یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

وبلاگ نویسی بر اساس روزانه هام و فکرهام و زندگی ام

از فانتزی های شغلی من…

يكشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷ ق.ظ
یه خرده روزمره بنویسم:)  این روزها دارم روی نوشتن بیزینس پلن کار میکنم، البته که هنوز خیلی مونده تا درست و درمون یاد بگیرم ولی به شدت بهش علاقه مند شدم، به بحثی هست با عنوان IP Management که در واقع مدیریت دارایی های فکری تو یه شرکته، مثلا حتی شرکتی که برندسازی و به یه حسن شهرت رسیده این حسن شهرت میشه دارایی فکری اش! حالا چطور از این پول درمیارند؟ علاوه بر مشتری های خودشون، میایند قرارداد فرانشتیز میبندند و به افراد دیگری اجازه می‌دهند از اون برند در ازای مبلغی پول استفاده کنند اینکار میشه قرارداد فرانشایز، یا یه موقعی قرارداد لیسانس میبندند و دانش فنی را واگذار میکنند، قراردادهای انتقال فناوری تو این محدوده قرارمیگیرند. من جدیدابه این نتیجه رسیدم خیلیبه این حوزه علاقه دارم، یکی از فانتزی های ذهنی ام اینه توی یه شرکت بزرگ کار کنم و من مسوول این قراردادها باشم و در واقع IP manager  این شرکت بزرگه باشم:)))) البته این فکر پارسال سر جلسه ی کاری برای یه موکل به ذهنم رسید و دیدم وااااو با همه ی سختی جلسه و‌مذاکره چقدررر من دارم لذت میبردم :)) دیگه بعدش درگیر زبان خوندن شدم و این فکر رفت به حاشیه، تا باز دوباره امسال این مدت سر مسائل بیزینس پان خوندن و نوشتن باز این هوس دیرین سرباز زد:))) 
باید دوباره سیستم پومودورو را راه بندازم و بشینم تمرکز کنم سر این کار! وگرنه اینطوری با این روش کجدار و مریزی به جایی نمیرسه!
+ قراربود روزمرگی بنویسم که؟!  

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۲۴
زری ..

نظرات  (۲)

چقدم کیف داره ادم مشغول بحثای مورد علاقش بشه

پاسخ:
بیشتر‌تر کیف داره ببینه داره نتیجه میگیره :))

سلام خوبی. چه جالب منم یه مدت رو سرمایه های فکری کارکردم. مدلهاش اینارو ولی دقیقا تا نحوه اندازه گیری پیش رفتیم هر بار و اندازه گیری کمی سخت بود کیفی هم خیلی نتایجش ملموس نیست. این ماجرای برند و اختراع اینام  توش خیلی جالب بود ولی کسی روش زیادکار نکرده بود تو ایران چون مالکیت فکری اینا خیلی معنا نداشت... موضوع جالبی و امیدوارم موفق باشی. زبان در چه حاله؟ راستی یه چیزی شنیدم نمیدونم به دردت میخوره یا نه؟ الان کانادا روی تمام ویزاهای توریستی اجازه کار میده گویا.

پاسخ:
چه جالب دوست جان، فکر کنم شما از اون بچه های فنی مهندسی هستی که وارد مباحث پتنت شده اند؟ اتفاقا تو دوره ها چه بچه های ایرانی و چه خارجی ها زیادند افرادی که دوره های وایپو و ... را شرکت میکنند و بکگراند تحصیلی اشان فنی مهندسی هست. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی