا بیشتر نگهت داره موقع ورود و سوال بپرسه. واسه همین بهتره که از همون کشوری که ویزا گرفتی وارد شی اگه حوصله سوال و جواب نداری مخصوصا وقتی وارد یه کشور خارجی شدی و حوصله استرس الکی هم نداری. نکته دیگه اینه که به نظر من سعی کن ریلکس کنی تو همون کشور سه روز قبل شروع کلاسارو که استرس نداشته باشی موقع شروع یا حداقل کمتر باشه چون خیلی تاثیر میزاره. سه روز اخرو که دیگه اعتماد به نفست بیشتر شده بری بگردی. بلیط برگشتتو از یه کشور دیگه بگیر چون دیگه داری برمیگردی هیچ افیسری نمیپرسه چرا از اینجا میخای بری ایران.

 

سلام عزیزم پیشنهاد میکنم از شهر لوزان که نزدیک ژنو هست هم دیدن کنید مخصوصا خونه ی چارلی چاپلین واقعا جذابه 

مطمعنن باید از سوئیس وارد شین!

۱۱ خرداد ۰۲ ، ۱۹:۴۴ ربولی حسن کور

سلام 

چون دیگه سر شیفت نمیتونم بیام وبلاگتون پستهای آخر را از دست داده بودم ببخشید 

منتظر سفرنامه هستیم

سلام

مشکلی نیست و قانونا شما با ویزای شنگن وارد هر کشور اروپایی میتونید بشید. تنها ریسک اینه ک دفعه بعد اگر درخواست ویزا از سوییس بدی، ممکنه بگن تو که دفعه یش ویزای سوییس گرفتی و وارد ایتالیا شدی. همین، و تازه این هم احتمالش بسیار کمه. 

برای محکم کاری، بلیت قطار یا هواپیما از ایتالیا به سوییس رو دستت داشته باش و اگر سوال کرد بگو اول میخوام یه دیدار از ایتالیا داشته باشم بعد برم سویس برای کورس. هیچ مشکلی نیست. خوش بگذره

سلام عزیزم

من سفر با هزینه دانشجویی به همه این‌ کشورهایی که گفتی داشتم.

توصیه های من:

با یه چمدان سبک برو و مواد غذایی نبر. فروشگاه های زنجیره ای توی ایتالیا، آلمان و فرانسه خرید کن (البته سویس نبودم و نمیدونم). مک دونالد و برگر کینک هم برای وقتی که خواستی بیرون غذا بخوری.

من قشنگ یادمه ایتالیا کنسرو ماهی و نون خریدم اومدیم هتل خوردیم. یا فرانسه چیزی شبیه الویه گرفتیم.

عزیزم با چمدان کوچک و سبک بری، راحت می تونی سوار اتوبوس و مترو بشی و هزینه اوبر یا اتوبوس فرودگاهی ندی.

 

والله الان قیمت مواد غذایی ایران و خارج خیلی فرق نمی کنه 😀😀

 

سلام زری جون. فکر کنم دیره دارم جواب میدم، ولی چیزی که آژانسا به ما گفتن این بود که از همونجایی که ویزاتون هست حتما باید وارد بشید، وگرنه ریسک ریجکتی شدیدا میره بالا. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی