یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

چت انگلیسی

جمعه, ۳ مرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۴۵ ق.ظ

اومدم روبروی استخر نشستم، پاهام را دراز کردم روی میز و لپ تاپ روی پاهام، خنکی هوای صبح میخوره به صورتم و لذت بخشه؛ مشغول وبلاگ گردی شدم و گفتم تا هوسش هست و هنوز پسر بزرگه و دختره خوابند و کوچیکه با باباش تو باغ داره میچرخه سریع بنویسم:)

یک ماهی میشه که دوستم یه اپ معرفی کرد از این اپ های دوست یابی، خب من هیچ وقت تو این اپ ها نرفته بودم نه فارسی اش و نه انگلیسی. فکر کردم احتمالا بتونه برای انگلیسی خوندم خوب باشه. مدلش اینطوریه که سیستم خودش اتوماتیک وار شما را به یه نقطه ای از دنیا به یه کاربر وصل میکنه و اگر دوست داشتید چت را استارت میکنید. بعد از چت اون فرد تو لیست مکالمات شما هست و اگر دفعه ی بعدی خواستید با اون چت کنید که میروید پیام میدهید بهش وگرنه دوباره سیستم بهتون فردی جدید را معرفی میکنه که همون لحظه آنلاین است و اون هم درخواست دوست یابی داده. آهان اگر از کسی هم خوشتون نیاد که بعد از مکالمه بلاکش میکنید، ویدیو کال هم داره که خب من هنوز ازش استفاده نکردم. یه چیز دیگه اینکه شما میتونی ترجمه را فعال کنی و مثلا به فارسی بنویسی و اون طرف اگر ترجمه اش بسته باشه یعنی به انگلیسی برایش ترجمه میشود وگرنه مثلا اگر زبانش عربی باشه سیستم برایش عربی ترجمه میکنه. خب من چون میخواستم انگلیسی کار کنم زبان خودم را همون اول انگلیسی گذاشتم اما وقتی طرف به یه زبان غیرانگلیسی مینوشت برای من یه چیزی شبیه ترجمه های گوگل ترنزلیت میاومد که یه جاهایی را باید حدس بزنی! که خب عملا بدرد من نمیخورد. 

اما در مجموع بنظرم خیلی اپ خوبی نمیاومد و حوصله سربر شده بود! چند تا جمله ی تکراری و بعد ببینی طرف بدرد کار تو نمیخوره و مکالمه را تموم کنی. حتی بدرد انگلیسی یاد گرفتن هم نمیخورد با این اوصاف، فکر کن با چند نفر فقط چند تا جمله ی آشنایی اولیه و بعد بزنند تو فاز تعریف از چهره و اینکه متاهلی و تو هم تموم کنی و بیایی بیرون. با اینکه من میگفتم هدف من تقویت انگلیسی ام هست اما خب بعضی ها تو کله شون بصورت پیش فرض یه تعریفاتی هست که  نمیخواهند بیشتر بفهمند! 

تا اینکه یه بار به یه نفر وصل شدم که چند تا سوال احمقانه ی تکراریِ همیشگی را نپرسید :)) یعنی از متاهل بودنم و از شوهرم هیچ سوالی نکرد خخخ و مهمتر اینکه اون هم داشت انگلیسی مینوشت و از گوگل ترنزلیت خبری نبود :)  در مجموع حرفها و سوالاتی که زده میشه متنوع تر شده و من را به چالش میکشونه که کلمات و عبارات متنوع تری استفاده کنم! خب این مکالمه را برام لذت بخش میکنه که دارم به انگلیسی فکر میکنم و تایپ میکنم. از طرفی دیگه صحبتها و کنجکاوی در مورد ملیت و کشور همدیگه هم جذابیت خودش را داره:)) 

دیروز هم یه فیلم پیشنهادشده دیدم و دیشب نشستم تا دیروقت نقد و نظرم را به انگلیسی نوشتم:) 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۳
زری ..

نظرات  (۷)

۰۳ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۳۲ ربولی حسن کور

سلام 

من برای چند روز با دو جوون اهل استرالیا گپ زدم اما ظاهرا حوصله شون از دستم سررفت و دیگه خبری ازشون نشد!

پاسخ:
سلام، دکتر خوب خوش شانس هستید :)) خوب شما برو یه های بزن ببین مکالمه سرمیگیره دوباره یا نه؟ :)))

سلام زری جان. خوشحالم که چند صباحی فارغ از بچه ها وقت آزاد داشتی و بهت خوش گذشته.

این اپی که میگی اسمش چیه میشه بنویسی؟

بعد هم خودت میگی اپ دوستیابی احتمالا اکثر کسانی که میان بدنبال رابطه میگردن و آدمهای مجرد برای همین ازت میپرسن متاهلی یانه. ولی خب از  بینشون میشه کساین رو پیدا کرد که بتونی باهاشون چت کنی و زبانت تقویت بشه البته بهترین حالت اینه که انگلیسی زبان اولشون باشه.

پاسخ:
اسمش Ablo هست ترانه جان.
آخه ترانه جان طرف خودش زن و بچه داره:) بعد هم اینکه برای من که هدفم یادگرفتن زبان هست واقعا فرقی نداشت طرفم چند ساله باشه و .... میدونی مشکل چیه؟ آدم حسابی نمیشه بینشون پیدا کرد:)) دنبال دوستیابی نیستند درواقع! چون برای دوست پیدا کردن باید یه سری اصول را رعایت کرد! حالا اسم اپ را برات گذاشتم، حوصله کردی یه سر بزن:)

سلام عزیزم. تو این سایت های exchange language  راحتتر میشه کسی رو به این منظور پیدا کرد.

 

من با یه پیرمرد مدت ها حرف می زدیم. اون عاشق ایران و فارسی بود، منم خب میخواستم زبانم تقویت بشه، اون آخرش هم رفت ارمنستان زندگی کنه که به ایران نزدیک باشه.

پاسخ:
چه جالب صبا جون، من اصلا شناختی با این سایت های تبادل زبان ندارم! شاید بعدا روی اونها تمرکز کردم؛))
چقدر حالب بوده آقاهه که بخاطر ایران اومد ارمنستان! 

منم چندسال پیش توی یکی از این سایت ها عضو بودم. طرف یا پیام خاک برسری همون اول میداد یا قصدش این بود که پیام خاک برسری بعدا بده.

بعد اخرین بار یه پسر نوجوونی بود. پرسیدم اهل کجا هستی؟ هی گفت نه نمیگم اگه بگم تو چت رو میبندی و اینا. 

بعد کلی خود زنی که مال جای خوبی نیستم و تروخدا نری گفت ایرانی هست. اینقدر ناراحت این احساس حقارت بچه شدم که دیگه نرفتم و بعدم یادم رفت کدوم سایت بود  

پاسخ:
آره من هم شانس آوردم این طرفم تقریبا آدم حسابی دراومد و چرت پرت نمیپرسه:))) یه جورایی آدم با معلوماتی هست گفت براش لینک موسیقی بفرستم براش موسیقی سنتی فرستادم، گفت میشه یه نمونه موسیقی مدرنتون را هم بفرستی؟ خدایی تعجب کردم فهمید موسیقی سنتی بوده ! 
طفلک اون پسره‌ بنده خدا شرمنده ی عملکرد مسوولین  نظام بوده:(

من هم دقیقا به خاطر همون چیزهایی که گفته شد نرفتم ، و الانم دست از پا درازتر نه تونستم با خودم تمرین کنم نه شب وقت شده باهاتون حرف بزنم  ، همسرم دیر میاد فعلا خودمم موندم.شما خوب پیش می ری؟

پاسخ:
دقیقا همینه همه ی اون مشکلات هست و واقعا آدم را دلسرد میکنه و هی باید بلاک کنی :)) 
اما خب من شانس آوردم و این طرفم یه جورایی پایه ی حرف زدن هست و خودش هم موضوع میده الان تو جمله ساختن قشنگ خودم متوجه میشم رو به جلو بوده ام. اما فقط تایپ کردن بوده و اگر بخوام همون ها را بگم انگار با شنیدن صدای خودم حواسم پرت میشه و نمیتونم! باید یه فکری بکنم برای حرف زدنم! اما خب با این نمیخوام ویدیوکال بذارم:)
ببین صبا جون تو کامنتهای همین پست از سایتهای exchange language حرفزد، میخواهی یه امتحان بکن. هان؟ 

سلام زری جان. مدتیه نمینویسی. امیدوارم همه چیز مرتب باشه . شاید سخت مشغول مطالعه زبان انگلیسی هستی. شاید هم حسابی درگیر چت های آنلاین شدی و دوست خوبی پیدا کردی؟

پاسخ:
سلام ترانه جونم، مرسی بابت احوالپرسی. آره عزیزم دقیقادرگیر همین چیزها هستم وقتی هم میآیم به نیت نوشتن میام وبلاگ اما تا به شماها سر بزنم و عموما کامنتی بذارم میبینم یه ساعت شده اینجا هستم و میگم باشه بعدا میآم مینویسم:) 
میام زود مینویسم بوووس بهت

زری جان این افراد بخاطر این ناپدید میشن چون برای دوست یابی میان توی این سایت ها. وقتی شما بهشون میگی منظورت یادگرفتن انگلیسی هست، به طبع اونا سازگار نیست و حوصله نمی کنند. اینجا خیلی راحت میگن برای دیگران وقت ندارم. بخصوص وقتی حکم معلم را پیدا کنند. 

این دوست جدیدت باید آدم صبوری باشه. سعی کن مسایلی که باهاش مطرح می کنی را جالبتر کنی. همون از فرهنگ ها گفتن اگر می بینی تمایل داره، بهترین راهه.

تجربه ای که دارم اینه که: با انگلیسی فکر کن و دوم تا می تونی گوش کن. این دو عامل بزرگی هستند برای یادگیری سریعتر و رفع اشکالات گرامری و بخصوص تلفظ. 

اگر می تونی نقد بنویسی که عالیه.

موفق باشی عزیز

پاسخ:
سلام نسرین جونم، نه بابا حکم معلم که هیچی! من میگم دو کلام حرف حسابی بزنیم:))) آخه از دید من دوست یابی هم اصولی داره! اینکه آدم پشت موبایلش خودش را قایم‌کنه که نباید باعث بشه اینقدر حرفها و فکرش سخیف بشه:(  اما واقعا عموما هیچی جز یه چیز تو مغزشون نیست :(
گفتی نقد! اتفاقا یه موقع هایی شده که مثلا یه موضوعی مطرح شده یا یه فیلمی مطرح شده و من دیدم و بعدش نظرم را تو به تکست طولانی نوشتم برای فیلم که رسما نقد فیلم نوشتم:) 
ارررره فکر کردن و‌گوش دادن به انگلیسی عالیه! مخصوصا گوش دادن فعالانه ! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی