یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

پومودورو

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۲:۵۱ ب.ظ

سلام، از چند روز پیش تصمیم داشتم یه پست بذارم برای تولد پسرها، تولدشون شش روز با هم فاصله داره. بزرگه چهار ساله شد و کوچیکه دو ساله. نوشتن اون پست نیاز به فرصت کافی و یه حواس جمع و متمرکز داشت که حاصل نشد و عقب افتاد... حالا انشاالله میآم و بعدا مینویسمش. 

تو دو تا پست قبلتر از شماها دوستان پرسیدم چکار میکنید که جلوی وقت کشی ها را بگیرید و بتونید روی کارها و برنامه های اصلیِ زندگیتون متمرکز بشوید. همینجا دوباره از دوستانی که برام پاسخ گذاشتند تشکر میکنم و حالا میخوام نتیجه ی کاری را که کردم براتون بگم، مخصوصا که آقای دکتر ربولی تو کامنت ها گفته بودند اگر راه حلی پیدا کردی به ما هم بگو :)) 

بنا به سفارش دوستان بهترین گزینه این بود که من خودم را مجاب کنم که تو زمان های کوتاه کوتاه به برنامه ام متعهد بمونم مثلا صبا گفت یه ربع یه ربع زمان بگیر و سعی کن تو اون یه ربع کاری دیگه نکنی. اما یه اپلیکشن فوق العاده مفید و کاربردی دوستی به اسم رهگذر معرفی کردند، اپلیکیشن پومودورو که بطور متناوب بعد از هر دوره ی کاری یه استراحت کوتاه بهت میده و بعد از چند استراحت کوتاه، یک استراحت بلند. خود برنامه روی بیست و پنج دقیقه کار و پنج دقیقه استراحت تنظیم شده که بعد از چند استراحت کوتاه یه استراحت یه ربعی میدهد که من هم به تنظیماتش دست نزدم اما قابلیت تغییر این زمانها را داره. در ازای هر بازه ی زمانی که کار میکنید بهتون یه گوجه میده :)) اینطوری میتونید ببینید که چند تا دوره ی کاری داشته اید و شاید باورتون نشه اما دیدن این گوجه ها یه جور خاصی به آدم حس و حال خوبی میده که انگار مدام ته ذهن آدم بهش میگه برو بشین سر کارت حداقل یه گوجه بگیری laugh و خود این موضوع باعث میشه بمرور ساعت مطالعه بره بالا و از طرفی وقتی استارت را میزنم خودم را مجبور میکنم که تو اون تایم سر کارم بشینم و به بهانه های واهی مثل پاشم زیر قابلمه را کم کنم، یه چایی بریزم، برنج خیس کنم و هزاران مورد دیگه ی این مدلی، از سر کارم بلند نشم چون میدونم تایمر داره برام بیست و پنج دقیقه را زمان میاندازه و از طرفی دیگه میدونم به هرحال صدای برنامه درمیاد و تایم استراحت را اعلام میکنه. این برای وقتی بود که سر کارم هستم، بالتبع تو زمان استراحت هم همینطوره که یه استراحت منطقی و تعیین شده ی پنج دقیقه ای دارم و اینطوری بی حساب و کتاب نیست که هرچقدر دلم میخواد وقت کشی کنم. سریع با اتمام زمان زمان و با اعلام برنامه برمیگردم سر کارم مگر اینکه بدلایل دیگری کلا نتونم وقت بذارم و مجبور باشم وقتم را اختصاص بدهم به کارهای شغلی و خونه و بچه ها که خب گریزی از آنها نیست.

به شدت این برنامه را بهتون پیشنهاد میکنم مخصوصا اون ذوقی که از گرفتن گوجه ها میگیریم تما اون حس بد و منفی ای که همیشه داشتیم که هیچ کاری نمیکنم  را میشوره میبره wink 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۰۵
زری ..

نظرات  (۱۴)

۰۵ اسفند ۹۹ ، ۲۳:۰۵ زندگی در خیابان بیست و پنجم

سلاممم

ااا چه قدر خوب ، برای اندروید هم هست ؟  منم یه اپلیکیشن داشتم forest ، به تعداد زمان هایی که متمرکز بودم ، درخت میکاشتم و نهایتا اخر ماه یه جنگل کاشته بودم من سر کنکور ارشد ازش استفاده میکنم. یه دونم استادی بانی بود که وقتی درس میخوندی بهت پول میداد واسه خرگوشه لباس و اینا میشد خرید اونم با نمک بود خدایی :))) 

پاسخ:
حتما هست اما خب من گوشی ام اپل هست برای اپل را گرفتم. اول اومدم برای لپ تاپ بگیرم نمیدونم چرا نشد:( دیگه رو گوشی گرفتم. آره اون خرگوشه را میدونم شاید برا دخترم بگیرم روی تبلت یه کم انگیزه پیدا کنه برای تمرین موسیقی :))) 

سلام زری خانوم.وقت بخیر.

چه عالیییی،انگیزه مثل دوش گرفتن باید مداوم باشه و معمولا هم با چیزهای پیچیده و سخت نیست.

خوشحالم که رضایت دارین.

یه وبلاگ هست خانمی هستن که دارن برای آیلتس میخونن و از روند خودشون و شیوه ی استفاده شده صحبت میکنن،اگر تمایل داشتین آدرسش رو میدم خدمتتون

پاسخ:
سلام، آره ساناز جان دقیقا همینه مدام باید آدم حواسش به خودش باشه که یه وقت رو دور کرختی نیفته! دقیقا اصطلاح دوش گرفتن را خوب گفتی :) 
آره عزیزم ممنون میشم بفرستی برام من کلا عاشق وبلاگهایی هستم که از خودشون و روش هاشون مینویسند هم انگیزه میگیرم و هم تجربه اندوزی. 

تولد گل پسرا مبارک باشه. ماشالله بهشون. ایشالله زیر سایه پدر و مادر سالم و شاد باشن. بوس به سه تاشون (دختری هم) و مامانشون :* 

 

بعدا ازت می پرسند رمز موفقیتت چی بود!

تو بگو:

 

به نام خدا 

گوجه :)) 

پاسخ:
مرسی صبا جونم سلامت باشی:*) فداااات ماچ بک :*)

ها ها ها 
به نام خدا بعد از توکل به خدا، گوجه :)))

تولد گل پسرا مبارک باشه  .

برنامه جالبی هست ممنون از معرفی ات ولی فکر کنم برای اندروید هم نصب بشه چون فکر می کنم قبلا همین برنامه رو از یک دوستی که اندروید داشت شنیدم .

موفق باشی.

پاسخ:
مرسی رویا جان سلامت باشی عزیزم. آره حتما اندرویدش هم هست. امتحان کن فکر کنم خوشت بیاد.

تولدشون مبارک.

زری جون بعد گوجه هاتو بده من ازشون رب درست کنم. قول میدم یه شیشه شو هم بدم بخودت موقع درس خوندن هی انگشت بزنی توش و بخوری... (فکرشو بکن!) 

از شوخی گذشته موفق باشی عزیزم استیکر یه سبد گوجه نه ببخشید گل 

پاسخ:
مرسی نسرین جان، سلامت باشی عزیزم. 
خخنسرین جون اتفاقا به دو تا از دوستهام وسط چت کردن میگم من برم یه گوجه بگیرماونها هم همین را گفتند که با این گوجه هات باید رب بپزی :)) آره من هم رب گوجه را خونگی میپزم اما نه دوست ندارم خالی بخورم :) اما قبوا دارم غذا با رب خونگی عااالیه :)  ممنونم از سبد گل گوجه ای :)

بله، این اپلیکیشن خیلی خوبه و کلا درس خوندن با این تکنیک خیلی انگیزه باشه.

یه کار دیگه که می تونید بکنید اینه که توی اپلیکیشن یک گروه با دوستانتون بسازید و بعد داخل این گروه، مشخصه که کی داره الان درس میخونه یا کی مثلا بیشتر خونده و این جور چیزها. اون هم یه حس رقابت مفیدی ایجاد میکنه

پاسخ:
وااای نه هستی جون! من توان اون حس رقابت راندارم، میدونی خودم میدونم از خیلی ها زمانم کمتر و محدودتره :( 

ببخشید اشتباه اومد

Minimal brisa.com

پاسخ:
مرسی عزیزم :*)

 من حوصله رب درست کردن ندارم وقتی رب های به این عالی ایتالیایی تو مغازه ها به این ارزونیه

تو کدبانوی هنرمندی هستی. من نیستم.

پاسخ:
خیلی مهمه که آدم از چیزی که میخره اعتماد داشته باشه و لذتش را ببره:) میدونی یکی از دلایلی که من زحمت رب درست کردن را به خودم میدهم اینه که اصلا به رب شرکتی و مواد نگه داره شون اعتماد ندارم. مرسی عزیزم تو به من لطف داری :*)
۰۷ اسفند ۹۹ ، ۱۰:۰۴ ربولی حسن کور

سلام

تولدشون مبارک باشه 

ممنون از لطف شما 

اما خدایی توی زندگی متاهلی نمیشه مطمئن بود که مثلا برای ۲۵ دقیقه کسی باهات کار نداره!

پاسخ:
سلام
سلامت باشید
اتفاقا کاربرد این برنامه همینه آقای دکتر، شما وقتی این برنامه را استارت میکنید یه جوری بخاطر پایبندی بهش و اینکه گوجه ای که میگیرید حلال باشه:))  سعی میکنید وارد چونه زنی با خانواده بشوید و اندازه ی بیست و پنج دقیقه ازشون وقت بگیرید :)) مثلا من به دخترم میگم پومودورو استارت کردم صبر کن الان برک داد جوابت را میدم. به شوهرم میگه بگیر این بچه ها را :)) 

در مورد مواد نگهدارنده که صد در صد حق داری.

پس:

یا گوجه ی تازه

پاسخ:
اصلا امسال را سال گوجه نامگذاری میکنم :))))

فکر خوبیه... خنده دار میشه هر کی بشنوه لااقل اینجوری میخنده.

پاسخ:
:)))

من که جز کارهای واجب هیچ کاری نمیکنم . چرا البته بدترین کار ممکنه رو میکنم و همش سرم تو شبکه های اجتماعیه

پاسخ:
خب کارهای واجبت زیاده عزیزم :)) 

تولد گل پسرانت مبارک..امیدوارم دامادیشون رو ببینی دوست جان...

پاسخ:
مرررررسی مرررررسی عزیزم :*)

سلام خوبی، آفرین چه کار مفیدی انجام دادی. منم داشتم این اپ رو ولی نتونستم متعهد باشم بهش باید دوباره تلاش کنم.

تولد آقا پسرا مبارک باشه

پاسخ:
سلام، ممنونم عزیزم شکر خدا. من فعلا باهاش راضی ام میدونی یه جورایی جذبم کرده:)) 
ممنونم سلامت باشی :*)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی