یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

امیلی در پاریس- فعلا

سه شنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱ ب.ظ

دیروز ده قسمت از فصل اول امیلی در پاریس را دانلود کردم و چهار قسمتش را با زیرنویس انگلیسی دیدم. البته قسمت اول را اول یکبار با زیرنویس فارسی دیدم و‌بعد فکر کردم برم زیرنویس انگلیسی اش را بگیرم و با اون هم ببینم که دیگه بقیه اش را با زیرنویس انگلیسی دیدم. امروز دو قسمت پنج و شش را دیدم و یه جورایی ازش خسته شدم و حس کردم دیگه اعصابش را ندارم. بنظرم اومد اینهمه زرق و برق و موفقیت و خوش شانسی خیلی کاذب و دروغینه. نمیدونم چرا دیروز اینقدر ازش خوشم اومد؟ چرا امروز بعد از دیدن دو قسمت دیگه اش نظرم اینقدر عوض شد؟ اولش با خودم فکر کردم خب کارگردان و تهیه کننده اش سعی کرده با زرق و برق و لباسهای خوشگل و بازیگرهای خوشگل نظر بیننده ها را به خودش جذب کنه، و فکرکردم خب چه عیبی داره ببین و لذتش را ببر! و واقعا هم داشتم باهاش حال میکردم اما الان حس میکنم چقدرررر من از اون زندگی و اون موفقیت ها دورم! انگار حسودی ام میشه به امیلی یا هر کسی دیگه در سریال که میتونه انتخاب کنه و تصمیم بگیره و اینهمه موانع جلوی پاش نیست که از بس به موانع نگاه کنه و سعی در برداشتن اونها برداره رسیدن به موفقیت براش نشدنی بشه:( آره دقیقا حسودی ام شد، نه به لباسها و چهره ها و هیکل های خوشگل، مطمئنم به اینها حسودی ام نشد اما حسودی ام شد به اینکه اینقدر سنگ جلوی پاشون نیست و سنگهایی که هست در حد توان و تلاش یه آدم معمولی هست. 

اول با خودم فکر کردم یه فیلم الکی خوش و بیننده پسند! و البته که زندگی اینقدر خوشگل پیش نمیره! اما الان هرچی بیشتر فکر میکنم بنظرم اینها نیست، فقط یه نکته هست و همه ی فیلم تحت الشعاع همین یک نکته هست، آزادی و حق زیستن به اون شکلی که دوست دارند. همه ی زیبایی فیلم در واقعا ناشی از همین یه نکته هست و چرا اینقدر بنظر من دور از ذهن و واقعیت هست؟ بخاطر اینکه من در ایران به همین اندازه از این موهبت و حق دور شده ام، اینقد دور شدم که دیدن آدم‌هایی با همچین حق و حقوقی بنظرم کاذب و دروغی میاد! 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۹
زری ..

نظرات  (۱۲)

۱۰ اسفند ۰۱ ، ۰۱:۱۵ زهرا یگانه

من هم نیمه کاره رهاش کردم، به نظرم ضعف فیلمنامه داره. 

اما از طرفی طوری که فرهنگ فرانسه و مردم پاریس رو نشون میداد جالب بود. حالا شاید در یک فرصت مناسب تر ادامه بدم. 

پاسخ:
اره من هم یکسری دیالوگ‌های فیلم که دیدگاه مردم فرانسه و تقابلش با مردم امریکا را بیان می‌کرد را دوست داشتم البته تعدادشون تا این شش قسمت در حد شش جمله بیشتر نبوده! 

منم ادامه ندادم حوصلمو سر میبرد فقط چون فرانسه رو دوست داشتم یه جند قسمت شو دیدم

پاسخ:
من نمیدونم احتمالا ادامه بدهم:) چون یه جورایی انگار میخوام بدونم چقدرررررر یه آدم میتونه جذاب باشه زندگی اش:)))) 
اما دیگه مثل روز اول اشتیاق ندارم براش، احتمالا روزی یه قسمت.

من دو فصلش رو دیدم. 

هر دوبارش هم مریض بودم یا حالم خوب نبود تو تخت بودم و مثلا یه صبح تا شب دیدمش! 

اولش خیلی واسم جذاب بود و کلا به قول دوستام وقتی حالت خوب نیست بجای فیلم فلسفی بشین یه سریال زرد ببین. سریال ۱۰۰٪ زردی هست.

من فکر میکردم خیلی مشتاق باشم که فصل سومش رو ببینم و هفته پیش شروع کردم ولی نتونستم ببینم! و متوجه شدم اون دو فصل رو هم بخاطر اینکه حالم خوب نبوده تونستم ببینم!

 

در مورد حسودی و ... من هنوزم زندگی راحت ادم های اینجا که با یه خورده تلاش به اهدافشون می رسند رو اعصابم هست! نه اینکه چرا اینا خوشبختن! نه! اصلا! اینا هم خوشبخت نیستند متاسفانه و اکثرا درد بی دردی دارند! ولی همش به این فکر میکنم که مردم کشور من واسه ساده ترین نیازهاشون دارند میجگند و شایستگی شون خیلی خیلی بیشتر از خیلی هاست و تف به این دنیایی که اینقدر ناعادلانه هست! 

پاسخ:
آره میفهمم، آدم به اونها حسودی اش میشه اما معنی اش این نیست اونها هم مثل ما اذیت بشوند! آدم میفهمه بقیه ی مردم دنیا چطوری زندگی میکنند و از این مقایسه با زندگی و روزمره های خودمون حالش بد میشه:( 

باز فصل اولش خوب بود

به قول اون بنده خدا تو کامنت ها زرد بود ولی ی وقتا دلت می خواد فقط ی فیلم با رنگ و نور و شور ببینی و این از اون فیلم ها بود فقط جهت سرگرمی اما برداشتت و فکرت منم کردم که چرا ما انقد همه چی برامون سخت و غداب ته آزادی نه مپشرفتی نه....

پاسخ:
آره دقیقا همینه فیلمی پر از نور و شور و رنگ! اما ما اینقدر تحت فشاریم که انگار نمیتونیم از اینها لذت ببریم:( من حتی به خودم گفتم خب بابا حالا لذت ببر نباید همیشه فیلم پر معنا ببینی که:)) اما دیگه نتونستم مقایسه یه زندگی معمولی را نکنم:( 

ولی من جدی به کمیل حسودی می کنم :)) چهره اش ، موقعیتش و حتی حرف زدنش رو هم خیلی دوست دارم .

با اینکه فیلم خیلی خیلی اغراق داره ولی ته تهش آدم باز می افته تو تله مقایسه .

منم یک فصل دیدم و بعد دیدم اون انتظاری که از فیلم داشتم نبود کلا و دقیقا همون کامنت صبا که وقت مریضی و بی حالی می شه دید .

راستی اونجا که به امیلی می گفتن دهاتی ، خودمو تصور کردم که ما بریم چقدر تفاوت های فرهنگی و همه موارد زندگی متفاوت می شه .

پاسخ:
آره بنظر من هم کمیل از امیلی خوشگل تره:)))) من هم صداش و حرف زدنش را دوست دارم:) 

خخ آره والله طرف از شیکاگو اومده بهش میگند دهاتی:) البته رؤیا جان ما برویم اونجا همچین گاردی جلوی ما نمیگیرند! امیلی خودش مدعی بود به همین دلیل جلوش گارد گرفتند اما خب ما بریم حتما همچین موقعیتی پیش نمیاد! خلاصه خواهر نگران این قسمتش نباشیم:))))

من هر سه فصلش رو دیدم و خب واقعن سریال فاخری نیست اصلن و حتا خود خارجی ها هم خیلی بهش انتقاد داشتن و من بارها توی اینستاگرام دیدم زیر پست های سریالش کامنت میذارن که هیچ کس در فیلد مارکتینگ نمیتونه انقد پولدار باشه که مثل امیلی لباس بپوشه و انقد کمد لباسش خفن باشه و استایلاش خاص باشه. حتا دیدم یکی یه بار نوشته بود من ده ساله کارم مارکتینگه و هرگز نمیتونم فک کنم در آمدم انقد بشه که همچین لباسای خاصی بپوشم! یا مثلن مینویسن امیلی توی اون آپاریتمان کوچیکش کجا این همه لباسو نگه میداره؟ وقتی حتا یدونه از لباساشم تکراری نیست :)))

یا این دختره چجوری انقد خوش شانسه با همه یه جوری کانکشن داره و کاراش را میفته و همیشه اولین پیشنهادی که میده مشتری انقد ذوق زده میشه و استقبال میکنه و...

ینی میخام بگم همه مردم همینجوری فک میکنن درباره این سریال و فقط ما توی ایران نیستیم.

به صورت کلی اصلن سریالی نیست که بخاد واقع نمایی کنه و بگه اینجوریه روند زندگی آدما تو اروپا یا آمریکا. صرفن و منحصرن فانه و شاید فقط در ابعاد روابط انسانیش بشه ازش چیزی یاد گرفت. وگرنه توی همون اروپا و آمریکا هم هیچ کس باور نمیکنه یکی بتونه قاره شو عوض کنه و زبان کشور مقصد رو بلد نباشه و انقد موفق و خفن هم باشه :)

 

در واقع این سریال به نظر من یه جور پروموت کردن رویای آمریکایی بودنه دیگه. همونجور که خود امیلی توی یکی از سکانس ها به همکاراش میگه توی فیلمای آمریکایی ما میخایم که شخصیت اصلی موفق باشه و هپی اندینگ بشه و اون به هدفش برسه و...

چون این چیزیه که آمریکایی ها برای خودشون متصورن و از بچگی توی تمام انیمیشن ها و کتاب ها به بچه هاشون یاد میدن.

 

ولی در کل دیدنش رو با زیرنویس انگلیسی پیشنهاد میکنم چون ساده اس و خیلی میتونه به تقویت مهارت شنیداری کمک کنه :)

پاسخ:
نازنین جان تو چطوری میتونی اینقدر خوب باشی:)) مرسی برای این کامنت پر و پیمون و مفصل، دقیقا همه ی اینهایی که تو گفتی:)) 
فقط یه چیزی من اضافه کنم، بنظرم کارکتر لوک خیلی خوبه:) ‌ویه موقع هایی با یه جمله هایی به کمی سریال را مینینگ فول میکنه :) نمیدونم بقیه هم باهام موافقم یا نه؟ لوک همون همکار امیلی هست که موهاش یه کم سفید و یه کم فر هست.
اره موافقم باهات چون مفهومی نیست، برای انگلیسی گوش دادن خوبه، من اگر قرار باشه یه فیلم پر مفهوم را به انگلیسی ببینم نت از فیلم چیزی میفهمم و نه به پیشرفت انگلیسی ام کمکی میشه، اما این فیلم واقعا برای این منظور هم خوبه. علاوه بر اینکه یه جاهایی حس خوب کل و بلبل هم به آدم میده و به مغز استراحت میده. 

این چه حرفیه، شما لطف دارین به من :)*

موافقم و اتفاقن منم از لوک خیلی خیلی خوشم میاد و خیلی دوس دارم شخصیتش رو

 

دقیقن همینطوره که گفتین، گل و بلبل و برای استراحت مغز :)

چون فصل اولش توی دوران کرونا اومد کلن برای این بود که حال و هوای آدمها رو عوض کنه توی اون دوره که خیلی سخت شده بود همه چی و برای همین هم خیلی ازش استقبال شد اصلن. چون همه خسته شده بودن از شرایطی که به وجود اومده بود و این سریال انقدر فضاش متفاوت و قشنگ بود یه جورایی آدم وز زمان و مکان فعلی جدا میکرد.

 

شاید اگه همین الان اومده بود انقد مورد توجه قرار نمیگرفت.کلن زری خانم من دیدین سریال رو برای تقویت مهارت شنیداری و درک مطلب خیلی خیلی توصیه میکنم چون سریال ها طولانین و مدل حرف زدن کارکترها برای مدت طولانی تری به گوش شما میرسه و همین باعث میشه کم کم خیلی سرعت درک مطلب و شنیدار انگلیسی تون بره بالا و از اون طرف چون موضوع سریال توی یک زمینه مشخصه خیلی از واژه ها و اصطلاحات تکرار میشن و شکل استفاده شون تو ذهنتون میمونه.

من خودم هنوز خیلی وقتا که پای سیستم نشستم و کار میکنم یه سریالی رو در بک گراند پلی میکنم و فقط به صداش گوش میکنم و با این که تکراری هم هست بازم ازش واژه ها و اصطلاحات جدید یاد میگیرم :)

 

ببخشید من کامنتام خیلی طولانی میشه :)))

پاسخ:
اره نازنین جان باهات موافقم بنظر من هم اگر بعد از کرونا میاومد شاید اینقدر استقبال نمیشد، البته ماها که تکلیفمون معلومه، من خودم بشخصه اینقدر این روزها حالم بد هست که دوران کرونا بهتر بودم:( اره درست میگی نگاه کردن سریال از فیلم بیشتر و راحت‌تر تو ذهن میشینه، البته من هم  باید جدیت بیشتری داشته باشم، اعتراف کنم که ذهن از زیر در کار روی من مجبورم کرد اول با زیرنویس فارسی ببینم:( باید جلوی خودم را بگیرم.
کامنتهات خیلی هم خوبه:)) مرسی  

راستی بالای کمیل تو فیلم ، بابای واقعی امیلی هست .

اینم اطلاعات جدید :)) 

 

پاسخ:
عه! چه جالب! باباهه خیلی شنگول طوره :))) 

من ندیدمش اما قبول دارم که ساختار ذهنی ما در یک چارچوب بسته شکل گرفته.

پاسخ:
انشاالله همدیگه را دیدیم بهت بدم، من همه اش را دانلود کردم

سلام زری جون. سال نو مبارک باشه. امیدوارم سال خوبی داشته باشی. 

پاسخ:
سلام ترنج جان، ممنونم عزیزم از تبریک سال نو. بر شما هم مبارک:)) بهترین ها اتفاق بیفته برای همه مون:)) 
به امید ایران آزاد

زری جان خوبی ؟

نیستی ؟

پاسخ:
سلام عزیزم، مرسی از احوالپرسی ات. 
خوبم، ممنونم.
سفر بودم یه مدتی و اینکه ذهنم درگیر بود، حتی وبلاگ خونی ام هم کم شده این مدت. 
برگشتم:))

من هم یکمیش رو دیدم.از اون سریالهایی نبود که از همون اول جذبم کنه و بخوام ادامه اش بدم. حوصله ام رو سر برد.

من یکبار به پسرم گفتم مردم ایران میخوان معمولی زندگی کنن. 

پسرم گفت مامان اگر منظورت از زندگی معمولی زندگی مردم توی کشورهای اروپای غربی و آمریکا  و کاناداست، باید بدونی که زندگی این مردم در این کشورها در اقلیت قرار داره. و بیشتر مردم دنیا با فقرو جنگ و .. دست به گریبان هستند. یعنی اقلیت مردم دینا"معمولی" زندگی میکنن!! اینهم یک حرفیه.

پاسخ:
ترانه جان حرف پسرت درسته، تعداد آدمهای گرسنه و جنگ زده در دنیا کم نیست، شاید در اکثریت باشند. اما باز هم دانستن این موضوع کمکی به حال آدم نمیکنه یا باعث نمیشه سطح انتظار آدم بیاد پایین.  میدونی وقتی اون چیزهایی که در ذهن آدم میچرخه با محیطش متناسب نیست خیلی آزاردهنده میشه، وقتی هم بدونی یه اقلیتی باعث این موضوع هستند و این اتفاق در کشورت میافته بیشتر اذیتت میکنه. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی