یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

۱) امروز روز زنان شاغل بود، الان یعنی نزدیک ساعت یازده شب واتساپ را نگاه کردم و دیدم دوستی یه متنی در ستایش زنان شاغل فوروارد کرده بود، از این متنهایی که والله من ندیدم تو زندگی واقعی رخ بده با این مضمون که زنت شاغل باشه باید قربون صدقه ی مانتوی ساده ی محل کارش بشوی و از نچرال بیوتی اش تعریف کنی و از دستان بدون لاکش و اینکه بگویی با همه ی اینها از همه ی داغ های اینستگرامی سر تر است ‌و ...  آخرش گفته بود به همه ی حرف‌هایش گوش میدهی و پابه پای زنت از ترفیعش شادی میکنی و اما ته دلت میترسی که مبادا آنقدر بالا برود که دیگر تو را نبیند!!!

اوووووف حقیقتش من همیشه با این متنها مشکل داشته ام و از اونجایی که نمیتونم ساکت بشینم در جواب این کامنت فورواردی دوستم جوابی دادم که الان عینا همون را اینجا کپی میکنم:

 از کل این متن فقط یک تیکه اش برای من و‌چندین و چندین دوست متاهلم قابل درک بود! قسمت نهایی اش آنجا که ته دلش ترس این را داشته باشد که نکند آنقدر بالا برود که دیگر تو را نبیند! میدونی قسمت دردناک ماجرا کجاست؟ اونجا که برای این ترسشون حاضر نیستند خودشون را بالا بکشند بلکه طرفشون را میکشند پایین!
نه که این حس من باشه ها، تا حالا از چندین دوستم این حرف را شنیدم! دقیقا پریروز بود که یکی از دوستان شاغلم که کارمند بانکه میگفت  دارم به استعفا فکر میکنم! انگار به همه بدهکارم! 
نمیدونم والله چرا تو مملکت ما با بدبختی های زن‌ها متنهای عاشقانه مینویسند 

یه سوال هم الان برام پیش اومد، اگر این آقایون قربون صدقه ی زن‌های خودشون میروند پس این دافهای اینستگرامی چطوری داف شده اند خخخ 

۲) الان‌ که این متن را مینویسم روبروی استخر باغ نشستم، ‌درها باز هست و باد خنک‌ میخوره بهم و صدای شب، صدای جیر جیر جیرجیرک ها به گوش میرسه:) شاید هزاران ساعت اگر به این صدا گوش بدهم باز هم برایم تکراری نشود:) شب و صدای شب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۳
زری ..

نظرات  (۴)

گل گفتی. عوض اینکه خودشون رو بکشند بالا، تو رو میکشند پایین.

راستی خوبم. مرسی که سرزدی. در حس و حال وبلاگ نویسی نیستم زیاد.

پاسخ:
خدا رو شکر خوبی:) 

یعنی یک روز هم به اسم "روز زنان شاغل" و چود داره؟ چه بامزه. کاش به جای روز درست کردن امکانات رفاهی بیشتری برای زنان شاغل قائل میشدن. مثلا مرخصیهای زایمان طولانی تر و... البته من نمیدونم شاید الان توی ایران وضعیت مرخصی زایمان برای زنان خوب شده باشه.

 

پاسخ:
نمیدونم این روز جهانیه یا برای تقویم ایران هست؟ الان مرخصی زایمان رسما بین شش ماه و نه ماه هست. اما نکته ای که داره اینه که عموما زن ها وقتی برمیگردند سر کار خوب اون جایگاه قبلی را نخواهند داشت! البته این میزان بر اساس قانون کار و بیمه هست یعنی اگر بیمه و قرارداد کار نباشه خب این مرخصی عملا قابل استفاده نیست!
دقیقا همینه! حالا فلسفه ی نامگذاری برای افراد خاص اینه که به مشکلاتشون توجه بشه و گامی برداشته بشه به نفع اون افراد، اما تو ایران کلا فضا لوس بازی هست:( به تنها چیزی که توجه نمیشه رفع مشکلات اون قشر خاصی هست که روزی به نامشون نامیده شده است. 
۲۶ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۳۴ ربولی حسن کور

سلام 

میدونم ربط نداره اما یادم افتاد به زمانی که بعضی از همکاران پیراپزشکی اعتراض کرده بودند که چرا حقوق ما و پزشکها این قدر اختلاف داره؟ باید حقوق پزشکها هم کم بشه!

پاسخ:
سلام، چرا دکتر اتفاقا ربط داره، اینکه وقتی نتونیم خودمون را بکشیم بالا، دیگری را بکشیم پایین. 
اون همکارهای پیراپزشکی فقط میخواستند دلشون خنک بشه وگرنه دنبال ارتقا و بهبود اوضاع خودشون نبودند:(
۲۶ مرداد ۹۹ ، ۲۲:۱۴ نرگس باران

نتونستم اینو نگم! یعنی دلم نیومد. کل این متن برای همسر من درسته! تو مانتو شلوار دانشگاه کیف میکرد و میگفت عین خانم معلم ها میشی. و در هر حالی از زیباییم تعریف میکنه( نگاهش زیباست) ولی خب همین ترسش هم اول زندگی، انگیزه منو کور کرد

پاسخ:
بنظر من انگیزه باید از درون خود آدم بجوشه، وگرنه عمرا نمیشه به اتکای روحیه دادن و انگیزه دادن طرفمون کاری را پیش برد:)  

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی