یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

پریشب تا دوازده تو آشپزخونه بودم که کارهای ناهار فردا را بکنم که صبح ساعت هشت برم کتابخونه، تا کارها تموم شد و اومدم بخوابم گوشی را دست گرفتم و دیدم ای بابا برای دو روز مدارس و کتابخونه ها تعطیل شده! امروز هم که زمزمه اش هست تا آخر هفته تعطیله و یه پیام تو کانال مدرسه دیدم انگار احتمال تعطیلی مدارس تا شانزدهم فروردین بود که دیگه لینک را باز نکردم و اصل مطلب را نخوندم.

این روزها بخاطر این تعطیلی ها بالاجبار تو خونه هستم و نمیشه رفت کتابخونه. دیروز یه سری کار ثبت صورتجلسه و تنظیم کارهای شرکتی داشتم که انجام دادم و بعد از ظهر هم اونقدر ها نتونستم درس بخونم:( باید یه برنامه جدی بذارم و هر جور شده خودم را مقید کنم مقدار ساعت تعیین شده را حتما حتما درس بخونم اما واقعیت اینه اینقدر موضوعات و مسایل ریز و درشت هست که هی مانع میشوند و اگر اون تایم را از دست بدهم انگار دیگه بعدا برام جبرانش غیرممکن میشه:((

در مورد ترس و اضطراب و ندونم کاری مثلا مسئولین در مورد کرونا هیچی نمینویسم که کمتر اذیت بشم.

دختری تحت تاثیر کارتن دختر کفشدوزکی عاشق فرانسه شده البته یادم نیست شاید قبل از اون هم حرفش را میزد، نمیدونم، خلاصه چند وقتی هست با برنامه ی دولینگو روزی یه ربع زبان فرانسه میخونه و برای من بیشتر از یادگیری زبان فرانسه برام مهمه پشتکار و دنبال کردن برنامه هاش را یاد بگیره. هر وقت میام سر لپتاپ که قبل از من سر لپ تاپ بوده، میبینم تو گوگل یه مطلبی در مورد فرانسه و پاریس و برج ایفل و ... سرچ کرده و صفحه اش بازه یا مطلبی را سیو کرده است:))

یکی دو هفته  پیش داشتیم میرفتیم جایی که پسری از تو ماشین یکی از این دکل های برق را دید و با هیجان خواهرش را صدا زد و گفت برج ایفل:)))

دارم کتاب دختری از ایران را میخونم، زندگینامه ی ستّاره فرمانفرماییان هست، فایل پی دی اف رایگانش در اینترنت هست. به اونجایی رسیدم که در اسفند 1324 برای رفتن به آمریکا با خانواده اش خداحافظی میکنه . یعنی در واقع بخش زندگی خارج از باغ شاه شروع میشه. علاوه بر زندگی نامه اش شناخت فضای سیاسی دوران انتهای قاجار و رضاخان و آشنایی با زندگی شلوغ و پرجمعیت یه شازده ی قاجار و مدارس امریکایی و فرانسوی اون موقع را میشه فهمید، خلاصه چون زندگینامه ی واقعی هست و خیلی هم دور نیست خوندنش خیلی جذابه. از دیگر نکاتش تغییر وضعیت و جایگاه اجتماعی زنان و جهش بزرگی که سبک زندگی زنها داشته را میشه از کتاب فهمید. کتاب خوش خوانی هست.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۵
زری ..

نظرات  (۶)

برج ایفل☺چقدر پاک هستند این بچه ها منم این کتابو خوندم یه شکاف بزرگ داره توی زندگیش ستاره فرمانفرماییان 

پاسخ:
آره لیلا خانم دقیقا همون شکاف و تغییرات عظیم. با اینکه تو ایران هم مدرسه رفتنش و برخی فعالیت هاش باعث تفاوت و جهش بزرگی بود براش اما این حرکتش کن فیکن کرده سبک زندگی اش. من هنوز به زندگی آمریکایی اش نرسیدم، تازه کشتی لنگر گرفته

چه دختر با کمالاتی، موفق باشه همیشه

کتابه باید جالب باشه. ببینم میگیرمش ;)

پاسخ:
ممنونم عزیزم سلامت باشی. آره بنظرم کتاب را بگیر ، من تو لپ تاپ ریختم اما اگر تو خونه لپ تاپ روشن نمیکنی بریز تو‌گوشی، کتاب خوش خوانی هست و زود پیش میره، خوشت میآد

آفرین چه دختری داری ماشالله،اینکه تو این سن دنبال سلف استادیه واقعا کار بزرگیه،من این کتاب و نخوندم ولی کتاب خواهرش مریم رو سالهای پیش خوندم اونم جالب بود کلا زندگی سنتی و بعدش تجدد رو خوب نشون میداد.انشالله اینم میخونم.

پاسخ:
نمیدونم چقدرش تحت تاثیر آموزش ها و تربیت من باشه! اینطور نیست که خودش استارت کار را بزنه و بعد خودکار جلو بره، تقریبا هر روز غروب بهش یادآوری میکنم که تمرینش را انجام داده یا نه؟ اما اینطور نیست که من پیشش بشینم:)) هر چند وقت یکبار هم براش سخنرانی انگیزشی میذارم؛)))))
کتاب مریم، بگیرم بخونم:)

من یادم نیست این کتاب رو خودمم خوندم یا نه. چون دبیرستانی که بودم مامانم و خواهرم خوندنش ولی خودم از جزییاتش چیزی یادم نیست و البته خب حرف امروز و دیروزم نیست که یادم باشه :))

 

ماشالله به دختری و پسری که علاقه های خواهرش رو دنبال میکنه :*

پاسخ:
خیلی باحالی صبا:) لیست مطالعات کتاب خوانی مامان و خواهری را هم داری:)) وااای آره کتابهای زمان دبیرستان عموما نقششون تو ذهنمون رسوب کرده. الان نگاه کردم چاپ کتاب 1382 بوده. بنظرم اون موقع دانشگاهی بودی، میخواهی یه نگاه به فایل پی دی اف کتاب بنداز شاید با کتابی دیگه تشابه داشته برات. 

چه جالب که دخترتون تصمیم گرفته خودآموز فرانسه بخونه. چند سالشه؟ فرانسه کلا سخته و فکر میکنم مثلا من هرگز بدون کلاس نمیتونستم یاد بگیرم. واقعا آفرین بهش.

کتاب رو نخوانده ام و مشتاق شدم بخونم. کلا ژانر زندگینامه رو دوست دارم خیلی.   

پاسخ:
آره هستی جان پیشنهاد میکنم کتاب را بخون، خوندی نظرت را بنویس برامون.
دخترم ده سالشه، سلف استادی روش من هست در واقع و یه جورایی به اون هم سرایتش دادم. آره بنظر من هم زبان سختیه فرانسه، من پارسال چند ماهی با همین برنامه آلمانی خوندم واقعا عالی بود و خوب پیش میرفت البته آلمانی خوندن کلماتش راحته دقیقا همه ی چیزایی که مینویسند میخونن اما فرانسه بنظرم گیج کننده میآد.حالا فعلا تشویقش میکنم با همین برنامه جلو بره که اگر قرار شد کلاس بره تا حدودی جلو باشه، میدونی خوبی این برنامه اینه چون همه چیز را داری از خودش یاد میگیری تلفظ کلمات در واقع بر مبنای شنیداری هست و مطمینی کاملا درسته.

من هم این کتاب رو  خوندم و خوشم اومد. بدم نمیاد دوباره بخونمش. کلا بیوگرافیهای اینطوری رو دوست دارم مخصوصا وقتی در مورد زنان ایرانی هست.

من جای تو باشم دورکتابخونه و جاهای عمومی رو تا اونجا که بتونم خط میکشم.

مواظب خودت باش. این نیز بکذرذ

پاسخ:
آره کتاب خوش خوانی هست، من هم مثل شما زندگینامه های زنان بهم میچسبه:))
ترانه جان کتابخونه ها که تعطیله و باید تو خونه باشم که این پسر کوچیکه رابراه میاد سروقت من :( دیروز تصمیم گرفتم امروز صبح برم  خونه ی مامانم تو یه اتاقشون که دیشب نصف شب پسر کوچیکه خیلی ناآرامی کرد. حقیقتش ترسیدم آخه اول هفته واکسن یکسالگی اش را زده بودیم و همه اش نگرانم نکنه این واکسن با این ویروس ترکیب خطرناکی درست کنه. خلاصه دیگه پسری اینقدر دیشب ناآرومی کرد که صبح ترجیح دادم خونه باشم. الان خداروشکر خوبه. خدا بخیر بگذرونه این روزها را

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی