یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

همت چاره ساز هست!

يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۳۴ ب.ظ

خب براتون بگم که کماکان دارم به خودم انرژی مثبت میفرستم و انگیزه میدهم که تو زبان خوندن موتیویتد laugh باشم خخخ حال کردید انگلیسی حرف زدن من را wink

خوب من کلا اوضاع لیسنینگ و اسپیکینگم داغونه! یعنی هرچقدر فک من تو حرف زدن به فارسی گرمه در انگلیسی اصلا قفل میکنه:( اینه که گفتم شروع کنم به گوش دادن فایل های انگلیسی و هی باهاشون تکرار کردن که ببینم چی میشه و کی این قفل فک من میشکنه؟! یه سری فایل های انگلیسی بی/بی/ سی داره که شش دقیقه است و در مورد یه موضوعی حرف میزنه، قبل از گذاشتن این پست داشتم با اون کار میکردم وااااای خدایا چقدر سخته! اصلا فک و زبان و گوش من با هم هماهنگ نیست:( قشنگ قفل میکنم! یک عالمه مغزم خسته شده فقط دو دقیقه از متن را پیش رفتم! دیگه دیدم کارایی ندارم گفتم بیام یه سر اینجا فعلا تا یع کمی مغزم استراحت کنه. 

 

*موتیویتد: باانگیزه :))

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۹
زری ..

نظرات  (۱۳)

موفق باشی ❤

پاسخ:
سلامت باشی عزیزم:)

به مرور زمان قطعا بهتر میشی فعلا با انگیزه بده. 

 

اگر می تونی هر از گاهی همون حرفهای رومزه ایی که تو سرت داری به انگلیسی رو کاغذ بنویس. 

پاسخ:
واقعا صبا جان این روزمره نویسی ها مفیده ؟ البته ادم را به چالش میکشونه و اینکه بعدا معادل و ساختار انگلیسی اش را که ادم میبینه انگار رو هوا میزنه! :)) 

آخی خسته نباشی. (لبخند) بعد هم اینقدر جملات منفی استفاده نکن. اینکه نمیتونم و مغزم قفل میکنه و... برعکس من میخواستم توصیه کنه که از Positive Affirmation  های مناسب استفاده کنی.

ببین یک کاری که من قدیمها میگردم برای تقویت زبان این بود که به یک متن کوتاه مثلا یک ربع نیم ساعته بارها و بارها و بارها گوش میدادم. و بعد از هر بار گوش دادن هرچی از موضوع یادم مونده بود رو با جملات خودم تعریف میکردم  و اینقدر اینکار رو میکردکه براحتی میتونتسم در مورد اون موضوع توضیح بدم و یا بنویسم. 

فیلم دیدن هم که خودت میدونی برای مهارت گوش دادن عالیه. موفق باشی . (بوس)

پاسخ:
سلامت باشی عزیزم. 
اره ترانه جان راست میگی جملات منفی را باید با جملات مثبت جایگزین کنم :)
دقیقا کاری که نهایتا باشه بشه انجام داد همینه که یه متنی را که میشنوم بتونم در موردش بعدش حرف بزنم.
۲۰ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۳۱ ربولی حسن کور

و یه نکته مهم دیگه هم تفاوت لهجه بریتیش و امریکنه که آدمو حسابی گیج میکنه

پاسخ:
ای بابا آقای دکتر من هنوز به اون مرحله ی حساسیت نرسیدم:)
۲۰ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۳۲ ربولی حسن کور

ببخشید یادم رفت سلام کنم

پاسخ:
خواهش میکنم، سلام 

سلام زری جان.

یه کاری که من میکنم و تاثیر داشته اینکه هر شب یه قسمت یه ربعه از سریال مورد علاقه ام رو با زیرنویس انگلیسی میبینم بعد بدون زیرنویس و جمله به جمله پاز میکنم وتکرار میکنم... انقدر که حس کنم کاملا شبیه تلفظ میکنم.

پادکست های ielts energy  هم در اسپاتیفای خوبه و بارها تکراری گوش میدم هر اپیزود رو.

 

موفق باشید

 

پاسخ:
سلام، عزیزم. 
مرسی بابت کامنتت و بابت معرفی پادکست. 
دقیقا همینی که گفتی باید اینقدر تکرار بشه که شبیه تلفظ اصلی باشه!

تمرین بیشتر و ناامید نشدن بهترین راهه

باز هم میگم، تا میتونی گوش کن حتی اگر نفهمی چی میگه. بذار گوشت به حروف و لغات آشنا بشن و عادت کنند. بعدها که جایی مجبور شدی استفاده کنی می فهمی که چقدر کارت مثبت بوده. 

پاسخ:
نسرین جون من فقط منتظر روزی هستم که مجبور باشم ازش استفاده کنم:)) 
یعنی تو یه جامعه ی انگلیسی زبان:)

سلام خوبی کار خوبی میکنی موتیویشن اصل هر کاریه

اون وویسای بی بی سی خیلی خوبن منم گوش میدم البته نه با تمرکز بالا ولی میگم از هیچی بهتره کار تو که خیلی خوبه که سعی میکنی جملاتشو تکرار کنی سخته ولی سعی کن اون مرحله اعصاب خوردشو رد کنی و به مراحل لذت بخشه درس خوندن برسی😘

 

پاسخ:
وااای دختر مهربون رد کردن مرحله ی اعصاب خورد کن! واقعا خوب گفتی

سلام زری. بعد مدتها اومدم خوندمت. اولا که افرین به این انگیزه و تلاش. دوم اینکه خیلی طبیعیه خسته بشی و احساس هنگ شدن بت دست بده من دقیقا این مراحلو طی کردم اون زمانی که برای امتحانا میخوندم. هیچ پیش زمینه رفتن به کلاسی هم نداشتم. حالا بت بگم رمز نمره ی بالا اوردن من تو اسپیکینگ چی بود. من یه بار ایلتس دادم یه بار تافل. ایلتس اسپیک ۷ شدم و تافل ۲۷. چون تو یه مدت کوتاهی رو داری( مثلا یه ساله) و تو این مدت کوتاه نمیتونی علامه بشی و همه ی اون کلاس رفتنای بقیه رو جبران کنی پیشنهاد من اینه که اگه داری برای ایلتس میخوونی فقط و فقط سوالای متداول ایلتسو که تو کتابای ایلتس هست بشین بخوون و نمونه پیدا کن و تمرین کن و صدای خودتو ضبط کن و گوش بده. اگه تافل میخای امتحان بدی هم همین داستانه. اگه بشینی یهو پادکست و اپیزود گوش بدی و هعی بنویسی و پیشرفتتم کند ببینی فقط انگیزت کم میشه و خسته میشی. خوبه این روشها اما برای طولانی مدت. برای امتحان باید هدفمند بخوونی. بعضی وقتا منابع زیاد خودشون یه دردسرن. به قول مهندسا بهینه سازی کن روش خوندنتو. اگه سوالی داشتی یا اطلاعات بیشتری میخاستی بهم بگو.

پاسخ:
سلام جودی جان چقدر جالب دیشب یادت کردم و با خودم گفتم چند وقته سری به جودی نزدم فردا برم وبلاگش:) کامنتت را دیدم ذوق کردم از این همزمانی :))
عزیزم‌ برنامه ام هست امتحان پی تی ای بدهم، بخش‌هایی از امتحان تکرار همان چیزی هست که شنیده ایم! یعنی عینا همون، بخش‌های دیگه ای هم داره که کلا بر مهارت لیسنینگ سوار هست ، مرسی از راهنمایی ات بعنوان یک اصل سعی میکنم رعایتش کنم 

زری مامان بفرمایید وبلاگ ما

 

من تو خونه مری رو این طوری صدا میزنم" مری مامان" 

ببخشید که اینقدر دیر شد الانم سرم شلوغ بود ولی از خجالتم فعلا عکس ها رو گذاشتم تا بعدا راجع به کارهاشون بنویسم 

پاسخ:
سلام، خدمت رسیدم:))

آفرین که انقدر انگیزه داری. خیلی خوبه. در مورد لیسنینگ واقعا سریال دیدن معجزه می کنه. عالیه. در مورد اسپیکینگ  به نظرم همین راه تکراری گوش کردن و سعی در خلاصه کردنش به انگلیسی که ترانه گفت واقعا مفیده. 

موفق باشی اساسی ;)

پاسخ:
ممنونم لاندا جان:)
امیدوارم بیام بگم موفق شدم.

یه توصیه ی کوچیک:

برای لیسنینگ دیدن فیلم و سریال با زیرنویس انگلیسی عالیه. 

پادکست انگلیسی هم عالیه. من خودم شخصا به اخبار و رادیو علاقه ندارم اما پادکستهای خوبی وجود دارند که بر حسب موضوع مورد علاقه تون میتونید باهاشون شروع کنید. 

من موضوعات روانشناسی دوست دارم و این دو تا پادکست خیلی خوبه:

Hidden brain

unlocking us

پاسخ:
مرسی دوست‌عزیزم از پیشنهادت، من نیاز دارم اصل متن ترنسکریپت را داشته باشم:( 
امیدوارم‌ سطح زبانم‌خوب شد بیام آدرس پادکست ها را بردارم و ازشون استفاده کنم:) 

یه چیزی یادم افتاد بگم بهتون😊

کتاب steps to understanding خیلی خوبه برای تمرین مکالمه بدون کلاس . چهار سطح مقدماتی تا پیشرفته داره.

اینجوریه که هر درس رو با سی دی گوش میدید و نوت برداری میکنید. بدون نگاه کردن به متن دوباره تعریف میکنید برای خودتون... بارها و بارها گوش بدید.

فقط یادتون باشه به متن کتاب نگاه نکنید و فقط نوت بردارید و کامل ننویسید... در آخر با متن کتاب چک کنید و ببینید توی روایت کجاهاایراد داشتید.

من از دیجی کالا گرفتم کتاب رو چند ماه قبل.

 

طولانی شد چقدر😊 موفق باشید

 

پاسخ:
سلام‌، اتفاقا این کتاب را قدیم خونده ام اما یادم نیست کدوم جلد یا جلدها را، من فایل پی دی اف را دارم، یادمه همون موقع هم فکر کردم‌ کتاب خوبیه در واقع با خودم گفتم این کلمه steps را خوب گفته:)) ممنونم عزیزم برم ببینم‌چه جلدی را خوندم:) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی