یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

از کلاسهای آنلاین و سفر دختری :))

پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵ ب.ظ

سلام سلام صد تا سلام :) 

یه خبر خوب دارم، یادتونه گفتم منتظرم نمره ی یه کورسی که پاس کرده بودم بیاد، بعدش سرتیفیکیتش بیاد تا بتونم بفرستم برای یه سامر اسکول که اپلای کرده بودم براش :) هوووووورررررااااا همه ی اینها انجام شد و دیروز ایمیل پذیرش این سامر اسکول اومد از چهار پنج روز دیگه دوره اش شروع میشه. تقریبا کمتر از دو هفته است این دوره و از اونجایی که کرونا هست آنلاینه، تا قبل از کرونا همه ی این دوره ها و کنفرانس ها حضوری برگزار میشد که خب بخاطر بحث ویزا و هزینه ی رفت و برگشت واقعا برای ماها سخت میشد اما الان آنلاین هست که برای من و امثال من خیلی بهتره:) میدونید شاید الان حرفم خیلی بی انصافی باشه و یا از سر شکم سیری، نمیدونم اگر خدایی نکرده من هم مثل خیلی های دیگه که عزیزی را بخاطر این بیماری از دست دادند برای من هم این غم پیش میاومد  آیا الان این نظر را داشتم یا نه؟ نمیدونم واقعا. اما الان میخوام با همین وضعیت موجودم بگم واقعا خیلی خوبه که ماها بتونیم از هر اتفاق منفی ای قسمت های خوبش را استفاده کنیم و به قولی تهدیدها را تبدیل کنیم به فرصت ها. در مورد آنلاین شدن کلاسها، دو هفته پیش با معلم زبان دختری حرف میزدم به ایشون هم گفتم که من از اون دسته آدمهایی هستم که اصلا از تجربه ی آنلاین شدن کلاسها بدم نیومد، میدونید اولش هیچ ذهنیتی نداشتیم، هیچکدوممون نمیدونستیم چوری میخواد پیش بره، اما وقتی دل دادیم به شرایط و سعی کردیم اوضاع را دریابیم خیلی فرصتها برامون پیش اومد نمونه اش همین کلاس زبان دختری و کلاس نقد فیلم و کتاب. تو این دو کلاسش که هر دو بسیار با کیفیت هستند بدلیل آنلاین بودن کلاسها تونسته شرکت کنه، معلمش هم در جوابم گفت دختر شما از معدود بچه هایی هست که تو تایم کلاس ششدانگ حواسش به کلاسه و تمرکز داره :))) که خیلی از این تعریفش خوشم اومد و فکر میکنم واقعا نتیجه ی کارهایی هست که خودم باهاش کردم و اون اوایل باهاش کلنجار میرفتم و حتی همین الان همینطوره اینکه خودم را میبینه که چطور پیگیر هستم. قبول دارم شاید کیفیت آموزش پایینتر اومده باشه، اما در مقام مقایسه ترجیح میدم امکان استفاده و شرکت در تجربه های وسیعتری فراهم بشه براش و اینکه بمرور یاد بگیره چطور کیفیت آموزش را هم ببره بالا. 

یه قضیه دیگه هم از دختری بگم براتون، یک دوره کلاس آشنایی با یکسری نرم افزار را رفته بود، بهش پیشنهاد دادم تو کلاس نقد فیلم موضوع را مطرح کنه وپیشنهاد آموزش یکی از نرم افزارها را به بچه ها بده که دختری گفت canva را پیشنهاد میدم، به بچه ها گفت حاضره این برنامه را بصورت رایگان بهشون یاد بده! دو تا از بچه ها و خود معلم کلاس اعلام آمادگی کردند. دختری نمیدونم تو محیط اسکایپ یا گوگل میت طی دو یا سه جلسه این برنامه را یادشون داد و همزمان معلمش به دختری و اون دونفر دیگه  برای پیج اینستاگرامش بهشون پیشنهاد کار داد:)) چند تایی هم کار برای معلمشون زد و ایشون هم پولش را ریخت به کارتش :)) خب واقعا کِی فکر میکردیم یه بچه ی یازده ساله بتونه تو فضای آنلاین درس بگیره و درس بده و کار انجام بده؟ نمیدونم شاید تو کل دنیا خیلی این چیزها روتین باشه اما برای ما همه ی این اتفاقها بعد از اینکه کلاسها بدلیل کرونا آنلاین شدند، پیش اومد. میخوام بگم اگر اجبار کرونا نبود واقعا شاید هیچکدوم ما دنبال این کارها نمیرفتیم و همون کلاسهای سنتی و رفت و آمد و ... برقرار میبود که خب حتما این دو کلاس خوبی را که الان میره ما نمیتونستیم براش فراهم کنیم. از اونطرف برای خودم هم شرکت در اون کنفرانس بین المللی و سامر اسکول اگر آنلاین نبود حتما از دست میدادم. میخوام بگم الان یه موج کلاسهای آنلاین تو کل دنیاراه افتاده، بد نیست از شرایط پیش اومده استفاده کنیم حالا شاید قبلا هم بوده و ما عادت نداشتیم اینطور بهره ببریم :) دیگه این را دوستان خارج نشین باید بگویند wink

و اما یک تجربه ی دیگه باز هم از دخترم، یادتونه گفتم رفته سفر، دختری نزدیک بیست روز رفت مسافرت یه شهر دیگه خونه ی برادرم، یعنی قضیه این بود که برادر من برای کار مجبور شده اند برای چند سالی بروند اون شهر البته تازه چندین ماهه که رفته اند، دختر برادرم که از دختری دو سالی کوچکتره خیلی دلتنگی میکرد و از اونطرف حقیقتا من هم بدم نمیاومد دخترم تو این سن تجربه ی یه همچین دور بودنی از خانواده را داشته باشه، خود من این تجربه را زیاد داشتم که هر سال میرفتیم دهات پیش پدربزرگ مادربزرگ، اما دختری همچین موقعیتی را نداشت دیگه. این بود که وقتی برادرم گفت هفته ی دیگه میام تهران و برای بلیط برگشت دو تا بلیط بگیرم ما هم موافقت کردیم البته من دوست داشتم برا دخترم بلیط تنهایی بگیرم که برادرم اونجا بره فرودگاه دنبالش، اما آقای شوهر موافق نبودند و البته الان نمیدونم آیا بچه ی زیر دوازده سال اجازه ی پرواز به تنهایی را داره یا نه؟ خلاصه این شد که با دایی اش رفت. در مورد اونجا هم من به هیچ وجه هر روز هرروز بهش زنگ نمیدادم، فکر میکنم تصویری کلا دو یا سه بار تماس گرفتیم. نمیخواستم فکر کنه وسط خونه ی خودمون نشسته laugh در مورد دلتنگی هم هیچ وقت هیچی بهش نگفتم. بهش گفتم هر وقت خواستی برگردی بگو :)) اونجا هم از برادرم پرسیدم چطوره؟ میگفت دختر فهمیده ای هست که خب بچه دارها میدونند وقتی کسی همچین تعریفی از بچه ی آدم میکنه چه قندی تو دل آدم آب میشه :)) البته میتونم حدس بزنم یه تنبل بازی هایی هم حتما داشته. مثلا تو خونه ی خودمون خالی کردن ماشین ظرفشویی، دستمال کشیدن میزها، یه موقع هایی شستن دستشویی با دختری هست که مطمینم اونجا هیچ کدوم از این کارها را نکرده یعنی میدونم اگر بهش نگوییم خودش بصورت خودکار از این کارها نمیکنه! که خب هدف بعدی ام اینه که نگفته در کارها همکاری کنه laugh یعنی من انتظار دارم این بچه به این حد از شعور برسه که وقتی جایی هست در کارها مشارکت داشته باشه. میخوام بگم بنظرم مسوولیت پذیری و استقلال با همدیگه میآیند. 

در مورد اینکه جنسیتش دختر هست و یکی از خواننده هام ازم خواسته بود بگم چطور حساسیتم را کنترل و مدیریت میکنم، واقعا فکر میکنم از نظر حساسیتی که والدین در مورد بچه هاشون خواهند داشت تفاوتی بین دختر و پسر نکند، واقعا سخته بتونیم اطمینان کنیم و بچه مون را چند روز بفرستیم خونه ی دیگری. فکر میکنم اگر چند سال آینده این فرصت برای پسر ها پیش بیاد هم تمام جوانب را میسنجم. هنوز هم فکر میکنم بهترین گزینه خونه پدربزرگ مادربزرگ است. اما خب برای دختری هر دو والدین ما تهران هستند و این قضیه منتفی بود. کسانی که پدر مادر خودشون یا همسرشون در شهر دیگه ا ی هستند را به شدت توصیه میکنم از این فرصت استفاده کنند و بذارند بچه هاشون سالی یک یا دو ماه تنها اونجا باشتند.  راستی اگر کلاسها آنلاین و دختری تو خونه به نوعی خودش کلاسها را مدیریت نمیکرد مطمینا این سفر و این تجربه براش پیش نمیاومد.

خب میدونید که یکی از خواننده های این وبلاگ دخترمه، این جمله هم خطاب به دختری : عزیزم اگر میخواهی فرصتهای بیشتری برات پیش بیاد باید خودت بقدری مهارت هات را زیاد کنی که قابلیتِ استفاده از فرصت ها را داشته باشی. من بعنوان مادرت یا بابات به زور برای تو فرصتی را فراهم نمیکنیم، ما نگاه میکنیم به خودت اگر دیدیم مهارت و توانایی اش را داری برات بستر کارهای هیجان انگیزتر را فراهم میکنیمangel laugh

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۲۷
زری ..

نظرات  (۱۹)

۲۷ آبان ۰۰ ، ۱۵:۳۰ ربولی حسن کور

سلام

درمورد اون کنفرانس چه خوب که آنلاین بود وگرنه شاید اصلا نمیشد شرکت کنین

در مورد دخترتون هم کار خیلی خوبی کردین. مطمئنم که خاطره این سفر برای همیشه براشون باقی میمونه.

من هم مثل شما به سایر پدر و مادرها توصیه میکنم. البته درصورتی که مثل شما به اون فامیل مربوطه اطمینان دارند!

پاسخ:
سلام، هم کنفرانس و هم سامراسکول، هر دو را چون انلاین بود من تونستم
بله همینطوره درسته:)

به به! تبریک میگم. هم به خودت و موفقیتت هم به دختر گلت. 

این تجربه هیچوقت یادش نمیره، چه کار قشنگی کردین همگی. 

برای هر دوتون آرزوی موفقیت بیشتر و روز افزون دارم.

پاسخ:
مررررسی عزیزم، سلامت باشی

آره همینطوره جز تجربیاتی هست که میمونه براش!

ممنونم، سلامت باشید

خبر خوب مبارکت باشه عزیزم.

 

می دونی نکته مثبت و برگ برنده ت چی هست؟ که البته به لطف کرونا خودت فراهم کردی! همین شرکت کردن در مجامع بین المللی قبل از خروجت از کشور هست.

این مساله کلی بهت کمک میکنه که بعدا زودتر تو محیط جا بیافتی و ترس هات کمتر باشه. 

خلاصه که قابل تحسینی.

 

دختری رو نگو که من عاشقش هستم. ماشالله مثل مامانش فهمیده و همه چی تموم هست و بلده از فرصتهاش استفاده کنه.

 

من اولین تجربه سفر تنهاییم دوم راهنمایی بود. با دخترخاله م رفتیم ولی برگشتن خودم با اتوبوس تنهایی برگشتم و تا همین الان به استقلالم تو اون سن افتخار میکنم :)  وقتی از اون سفر برگشتم داییم بهم پیشنهاد داد باهاشون برم مشهد و تهران و ...! و دو هفته هم با اونا رفتم :)) 

 

راستی دختری دیگه نقاشی نمی کشه؟ 

پاسخ:
مررررسی عزیزم سلامت باشی!
  
درست میگی صبا جان بودن تو این دوره ها میتونه کمک کننده باشه اما یه ایرادی داره واقعا نمیتونم متمرکز بشم برای آیلتس خوندن و خودت میدونی واقعا متفاوته و باید برای این ازمون وقت بذارم و درست بخونم جمع بشه :((((

عزیزم مرسی از محبتت :*)

آفرررررین هم به تو و هم به مامان بابات که بهت فرصت دادند البته بنظرم اونها هم این توانایی را در تو دیده بودند که گذاشتند بروی سفر، خودت با جنم و مسوولیت پذیر بودی، آفرین! اووووف اون سفر دو هفته ای هم خیلی خوب بوده! 

کلاس نقاشی را نمیره، گهگداری یه نقاشی عموما از شخصیت های انیمه میکشه. نقاشی خیلی میتونه تو آینده اش موثر باشد اما یه جورایی فکر میکنم نباید آموزش جوری باشه که جلوی فکر خلاق را بگیره. اینکه کلاس نمیره و من هم اصراری نکردم برای همین تردید خودم بودم، نمیخوام توسط معلم ذهنش قالبی بشه ولی معلم یا کلاسی هم نیافتم که متدش مبتنی بر خلاقیت بچه باشه. ایکاش اطلاعاتی داشتم تو یوتیوب شاید میشد چیزی پیدا کرد

آفرین به این مامان مدبر

 

دخمل کو ندارد نشان از مامان :)

پاسخ:
قرررررربوووون شما عزیزم:*)

لذت بردم از این پست و از این مدیریت :))

پاسخ:
مرررررررسی رویا جان :)

واقعاً از آشنایی با یه زن فهمیده، باشعور، مستقلی مثل شما لذت می برم. خیلی امیدوار کننده است که تو سرزمین من هنوز زنانی هستند که بزرگ فکر می کنند و از فرصت های محدودی که اطرافمون هست، بهترین و بیشترین استفاده رو می کنند برای رشد خدشون و خونواده شون ... تو حقیقتاً شایسته تقدیری...

پاسخ:
مرسی عزیزم، تو به من لطف داری. من هم کار خاصی نمیکنم و حقیقتا اینجا مینویسم هم برای خودم بمونه و هم اینکه شاید به دیگران ایده بدهم. 

سلام. تبریک میگم بابت سامر اسکول. امیدوارم عالی پیش بره و همون جوری که میخواین پربار و مفید باشه. ببخشید یک سوال! چه جوری این دوره را پیدا کردید؟ سایت خاصی وجود داره که بشه دوره های آموزشی در موضوع مورد علاقه مون را پیدا کنیم؟ و یک سوال دیگه! مدارک لازم و هزینه ثبت نام به چه صورتی است؟ اگر دلتون نخواست اینجا بنویسید میشه لطفا بهم ایمیل بزنید؟ ببخشید زحمت میشه...

قبول دارم که پاندمی و محدودیت هاش فرصت هایی به همراه داشته... چه خوب که از این فرصت بهره بردید..  ما هم تونستیم بیشتر کنار هم باشیم، کلاس هایی که در حالت عادی امکان ثبت نام در آنها را به دلیل محدودیت رفت و آمد نداشتیم،ثبت نام کنیم، ایرادات سیستم آموزشی پسرم را کاملا متوجه بشیم و قبل از اینکه دیر بشه در جهت رفع نواقص بربیایم، .. ولی کاش کرونا زودتر تموم بشه.. :))

بابت داشتن چنین دختر فعال و رشد یافته ای بهتون تبریک میگم. چه عالی که هم داوطلب آموزش دادن نرم افزاری که بلد بوده شده و هم تونسته کسب درآمد کنه. امیدوارم این موضوع باعث انگیزه بیشتر و پیشرفت های آینده اش باشه

چه تجربه خوبی برای دخترتون فراهم کردید... من شخصا نه پسرم را آنقدر رشد یافته میبینم که اجازه چنین کاری را بهش بدم و نه خودش اینقدر مستقل است که بتونه سه هفته دور از خونه باشه :))

در مورد اینکه بعضی بچه ها تمرکز کافی را سر کلاسهای آنلاین ندارند، بنظرم فقط بدلیل عدم توجه کافی والدین نیست. بعضی بچه ها اختلال تمرکز دارند. بعضی بچه ها بدون دیدن و تجربه کردن، و بعضی ها بدون انجام فعالیت حرکتی، مطالب را یاد نمیگیرند.  لذا اینکه دخترتون ششدانگ حواسش به کلاس است معلول چند نکته است، توجه و اهمام شما به این موضوع، تلاش دخترتون، سبک یادگیری دخترتون که احتمالا به طور عمده سبک شنیداری است، و نداشتن مشکلات توجه و تمرکز. امیدوارم همچنین در تحصیل موفق باشه...

پاسخ:
از آخر جواب بدم :) آره عزیزم باهات موافقم دخترم و حتی خود من که با روش های آنلاین بیشتر حال میکنم احتمالا همونطور که تو گفتی مدل شخصیتی امان هم با این سبک آموزش بیشتر هماهنگ هست. 

آره تجربه ی خوبی بود خداروشکر براش، میدونی این موضوع را میتونی گوشه ذهنت داشته باشی هر وقت دیدی همه جوره زمینه اش فراهمه به پسرت اجازه بدهی که تجربه اش کند. قبول دارم باید مجموعه ای از شرایط مهیا باشد. 

بله، با همه ی تجربه های خوب و بدی که داشت همه مون دوست داریم کنترل بشه. فشارهای روانی و مالی بسیاری به خیلی هامون وارد کرد. 

در مورد این دوره ها، عزیزم من زمینه ی تحصیلی شما را نمیدونم. من از سایت wipoو  ITC https://learning.intracen.org و کورسرا این دوره ها را میگیرم، EDX هم هست اما رفتم دیدم همه اش پولی بود البته دوره ها رایگان بود اما اگر سرتیفیکیت میخواستی پولی میشد که من هیچ کورسی نگرفتم. تو کورسرا که همه موضوعی هست اما اون دو تا را نگاه کن ببین به کارت میاد یا نه. برای وایپو از رشته های دیگه از جمله فنی مهندسی ها که با مباحث حقوق مالکیت فکری علاقه دارند و یا در این زمینه کار میکنند هم هم زیاد میایند. در مورد مدارکش، یه رزومه میخواد و یه موتیویشن لتر و آشنایی به زبان انگلیسی تا اندازه ایکه بتونی مطالب را بخونی و بفهمی ولی نمره زبان نمیخواد. خب یکسری دوره ها و کورس ها عموما پیش نیاز هستند که یا از قبل گذروندی یا نه، وقتی اپلای میکنی اگر از نظرش بخواهند شما را ازتون میپرسند فلان دوره را داری یا نه که اگر نگذرونده باشی برات لینک ثبت نام میفرستند و میگویند بیا اول این رابخون. در مورد هزینه از بین شاید ده پونزده تا دوره سامر اسکول من فقط دو تا را که رایگان بود ثبت نام کردم. پولی هاش سیصد دلار به بالاست. که گویا شاید بشه با ایمیل ویو کرد. من تا حالا امتحان نکردم.    

خیلی ممنون از توضیحات شما :)

در کورسرا چند تا دوره گذروندم، ولی این اواخر یه ذره تنظیم ساعت سیستم با ساعت کشوری که وی پی ان را روی آن انتخاب کردی و رعایت جوانب لو نرفتن را میخواد و بعدش هم سر سرتیفیکیت اذیت میکنه و.. فعلا بی خیالش شدم.. ایشالا wipo , intracen  را نگاه میکنم.. 

متشکرم :*

 

پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم، اگر دوست داشتی زمینه ی تحصیلی یا کاری ات را بگو در رابطه با وایپو بهتر بتونم راهنمایی ات کنم حسابی اونجا را شخم زدم :))

زری عزیز، امیدورام که من هم بتونم مثل شما مادر خوبی برای حنا باشم. واقعا برای داشتن و تربیت دختری بهتون تبریک میگم. ممنون میشم از تجربیات خودتون بیشتر صحبت کنید‌‌. 

پاسخ:
مرسی ترنج جان، باز هم ممنونم. حتما از تجربه هام مینوویسم بنظرم این تجربه ها همیشه مفید تر از نسخه هایی که میبینیم چون لزوما من نمیگم چکار کنیم، فقط میگم من چه کاری کردم و در نتیجه چه اتفاقی افتاد و خب همیشه هم اوضاع گل و بلبل نیست:)
۰۱ آذر ۰۰ ، ۰۱:۵۶ حمید فرهاد

برا هردوتون آرزوی موفقیت میکنم عصر ارتباطات و انلاین و نرم افزاره.....ما چندسال دیگه از نوه هامون عقب میمانیم

پاسخ:
ممنونم، آره از نوه ها مه هیچ از بچه هامون هم عقبیم مخصوصا وقتی صحبت موسیقی میشه من بیشتر متوجه ی این تفاوت نسل میشم

یه نکته کوچیک بگم و برم. این دختری که داری ازش صحبت میکنی خیلی برام آشناس! چندین سال پیش زندگیش کردم. منم از ده یازده سالگی با درس دادن و اموزش کامپیوتر حتی پول درمیاوردم. سه ماه تابستون یه شهر دیگه با مامان بزرگم اینا زندگی میکردم! فکر میکنم اگه اون دوره های استقلال رو نمیگذروندم شاید هیچوقت نمیتونستم مستقل بار بیام و پاشم هزاران کیلومتر اونطرفتر بیام یه کشور دیگه و از پس مشکلاتم بربیام. میخام بگم هر قدمی که الان تو زندگیش برای کمک به استقلالش برمیداری تو اینده ش بهترین کمک براش میشه. خوشحالم براش.

پاسخ:
عزییییییزم چه حس خوبی بهم داد کامنتت :) مرسی امیدوارم همینطور باشه :*)

تبریک به هردوتاتون

تحربه سفر به تنهایی خیلی خوبه. دخترت خوش شانسه که مادری مثل تو داره. گل

پاسخ:
خیلی خوبه این تجربه کردن ها، مرسی ترانه جان تو به من لطف داری:*)

زری جان کلی از خوندن این پستن شاد شدم وااقعا بهت آفرین میگم .. مادر درست و کافی به تو میگن نازنین و صد بار بیشتر آفرین به دختر خانوم گلت عزیزم .

پاسخ:
مرررسی مهربانو جان تو به من لطف داری عزیزم، واقعیت اینه من هم حتما کلی ایراد دارم اما خب خودت هم میدونی همه چیز نسبی است و ما فقط سعی میکنیم مسیرهای نسبتا بهتری را انتخاب کنیم. 

احسنت زری جان...میدونم که بعنوان یه مادر تو هم نگران بچه هات هستی ولی خوشحالم که خیلی قوی و مدبرانه عمل میکی..

پاسخ:
مرسی عزیزم... بله همینطوره فکر کنم همه ی ماها سعی میکنیم برای بچه هامون بهترین باشیم... امیدوارم خیلی بیراهه نرویم :)
۲۱ آذر ۰۰ ، ۱۹:۴۵ نرگس باران

زری جون چه خوبی تو! پیامت منو به فکر برد و حرف درستی زدی. گرچه نازبانو خونه مادرشوهر مونده، ولی در کل یادآوری خوبی بود. مرسی که هستی

پاسخ:
عزیزمی :)) خوبی از خودتونه :*)

سلام عزیزم، رشته من مدیریت بازرگانی ه و بعد یعالمه زبان انگلیسی خوندن، به این نتیجه رسیدیم برای المان اقدام کنیم و از این هفته کلاسهای آلمانی شروع میشه، همسرم دکتری میکروبیولوژی داره و من فوق مدیریت، میتونی راهنماییم کنی کجا دوره های خوب ، رایگان، کاریردی و با سرتیفیکیت داره

پاسخ:
سلام، عزیزم یکسری کورس ها https://learning.intracen.org/  را من از اینجا گرفتم که همه شون رایگان هستند و سرتیفیکیت داره. کورس های تجاری و بازرگانی و مربوط به تجارت و اقتصاد زیاد داره. از کورسرا یکسری کورس گرفتم که یه آفر گذاشته بود به مدت یکماه با یک دلار هرچقدر کورس بخواهی برداریو دسامبر بود، نمیدونم الان بخواهی رایگان برداری چطور میشه. از EDX من کورس برنداشتم اما یکی از دوستانم ایمیل زد و گفت از ایران هست و ... نود درصد هزینه کورس را تخفیف گرفت ظاهرا برای چهار تا کورس میشه اینکار را کرد. امیدوارم برات مفید باشه 

کجایی زری جون؟

داری درس می خوونی که نمی نویسی؟ 

پاسخ:
نه صبا جونم، اتفاقا تو یه رکود افتادم چند روزیه ... دیدی وقتی راضی نیستیم هیچ کاری نمیکنیم الان تو اون موود هستم :( باید خودم را جمع و جور کنم
مرسی حواست بهم هست. پستت را خوندم اما دوست داشتم حالم بهتر باشه برای کامنت گذاشتن ... میام، سرحال و پر انرژی انشاالله 
۱۱ دی ۰۰ ، ۰۷:۵۹ افق بهبود

ممنون بابت معرفی سایتها

پاسخ:
خواهش میکنم امیدوارم مفید باشه براتون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی