یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

حال بد بعد از یه امتحان ناموفق…

پنجشنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۰۳:۱۲ ب.ظ

سلام، به طرز عجیبی در برابر نوشتن مقاومت دارم. البته که وضعیت روحی ام و امتحانی که خراب کردم حتما بی تاثیر نیست. شنبه ی همین هفته امتحان را دادم، امروز پنجشنبه هست و هفته گذشته هم پنجشنبه امتحان اسپیکینگ بود. بطری وحشتناکی امتحان را خراب کردم هنوز نتیجه و نمرات نیومده و دلم هم نمیخواد هیچوقت بیاد، هرچند منتظر نمره ی خوبی نیستم اما میدونم با دیدن نمرات حتما دوباره حالم بد میشه. من خیلی آزمون و امتحان دادم یعنی منظورمه همیشه به نوعی تو فضای درس و امتحان بودم و البته که امتحان هم خراب کردم اما واقعیت اینه این اولین تجربه ام بود که برای امتحانی بخونم و بروم سر امتحان و اینقدرررررررر عملکردم بد باشه.

امتحان که تموم شد وسایلم را تحویل گرفتم و اومدم تو خیابون ولیعصر تو ایستگاه بی آر تی نشستم، همینطور که نشسته بودم و داشتم به این یکی دو سال گذشته فکر می‌کردم یهو تیغه ی بینی ام تیر کشید و اشک هام سرازیر شد، دلم برای خودم سوخت یعنی هنوز هم میسوزه. از اینکه سنگ بزرگی را باید بردارم، از اینکه باید سنگه را ریز ریزش کنم تا تبدیل بشه به قطعات کوچکتر و قابل حمل بشه و تمام این کارها بدجوری پیر و خسته ام کرده و در برابرش احساس عجز و ناتوانی می‌کنم و همه ی اینها باعث میشه دلم برای خودم بسوزه و اشکم سرازیر بشه. این اولین باری هست که بعد از یکدوره تلاش اینطور احساس ناتوانی می‌کنم که گریه ام میگیره. همون روز هم با دو تا از دوستانم تلفنی حرف زدم که اون موقع هم اشکی شدم، البته میدونم که حالم خوب میشه و این روزها هم میگذره اما دونستن اینها هیچ کمکی به بهبود حال فعلی ام نداره.  

با اینکه وسط امتحان پریود شده بودم و من پریودهام همراه با درد هست، رسیدم خونه رفتم حموم دوش گرفتم و ناهار خوردم، یه مسکن خوردم و سعی کردم بخوابم که دیدم نمی‌تونم، بلند شدم به تمیز کردن اتاقم، میز مطالعه و دیوارها و کف اتاق. از فرداش هم کل خونه را یه تمیزکاری اساسی کردیم که این کارها سه روز طول کشید، دیروز هم حموم دستشویی را اساسی شستم. انگار داشتم خودم را مجازات می‌کردم که حداقل کار فیزیکی را درست انجام بده:( 

دیروز یکساعتی سرچ کردم ددلاین دانشگاه‌های امریکا را، ظاهرا هر سه ترم بهار پاییز و زمستون پذیرش هست! خیلی ددلاین ها جسته گریخته بود، خلاصه دارم فکر می‌کنم باید دوباره شروع کنم. 

یک روز بعد از امتحان شب برای شام رفتیم خونه مامانم اینا، صحبت شد سر اینکه کارها زیاده و آدم باید همه اش بدود و ... که گفتم و یه وقتهایی کارها خیلی سختتر از توان ما هستند، همون موقع باز بغضم گرفت. فرداش بابام زنگم زد احوالپرسی، گفت میدونم خسته ای، یه خستگی در کن و دوباره شروع کن. اما واقعا نمی‌دونم این حجم از خستگی من چقدر زمان لازم داره تا برطرف بشه، فکر می‌کنم علاوه بر فشار درس خوندن، چیزی که بیشتر اذیت کننده هست سردرگمی هست که نمی‌دونم باید چکار کنم؟ واقعیت اینه داشتن نمره زبان ابتدایی ترین مسأله هست و من اینطور خسته ام و توش موندم، بقیه ی مسیر را باید چکار کنم؟ نمی‌دونم اما فکر می‌کنم ذهنم داره بازی ام میده که توجیه کنم و دست از تلاش بکشم... احتمالا باز هم بخونم...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۰۴/۳۰
زری ..

نظرات  (۱۲)

۳۱ تیر ۰۱ ، ۰۰:۵۲ دخترمعمولی

اول از همه خسته نباشی بابت تلاشی که کردی :).

با این همه آن رنج شما گنج شما باد/ افسوس که بر گنج شما پرده شمایید

عزیزم هنوز که جواب نیومده، خب شایدم خوب داده باشی. خیلی وقتا آدم فکر می کنه یه امتحانی رو خراب کرده، ولی وقتی نتیجه میاد اون قدرها هم بد نداده بوده.

به هر حال، امیدوارم نتیجه اش خوب باشه و اصلا مطابق تصوراتت نباشه.

اگر هم احیانا، اون طوری که می خواستی نبود، نگران نباش. تو این دفعه از صفر شروع کرده بودی. ولی دفعه ی بعد خیلی جلوتری و خیلی سریع تر می تونی پیشرفت کنی. شاید لازم باشه یه کمی کلاس بگیری که زودتر راهت بندازن و نکته ها رو بهت بگن.

ولی مطمئن باش بالاخره موفق میشی :).

 

پاسخ:
مرسی معمولی جان، کامنت های اینطوری بهم دلگرمی میده که منصرف نشوم و جا نزنم. 
واقعا من خودم پرده ی گنج خودم هستم؟ نمی‌دونم؟ باید یاد بگیرم از پویایی بدون توجه به نتیجه لذت ببرم، هر چند که هیچ کس انکار نمیکنه که نتیجه شیرینه. 

زری جان 

حق داری اذیت بشی 

حق داری ناراحت بشی 

اما تو خیلی قوی تر از این روزهایی ، مطمئنم دفعه بعد خیلی بهتر از تصوراتت خواهی بود .

مهم پیشرفت و تلاشی بود که داشتی ، شما همین الان هم سربلندی .

پاسخ:
رؤیا جونم مدام این جمله ی آخر را میخونم که نوشتی شما همین الان هم سربلندی. نمی‌دونم چرا هم یه جورایی حس دلگرمی بهم میده و هم یه جورایی دلم می‌خواد این اعتمادی که به من داری را بی پاسخ نذارم. ممنونم از اینهمه محبتی که به من داری

زری جانم .. عزیزم .. آزمون آیلتس واقعا سخته و به نظرم اگه این مرحله رو رد کردی یک مرحله ی سخت و پشت سر گذاشتی . اگه هم جوابش خوب نبود دوباره امتحان میدی و این دفعه حتما این مرحله رو رد میکنی :)

احساس سردرگمی رو کاملا درک میکنی ولی مسیرت رو درنظر بگیر که بعد از طی این مراحل به چیزی که میخوای میرسی . 

به نظر منم یکم استراحت کن و یکم فاصله بگیر از این فضا دوباره با انرژی شروع کن این دفعه راحت از سری قبل میشه برات :) 

پاسخ:
لیمو جونم، واقعا بدجوووور خورده تو ذوقم. اما باید همه ی حس های منفی را بذارم کنار و به قول تو فقط مسیر را درنظر بگیرم که بعد از طی این مسیر به هدف رسیده باشم. 
اره احتمالا دوباره شروع می‌کنم 

زری قشنگم این مسیر سختی داره شکست داره درد داره رنج داره و از پس همه اینها این تویی که رشد کرده قد میکشی و میری جلو. برای هر چیزی که راهکار داره نباید ببازی. فقط وقتی بباز که بدونی راهی براش وجود نداره. خودت نوشتی یه سنگ رو تیکه تیکه کنی تا بتونی بلندش کنی. یه کم به خودت زمان بده دوباره شروع کن. من اولین امتحانمو گند زدم به معنی واقعی. زمان مرحمش بود و دو سال بعدش مجدد زبان دادم و الانم همونجایی هستم که برای رسیدن بهش سخت تر از نمره پایین زبان رو تحمل کردم و اصلا یادم نیست اون روز چه حسی داشتم.

همین پویایی و حرکت رو به جلو هست که به روزها و زندگیت معنی میده نتیجه رو ول کن و فقط حرکت کن تو مسیر

پاسخ:
سلام مینو جان، مرسی از کامنتت وقتی میبینم دوستانی که این مسیر را رفتند تجربه ای مشابه من داشتند یه جورایی انگار باعث امیدواری ام میشه. 
نمی‌دونم چرا نمی‌تونم نتیجه را رها کنم و فقط به مسیر نگاه کنم، واقعا اینهمه تلاش و باز هم تلاش خیلی آدم قوی ای می‌خواد که بدون توجه به نتیجه بتونه ادامه بده. امیدوارم زودتر خودم را جمع کنم و بتونم لذت شیرین نتیجه بخش بودن تلاشم را ببینم. 

سلام. خدا قوت خانومی.. به خودت حق بده خسته باشی، ماه ها تلاش کردی، و دفعه اولی بود که این آزمون را میدادی. و این آزمون واقعا آزمون سختیه. امیدوارم بتونی یک استراحت جانانه داشته باشی و اگررر نتیجه آزمون باب میلت نشد پرقدرت مجددا بری سراغش، این بار با تجربه و دانش بیشتر

آخی چه پدر مهربونی داری.. خدا سایه اش را مستدام بداره... 

پاسخ:
سلام دوست جان، ممنونم از همراهی و همدلی ات. واقعا سخت بود یعنی برای من حداقل.
امیدوارم بتونم با انرژی شروع کنم.
مرسی عزیزم خدا عزیزان تو را هم برات سلامت نگه داره

اولین باره براتون کامنت میزارم. من با ماک پنج و نیم شروع کردم و با گروه ایلتس پرایم اشنا شدم، دوره تسک تو رو بااقای ابراهیم تحصنی برداشتم، لیسنینگ هم حدود پنج و نیم ه و با اقای مهدویان برداشتم، برنامه ام براینه که تسک وان و ریدینگ هم با اقای تحصنی بردارم، قیمت ها معقوله و فکر میکنم با هفت تومن جمع بشه داستانم، چرا مجدد شروع نمیکنید

 

 

 

 

پاسخ:
ممنون از کامنتت، بهش فکر می‌کنم. مرسی که تجربه ات را برام نوشتی

سلام عزیزم خوبی... میفهممت هم خستگیتو که انقدر زیاده که انگار هیچ وقت تموم‌نمیشه، و هم سردرگمیتو... یکم فاصله بده، بعد دوباره شروع کن. این روزهای سخت میگذرن و روزهای خوب میان

پاسخ:
سلام، دقیقا خستگی ای که انگار تموم نمیشه، حقیقتا انتظار هم ندارم تموم بشه از بس هر روز یه چیز جدید به قبلی ها اضافه میشه ولی خب واقعیت اینه جایی برای غرزدن نیست و باید ادامه داد. عزیزم همیشه تحسینت می‌کنم این مدت با اینهمه مشکلات با چنگ و دندان سعی کردی خودت را سرپا نگه داری و اوضاع را مدیریت کردی.انشاالله برای تو هم روزهای آینده آرام‌تر باشه.
۰۲ مرداد ۰۱ ، ۰۹:۵۹ ربولی حسن کور

سلام

شما دقیقا همون حالی را دارین که من بعد از امتحان تخصص داشتم.

من جا زدم و رهاش کردم و الان پشیمونم.

شما رهاش نکنین وگرنه شما هم بعدها پشیمون میشین

پاسخ:
سلام، دقیقا حالم همونه، یه حس جازدن و یه حس عمیق ترس از پشیمون شدن. 
امیدوارم برنامه ریزی کنم و بهش پایبند باشم تا نتیجه بگیرم.

عزیز دلم. بیا بغلم...

خسته نباشی. واقعا سخته که آدم تلاش کنه و نتیجه تلاشش رو نبینه...

خیلی روحیه میخواد قوی موندن، ولی تو قوی بمون :*

خدا قوت 

پاسخ:
لاندا جان واقعا سخته، مدام فکر می‌کنم حتما کافی نبوده تلاش هام. 
این مدت پست هات را خوندم و اینکه مامان بابات درگیر دکتر هستند ناراحت شدم، ببخشید کامنت نذاشتم. امیدوارم زودتر رفع کسالت بشه.
ماچ بهت

زری عزیزم اولا که خدا قوت و خسته نباشی :* کاش نزدیک بودی و بغلت میکردم. 

 

هم حال بدت طبیعی هست و هم بد دادن امتحان! قرار نیست هر امتحانی رو بار اول نتیجه بگیری اونم امتحانی شبیه آیلتس که غیر از دانش زبان باید یه سری قلق ها رو واسش بلد باشی. 

 

یه کم استراحت کن هم جسمی و هم روحی. سعی کن تحلیل نکنی. بعد از استراحت دوباره مسیرت رو ارزیابی کن. شاید اصلا به این نتیجه برسی که باید تغییر مسیر بدی. 

 

تو همین الانش هم کلی موفق هستی عزیزم. از این به بعد هم موفق باشی در راستای رسیدن به اهدافت. بوس به روی ماهت :*

پاسخ:
صبا مدام این تیکه از کامنتت را میخونم که شاید اصلا به این نتیجه رسیدم که باید تغییر مسیر بدم… نمی‌دونم شاید! اما دلم نمیخواد. دلم می‌خواد حتی اگر تغییر مسیر میدم این نمره را داشته باشم:( 
عزیزم بوس و بغل بهت. 
اومدم خوندمت و کلی حرف دارم، میام مینویسم 

مامان جان، نمیدونم چند سالته و چند وقته که زبان خوندی و بک گراندت چی بوده، چقدر برای این آزمون خوندی (که آزمون راحتی نیست و یه نیتیو هم ممکنه نتیجه خوبی نگیره بدون مطالعه)

اما میدونم که باید بهت بگم دست از تلاش نکش

اگه این بار نتیجه مطلوبت رو نگرفتی دفعه بعد با آمادگی بیشتر برو سر امتحان تا اگه یه ذره هم شرایط سخت تر بود، باز یه نمره قابل قبول بگیری

در ضمن اگر هدف مهاجرت تحصیلیه خیلی از دانشگاهها پذیرش کاندیشنال میدن یا اگر استاد تایید کنه شرط زبان رو شل تر میکنن براتون. به خصوص امریکا

موفق باشین

پاسخ:
سلام آسمان، عزیزم من برای پایان نامه ام مقاله انگلیسی زیاد خوندم و یه کورس هایی که این یکی دوساله شرکت کردم همه انگلیسی بوده، بک‌گراند ضعیفی تو زبان دارم. پارسال چند ماه با متریال های آزمون پی تی ای درگیر بودم و بعدش تصمیم گرفتم بیام همین ایلتس را بخونم، از اسفند شروع کردم یعنی یه چیزی حدود پنج ماه برای ایلتس خوندم. قبلش اصلا هیچ ذهنیتی از آزمون نداشتم، تازه شروع کردم بفهمم تسک یک و دو رایتینگ یعنی چی؟ :) منصفانه که الان بهش نگاه می‌کنم بنظرم نمره ام خیلی هم بد نشده:)) اره عزیزم انشاالله باز میخونم. 
در مورد ثبت نام کاندیشنال شنیدم اما ترجیح میدم نمره ام را از این سطح فعلی بکشم بالاتر. شاید مثلا اگر شش و نیم بودم و برای هفت درخواست ثبت نام کاندیشنال میدادم. 
ممنونم  

باز من نمیدونم شما چقدر زمان دارین و یا چقدر عجله دارین. اما اگر میتونین اول پایه را قوی کنین که بعد برین سراغ تکنیک. چون آیلتس چیزی نیست جز تکنیک و شما باید دانش زبانیتون در حد قابل قبولی باشه تا بتونین سرعت عمل و درک متن و باقی مهارتها رو قوی تر کنین

اگر میتونین چند ترم توی کلاسهای جنرال فشرده آموزشگاهایی مثل سفیر شرکت کنین چون خیلی کمک کننده خواهد بود.

پاسخ:
در مورد زمان، فقط میخوام زودتر نمره را  بگیرم و بعد با نمره ای که تو دستمه ببینم چکار میتونم بکنم. 
فکر نمیکنم کلاسای زبان عمومی و جنرال مثل سفیر بدرد من بخوره، باید بشینم با همین متریال های ایلتس سطحم را بکشم بالا. امیدوارم اشتباه نکنم، 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی