یه مامان که نمیخواد فقط مامان باشه

راهنمایی برای سفر استانبول

سه شنبه, ۲۳ آبان ۱۴۰۲، ۰۹:۳۶ ق.ظ

سلام به همگی:))

میدونم خیلی ها استانبول رفته اند و چم و خم اونجا را بلدند، من تا حالا نرفتم، احتمالا قسمت بشه از آخر این هفته مسافرم با پسرها و آقای شوهر. دخترم از اول گفت نمیام، نمیخوام مدرسه غیبت بخورم.

میشه لطف کنید راهنمایی کنید برای خرید کجاها بروم، چیزهایی که قصد خرید دارم اینها هستند: کفش کتونی، کوله، چمدان، لباس خونه ای و لباس گرم و یکسری ظروف آشپزخونه مثل ظروف استیل و گوشتکوب برقی (اصلا نمیدونم خرید این ظروف از اونجا منطقی هست یا نه، فقط چون لازم دارم گفتم بگم)

در مورد جاهای تفریحی هم ممنون میشم بهم بگید کجاها خوبه و دسترسی راحت و ارزان را بهم بگید، با توجه به اینکه دو تا بچه چهار و نیم و شش و نیم ساله باهامون هست باید حواسم به حضورشون باشه:) دلم میخواد برای بچه هام هم خاطره بشه.

راستی نمیخوام تور بگیرم، برای جای موندن هم پیشنهادی دارید بهم بگید لطفا:)

مرسی:) انشالله جبران کنم براتون :)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۲۳
زری ..

نظرات  (۱۴)

من یه بار دو سال پیش رفتم اینقدر خسیس بازی درآوردم برای صرفه جویی در مخارج که حتی بلیت اتوبوسم نگرفتم :))))) من صلاحیت راهنمایی کردن رو ندارم

ولی خوش بگذره بهتون :)

البته خب حق هم داشتم هزینه سفرمو خودم دادم و برای کارای ویزا رفته بودم دو سه روزه

پاسخ:
آره بابا کار خوبی کردی خب تو اون موقعیت باید هم هزینه هات را مدیریت میکردی و این بهترین کاری بوده که کردی. آفرین بهت که اینقدر عاقل هستی عزیزم.

ممنونم عزیزم امیدوارم خوب پیش بره:)

سلام زری جان

اولا که امیدوارم خیلی خوش بگذره بهتون :)

اتفاقا ما دیروز از استانبول برگشتیم! ببین کلا جاهای نزدیکی که نخوای خیلی طولانی بمونی، تور گرفتن به صرفه‌تر درمیاد. اونجا کلا با تور کاری نداری، اما هتل و پروازت وقتی باهم بوک بشه، ارزون‌تر میشه تا بخوای هتل جدا بگیری و پرواز جدا. یه مزیت مهم دیگه تور هم ترانسفر فرودگاهیه که خیلی کار رو راحت می‌کنه. هم اون اول که رسیدی و اوضاع دستت نیست و هم موقع برگشت که ممکنه خرید کرده باشید و دستتون سنگین باشه!

دیگه اینکه این چندمین سفر من به استانبول بود و به طور عجیبی همه چیز گرون شده بود. یعنی تقریباً دوبرابر سفر قبلی (چهار سال پیش) دلار خرج کردیم و شاید نصف سری قبل خرید کردیم.

قبلا اوت‌لت مال اولیویوم خیلی تخفیف‌های خفنی داشت، این سری فقط فروشگاه ماوی (برند جین) تخفیف داشت‌. واسه همین هر مالی که به هتل یا حالا هر نوع اقامتگاهی که می‌گیرید نزدیک‌تر بود برید هم فرقی ندارد.

در مورد مسیریابی، تمام حمل و نقل های عمومی روی گوگل مپس هستن که میتونی مبدا و مقصد رو بزنی و خط مترو و اتوبوس و... رو بهت میگه.

اغلب جاهای دیدنی معروف که تو تمام پیج‌ها هستن و کاری ندارم بهشون، اما یکی basilica cistern  چندان معروف نیست و توصیه میکنم حتما برید (نزدیک مسجد سلطان احمد) و یکی هم بام استانبول که سمت آسیایی میشه.

کلا هم به نظر من برای هیچ چیز نیاز نیست تور بگیرید. حتی جزیره ها رو که از هر اسکله‌ای بهتون نزدیکتر بود میتونید خودتون برید.

برای کفش، اگر دنبال چیزهای مناسب قیمت هستی، فروشگاه FLO خوبه، اگر دنبال چیزهای بهتر هم هستی که نمایندگی همه چیز همه جا هست! اگر هتلتون نزدیک خیابان استقلال بود میتونید تمام خریدهای کفش و لباس و لوازم آرایشی بهداشتی رو همونجا بکنید اما اگر دور بود به تکسیم و استقلال واقعا لزومی ندارد تا اونجا برید و هر مالی برید اغلب برندها هستن. لوازم خونه رو نمی‌دونم اما حوله رو خودم همیشه از استانبول میخرم! برای بلورجات پیشنهاد میکنم یه سری به یکی از فروشگاه‌های اصلی پاشا باغچه بزنی. خیلی اجناسش متنوع‌تر از چیزیه که تو ایران دیدیم.

اگر تاحالا IKEA نرفتید، اونجا هم خالی از لطف نیست. هم خرید خونه میشه کرد، هم غذاهای خوبی داره :)

در مورد سرگرم کردن بچه‌ها هم اصلا نظری ندارم!

اما من و همسرم عاشق اینیم که آخر شب بریم تو یه رستوران خوشگل، بخوریم و بیاشامیم :D

ما هرگز تو هیچ کدوم از این سفرها سیم‌کارت ترک نخریدیم و لازممون هم نشده! خیلی از کافه‌ها و مراکز خرید وای فای دارن. هتل هم که حتما داره!

اگر مثل من عاشق خریدهای سوپرمارکتی هستی هم که حتما یه‌سر برو یه کارفور بزرگ (کوچیکترهاش خیلی زیادن، بزرگترها کمی کمترن و باحال‌تر، اما همون کوچیکا هم خوبن)

آها راستی اگر نگرانی مالی ندارید، سعی کنید پروازهای متفرقه نگیرید و ماهان از همه بهتره! چون تو فرودگاه خیلی بزرگ استانبول هم کمتر اذیت میشید. در بدو ورود هم از duty free خرید نکن. قیمت بگیر و با تو شهر مقایسه کن و خواستی موقع برگشت خرید کن.

چقدر نوشتم!

کلا هم سفر خوبیه و خوش میگذره!

پاسخ:
سلام سین جان، ممنونم عزیزم از نوشته ات. چند بار قبل سفر و تو طول سفر خوندم. خیلی دوست داشتم جاهایی که گفته بودی را بروم ولی واقعا نمیشد هیچ جوره جفت و جورش کنم یه کم اوایل سعی و تلاش کردم بعد دیدم نمیشه دیگه رها کردم .حالا میام انشالله مینویسم.

خوش بگذره خیلی، من تجربه سفر به استانبول رو ندارم، ولی گوشکوب برقی قبلا کلاترونیک داشتم که خیلی راضی بودم اینجام چند کاره بوش گرفتم که راضی ام ولی قبلی که تک کاره بود بهتر بود.منتظر سفرنامه هستم

هیچی وسیله نخریدم ارغوان جان:) خلااااااص ! فکر کنم همین تهران راحتتره :)

مراقب تاکسیها باش و مطمین شو تاکسی متر و هم روشن میکنند و هم از 10و15 لیره شروع میشه...ما رسما بیچاره شدیم از بس اذیت کردن. مسیر 250 لیر رو میزد 600 تا.

بقیشم "سین "خوب گفته :)

مثل لیمو جان، والله ما که استانبول کارت هم گرفتیم اینها باز ما را تیغیدند :(

من براتون آرزوی سفر بسیار خوبی دارم :) خیلی خوش بگذره!

ولی دختری خیلی بزرگ شده ها :*

فدااااات عزیزم :*)
آررررره والله خودم هم شوکه شدم که تصمیم گرفت نیاد :)

خوش بگذره

پاسخ:
فدات عزیزم، خدا رو شکر راضی ام که برای پسرها خدا رو شکر خوشایند بوده. برای من هم بد نبود فقط توقع من بیشتر بود:)

سلام

من مهر پارسال رفتم استانبول و مامنم اینا هفته پیش رفتن.تقریبا میتونم بگم قیمتا بین1.5 تا دوبرابر شده بود.

هتل ما 4ستاره نزدیک تکسیم ولی سربالایی داشت .حتما تا کامنت ها چک کن سربالایی نداشته باشه.هتل مامانم اینا خیلی خوب ربود هم جاش نزدیک تکسیم و استقلال و هم پرسنل و هم صبحونه خوب.یورو پلازا

برای کتونی مال های اوت لت برو.ادیداس خریدیم با اف 50 و حتی بعضیاش 70.واقعا مناسب بود نسبت به اینجا.ما ونیزیا رفتیم که دوره ار تکسیم ولی ارزششو داشت واقعا و دوبارم رفتیم.تاکسی استانبول خیلی گرون شده.ما با مترو تراموا و اتوبوس رفتیم ولی خب بچه همراهمون نبود.با بچه سخته.مال های اوت لت بازم هست مثل212.اولویوم نرو چرته

مال جواهیر خیلی خوب بود 5طبقه و همه چی داشت یه ایستگاه مترو هم با تکسیم فاصله داره و نزدیکه

لوازم خونگی به نظرم ارزششو نداره چون هم جاگیر و سنگینه هم گرون.ولی english home چیزای خوشگلی داره

از جاهای تفریحی بیوک ادا حتما برو بچه ها هم خوششون میاد.

محله گالاتا و برج گالاتا برین از انتهای استقلال پیاده هم میتونین برین یه رب20دیقه راهه.با مترو هم میتونین.از بعد ازظهر برین دم غروب برین بالای برج خیلی زیباس.البته پارسال نفری300ورودیش بود.محله اش پر کافه های خوشگل و خوشمزه و سوغاتی فروشی

مسجد اورتوکوی بین بشیکتاش و ببک خیلی خوشگله رو به تنگه بسفر.استارباکس اونجا ویوی خوبی اره

بام استانبول هم تو قسمت اسیایی.کلا تور قسمت اسیایی رو اگر بگیرین به صرفه هست.مامانم اینا نفری 20دلار دادن با ناهار و خیلی خوششون اومد

سمت ایاصوفیا هم خیلی قشنگه پیاده از بازار استانبول رد میشین و کوچه های خوشگل رو به دریا.ولی داخل مسجد ارزششو نداره خیلی معمولیه.بیرونشش قشنگه برای عکس و اینا.و کلا مسیرش از ایستگاه مترو تا ایاصوفیا برام خیلی جذاب بود

ولی کلا استانبول برای بچه ها جذاب نیس خسته کنندس منم دخترمو که9سالشه نبردم و اصلا هم پشیمون نیستم.شاید توی مال ها شهربازی بتونی ببریشون فقط و همون جزیره

بهتون خوش بگذره

مرسی عزیزم از کامنت مفصل، میام تعریف میکنم سفر را
من بچه ها را بردم به اونها خوش گذشته ولی برای خودم واقعا هیچ جذابیتی نداشت :( حالا نمیدونم اگر اونها نبودند مدل گشت و گذارم عوض میشد خودم راضی تر بودم شاید!

سلام مرکز خرید اولویوم سه شنبه ها اف میخوره   مرکز خرید ویاپورت برای خرید کتونی خیلی عالیه چون اوت لت ادیداس داره و نایک و ... با قیمت های عالی و اگه اشتباه نکنم اوت لت کوتونم اونجاس و میگروس

پاسخ:
سلام، من اصلا نفهمیدم این اوت لت ها چطور کار میکرد؟ باید کلی میگشتی بعد یکسری اجناس تخفیف خورده بودند و یکسری هیچی! تازه اون تخفیف خورده ها به نوعی یه مشکلی داشتند مثلا آدیداس اومدم از تخفیف خورده ها بردارم دیدم خیلی کف کفش سنگینه و پا را میکشه این شد که از همون غیر تخفیفی ها برداشتم:( نمیدونم والله شاید اصول داره خرید کردن و من بلد نیستم!

حتما آکواریوم استانبول

و پارک مینیاتوری رو برید....برای بچه ها خیلی جالب هست

پاسخ:
آکواریوم استانبول بنظرمون گرون اومد و خسیس بازی درآوردیم نرفتیم، تقریبا سه میلیون تومن میشد برای چهار نفرمون :(
پارک مینیاتوری را قرار بود الان یادم افتاد که اصلا یادم رفته بود اونجا :(

سلام پیج اینستاگرام آقای یاری istanbul yari رو حتما ببینید بهترین اطلاعات در مورد استانبول رو ایشون میده و تو پستاشون بگردین همه جا رو معرفی کرده

پاسخ:
ممنونم، برای من اینستاگرامم فقط با فیلتر شکن باز میشه که اون هم هزار بار قطع میشه و رسما قیدش را میزنم :( امیدوارم برای دوستان دیگه مفید باشه.

من سه سال پیش رفتم و یادمه با تور خیلی قیمتا بهتر میشد.

برای سیم کارت هم من از ایران ایرانسل گرفتم و تو فرودگاه بسته رومینگشو خریدم

نت هم تقریبا همه جا بود

کلا من با استانبول خیلی حال نکردم و یه جزیره بویوک آدا بوو که رفتیم با اون کشتیا که فقط اونجا رو دوست داشتم

خرید هم که صلاحیت ندارم😁 تو سفر خرید نمیکنم بی تجربه ام

پاسخ:
مینو جان فکر کنم من و تو خیلی به هم شبیه هستیم :) من هم فقط بیوک آدا حال کردم، خرید هم که رسما داغووووووووون !

سعی کن نزدیک مراکز توریستی غذا و .. .نخوری که خیلی دولا پهنا حساب میکنن. جاهای تاریخی زیاد هست ولی شاید خیلی با بچه به درد نخوره. من عاشق خوردنیهای ترکیه هستم کونفه و سیمیت و پوچاهای تازه. بازارها هم عالی هستند. به نظرم اگر میتونی در مرکز شهر و نزدیک به مراکز دیدنی/خرید هتل بگیر که بتونید وسطها برگردید و استراحت کنید و دوباره برید. به نظرم اصلا از LC  خرید نکن که جنسهاشون واقعا بده. بخصوص ملافه و ... English Home  بهتره ولی باز هم من از کیفیتشون خیلی راضی نبودم. من از Korkmaz قوری و کتری خریدم و خیلی از کیفیتش راضی هستم. مترو و اتوبوس راحته کلا و خیلی تاکسی لازم نیست.

واقعا ترنج لعنتی ها چقدررررر دولا پهنا میکردند :( کلا من نتونستم با استانبول ارتباط بگیرم :( فقط خدا روشکر پسرها راضی بودند و خوشحال :)

سلام، من هنوز فرصت نکرده ام چند تا پست اخیر شما را بخونم، اومدم یک کامنت کوچولو بگذارم و بعدا مفصل بیام بخونم :)))

به نظرم اگر تور بگیری بهتر باشه، هتل و ترانسفر دارند و چند تا جای دیدنی اصلی را میبرند که دیگه نیازی به پیدا کردن مسیر و تاکسی گرفتن نداشته باشی. بقیه جاهای دیدنی را هم معمولا با تراموا و اتوبوس میشه رفت و از نقشه کمک گرفت. هتل هم خیلی بهتره که نزدیک میدان تکسیم باشه، گرچه هتلی که ما گرفته بودیم در آن اطراف نبود، و اذیت نشدیم در رفت و آمد.

برای خورد و خوراک هم غذافروشی هایی بروید که خود ترکها میروند، نه توریستها.

اوتلت ها خوبند برای خرید، ولی اینکه کدومشون الان آفهای بهتری داشته باشند را نمیدونم، اگر تور بگیری راهنمای تور اینها را میدونه. من خیلی وقت پیش رفتم و یادم نیست اسم اوتلت ها را.

کشتی سواری و بازدید از جزیره و همین طور آکواریوم برای بچه ها جذابه، اینها را بروید حتما. و ایاصوفیه و توپکاپی و بازار هم جزو دیدنیهای اصلی استانبول است و خیلی حیفه که نروید.

حتما موقع برگشت تایم کافی برای حضور در فرودگاه در نظر بگیرید، چون معمولا ورودیها و بازرسیها خیلی شلوغ و وقتگیر است.

راستی، چتر و بارونی ببرید که غافلگیر نشید.

امیدوارم سفر خوب و به یادماندنی پیش رو داشته باشید و به تخفیفهای بلک فرایدی برسید :)

پاسخ:
سلام، ماشالله آوا جان چقدر همه جا را تونستی بگردی؟ حالا میام شرح سفر را میدهم فقط بگم ده درصد از این چیزهایی که گفتی را بیشتر نتونستیم بگردیم و گل سرسبد همون کشتی سواری و بیوک آدا بود.

سلااام!

من دیر رسیدم :))‌دیگه حتما رفتید سفرتون رو :*

منتظرم برگردین سفرنامه بنویسین!

پاسخ:
سلام، آره عزیزمپنجشنبه صبح تهران بودیم .
ممنونم، انشالله حتما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">